Ειδήσεις

Εκφράζονται ανησυχίες για την επόμενη σεζόν από τους τουριστικούς φορείς

Στις 11 Νοεμβρίου θα παρουσιαστούν στην 34η Διεθνή Έκθεση τουρισμού “Philoxenia” στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα συμπεράσματα από την δεύτερη έρευνα ποιότητας που διεξάγει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων της Ρόδου σε συνεργασία με το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης.
Φέτος, η συλλογή των ερωτηματολογίων ξεκίνησε ήδη από την έναρξη της σεζόν και συνεχίζεται με στόχο να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή διασπορά και αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος. «Έχουμε ήδη παραλάβει και επεξεργαστεί κάποια ερωτηματολόγια ενώ περιμένουμε να παραλάβουμε τα καινούρια που έχει συγκεντρώσει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων της Ρόδου. Άμεσα θα προχωρήσουμε με τους φοιτητές μας στην επεξεργασία και των νέων ερωτηματολογίων ώστε να έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα και να τα παρουσιάσουμε στην διεθνή έκθεση τουρισμού στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε στη «δημοκρατική» ο κ. Ανέστης Αναστασίου, επίκουρος καθηγητής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, υπεύθυνος για την έρευνα ποιότητας του προορισμού της Ρόδου. Η ολοκληρωμένη εικόνα θα παρουσιαστεί στη Ρόδο σε μία μεγάλη εκδήλωση που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργος Ματσίγκος, αυτή η έρευνα μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για την αναβάθμιση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος. Μπορεί να αποτελέσει μπούσουλα για την επίλυση προβλημάτων και την ανάδειξη στοιχείων όπου υπερτερεί η Ρόδος.
«Φέτος στοχεύουμε να συγκεντρώσουμε τουλάχιστον 3000 ερωτηματολόγια, ενώ έχουμε καταφέρει να έχουμε μία μεγαλύτερη διασπορά του δείγματος, ήδη από την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Πιστεύω λοιπόν ότι θα έχουμε πολύ καλά συμπεράσματα. Αυτές είναι έρευνες εξαιρετικά χρήσιμες και θα έπρεπε να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αποτελούν εργαλεία τα οποία μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα», είπε ο κ. Ματσίγκος ο οποίος σημείωσε ότι φέτος για πρώτη φορά έχουν συμπεριληφθεί νέες ερωτήσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με τον τρόπο με τον οποίο έκλεισαν οι τουρίστες το πακέτο των διακοπών τους, εάν έκαναν κράτηση μέσω διαδικτύου, τουριστικού πρακτορείου κλπ. Επίσης υπάρχει ερώτηση για τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματά τους στον προορισμό (φαγητό, αναμνηστικά, αγορές…) οι επισκέπτες και όχι απλώς για το ποσό που δαπανούν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους.
Η εξέλιξη της σεζόν
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γ. Ματσίγκος είπε ότι η σεζόν εξελίσσεται ομαλά. Επεσήμανε ωστόσο ότι η αύξηση των αφίξεων δεν ήταν αρκετή ώστε να υπάρχουν ικανοποιητικές πληρότητες στα ξενοδοχεία. Προβλέπει δε ότι η επόμενη σεζόν θα είναι δυσκολότερη από άποψη πληροτήτων.

«Η σεζόν εξελίσσεται ομαλά. Οι αφίξεις είναι ανοδικές έστω και οριακά σε κάποιες περιπτώσεις. Όπως είχαμε προβλέψει από την αρχή, η σεζόν θα κλείσει με αύξηση αφίξεων γύρω στο 9%, ποσοστό σημαντικό όχι όμως αρκετό για να έχουμε καλές πληρότητες καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Θα μιλούσαμε για μία καθ’ όλα άριστη σεζόν, εάν το ποσοστό των αφίξεων κυμαινόταν στο +15%. Όπως και να έχει, η φετινή σεζόν δεν ήταν κακή. Το 2019 όμως, προβλέπεται να είναι δυσκολότερα τα πράγματα. Πιθανότατα οι αφίξεις να κυμανθούν στα φετινά επίπεδα, ενώ δεν αποκλείεται να έχουμε και μείωση λόγω του ανταγωνισμού. Είναι πολύ νωρίς να κάνουμε προβλέψεις, μέχρι στιγμής όμως κανένας τουρ οπερέιτορ δεν έχει ανακοινώσει αύξηση των θέσεων».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου