Τοπικές Ειδήσεις

«Βατά και κατανοητά» τα χθεσινά θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων – Δηλώσεις μαθητών στη “δ”

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Στους μαθητές δόθηκε άρθρο του ημερήσιου τύπου με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο», που αφορά στις δεξιότητες και τα εφόδια για το μέλλον. Στην Νεοελληνική γλώσσα, τους δόθηκε κείμενο του Νίκου Γκάτσου με τίτλο «Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά» από τη συλλογή «Αμοργός».
«Βατό και κατανοητό» χαρακτηρίστηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές το θέμα της έκθεσης, ενώ για κάποιους αποτέλεσε «έκπληξη» το λογοτεχνικό κείμενο.
Οι εξετάσεις ξεκίνησαν φέτος με φόντο την πανδημία και την κατακερματισμένη σχολική χρονιά. Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ ρίχνονται στη μάχη για μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, από την οποία φαίνεται ότι θα αποκλειστούν χιλιάδες υποψήφιοι λόγω της θέσπισης από φέτος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Μιλώντας στη «δ», οι πρωταγωνιστές των πανελληνίων εξετάσεων, δηλώνουν πώς δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, επισημαίνοντας ότι ακόμη και όσοι προετοιμάστηκαν μέτρια, έχουν πολλές πιθανότητες για ένα καλό βαθμό. Πολλοί από αυτούς δεν κρύβουν ωστόσο ότι τους κούρασε η αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας και ο εγκλεισμός.
Πάντως η πρώτη μέρα των πανελληνίων κύλησε ομαλά στη Ρόδο. Όλα τα μέτρα προστασίας (αποστάσεις, χρήση προστατευτικής μάσκας κλπ) τηρήθηκαν και εφαρμόστηκαν με σχολαστικότητα, ενώ κανείς από τους υποψήφιους που υποβλήθηκαν σε αυτοδιαγνωστικό τεστ για την νόσο Covid-19, δεν βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό.

«Οι πανελλήνιες εξετάσεις ξεκίνησαν ομαλά. Τα θέματα στο μάθημα της νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ήταν εύκολα και έφθασαν στην ώρα τους. Όλα τα μέτρα προστασίας τηρήθηκαν και εφαρμόστηκαν χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Εύχομαι σε όλους τους υποψήφιους και στις οικογένειές τους καλή επιτυχία», δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές των πανελληνίων στη «δ»:

Ντάνιελ Τσέλα
Μπορώ να πω ότι ξεκινήσαμε με το δεξί. Τα θέματα ήταν εύκολα και έγραψα καλύτερα απ’ ότι περίμενα. Εύχομαι και η συνέχεια να είναι το ίδιο καλή.
Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία επηρέασε λιγότερο ή περισσότερο όλους μας. Η καραντίνα άλλους τους άγχωσε, άλλους όχι, άλλους τους βοήθησε. Προσωπικά δεν θα έλεγα ότι αγχώθηκα ιδιαίτερα.

Βασίλης Θαρρενάκης
Κατά την προσωπική μου άποψη τα θέματα των Νέων Ελληνικών ήταν εύκολα. Πιστεύω πώς έγραψα καλά. Ήταν θέματα για τα οποία είχα προετοιμαστεί, τα είχα ξανασυναντήσει και τα περίμενα.

Γιώργος Μητρούσης
Η πρώτη μέρα των πανελληνίων πήγε καλύτερα απ’ ό,τι θα περίμενα. Το μόνο κουραστικό ήταν οι διαδικασίες των self test, των εγγράφων που έπρεπε να έχουμε μαζί μας. Κατά τα λοιπά, παρόλο που δεν διάβασα πάρα πολύ καλά, δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα. Φαντάζομαι ότι οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν καμία απολύτως δυσκολία.

Γιώργος Μίγκος
Πολύ εύκολα, ιδιαίτερα τα κείμενα. Η εμπειρία ήταν πρωτόγνωρη αλλά δεν μπορώ να πω ότι αγχώθηκα. Προσωπικά, δεν αγχώθηκα από την πανδημία και τα μέτρα, συνειδητοποίησα από την αρχή ότι η φετινή χρονιά θα ήταν διαφορετική. Προσπάθησα να κάνω ό,τι καλύτερο γίνεται.

Γενοβέφα Καπουράνη
Προσωπικά πιστεύω ότι τα θέματα ήταν ιδιαίτερα εύκολα και λίγο-πολύ όλοι θα γράψουν καλά, ακόμη και οι μέτρια προετοιμασμένοι.
Όσον αφορά στην πανδημία και στην αναστολή λειτουργίας των σχολείων-φροντιστηρίων, θα έλεγα ότι έπαιξε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να συγκριθεί με τη δια ζώσης διδασκαλία και την άμεση επαφή με τον εκπαιδευτικό.

Παναγιώτα Ζωγράφου
Το θέμα της έκθεσης ήταν εύκολο. Κληθήκαμε να πραγματευτούμε ζητήματα που γνωρίζουμε και που βιώνουμε. Συνεπώς θεωρώ ότι κάθε μαθητής μπορούσε να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης.
Προσωπικά είχα θέσει αρχικά ως βασική μου προτεραιότητα να περάσω σε κάποια σχολή μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Στην πορεία όμως αισθάνθηκα μεγάλη κόπωση από την πανδημία, την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τα προβλήματα της όλης διαδικασίας. Σκέφτομαι να σπουδάσω στο εξωτερικό ή στην Καλών Τεχνών… Δεν έχω καταλήξει ακόμη.

Λουκάς Τρίγκας
Όπως είπαν και οι συμμαθητές μου, τα θέματα ήταν πολύ εύκολα. Μου άρεσε πάρα πολύ το ποίημα. Δεν περίμενα να ήταν τόσο βατά. Ακόμη και ένας μέτρια προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να γράψει καλά.

Σέβη Ανδρεάδη
Πανεύκολα ήταν τα θέματα. Εγώ τα παράτησα καιρό τώρα και δεν δυσκολεύτηκα καθόλου… Γενικώς η όλη κατάσταση με την πανδημία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν κουραστική. Δεν γινόταν σωστό μάθημα μέσω Webex ούτε στο σχολείο ούτε όμως και στο φροντιστήριο. Υπήρχαν προβλήματα. Οι καθηγητές προσπαθούσαν πολύ, όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα έπρεπε. Πολλά παιδιά, όπως κι εγώ τα παράτησαν στη μέση…

Παναγιώτης Λαδάς
Τα θέματα ήταν αναμενόμενα. δεν περίμενα τίποτε πιο εύκολο ή πιο δύσκολο. Ήταν θέματα που λίγο-πολύ όλοι μας είχαμε δουλέψει. Γενικώς το ξεκίνημα των πανελληνίων έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα από την πανδημία και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Ούτως ή άλλως διάβαζα μόνος μου στο σπίτι. Δεν μου έλειψε το φροντιστήριο. Δεν έκανα ποτέ φροντιστηριακά μαθήματα και δεν μου έλειψε η επαφή με το φροντιστήριο, όπως ενδεχομένως να ισχύει για άλλα παιδιά.

Ιπποκράτης Παντελίδης
Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Το δε θέμα της έκθεσης ήταν πρωτότυπο κατά την προσωπική μου άποψη. Δεν το περίμεναν πολλά παιδιά.
Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες ημέρες δεν είχα ιδιαίτερο άγχος, αν και ήταν κουραστικές οι συνθήκες λόγω της πανδημίας.

Μιχάλης Χατζηνικόλας
Τα θέματα ήταν μέτρια προς εύκολα. Δεν μπορώ να πω ότι δεν ήταν αναμενόμενα. Όλα πήγαν καλά… Ταλαιπωρηθήκαμε λίγο με τις μάσκες και τα self test… To ξεπεράσαμε όμως και πήγαμε παρακάτω.

Καθολική Μιχαήλ
Τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα. Η θεωρία ήταν βατή και τα κείμενα μας βοηθούσαν στην έκθεση. Το λογοτεχνικό σκέλος ήταν κάπως πιο απαιτητικό. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι έγραψα καλά. Σίγουρα οι καλύτερα προετοιμασμένοι μαθητές έχουν περισσότερες ελπίδες για ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
Τώρα, η καραντίνα μας βοήθησε και δεν μας βοήθησε ταυτόχρονα. Είχαμε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας, αλλά παράλληλα η προετοιμασία στο σχολείο ήταν ελλιπής.

Νίκος-Ραφαήλ Κάβουρας
Δίνω για δεύτερη φορά φέτος και μπορώ να πω ότι τα θέματα αυτή τη φορά ήταν πιο εύκολα. Το λογοτεχνικό μέρος με δυσκόλεψε λίγο περισσότερο, ενώ το θέμα της έκθεσης μου άρεσε πολύ. Συγκρίνοντας όμως με πέρυσι, θα έλεγα ότι ήταν σαφώς πιο εύκολα τα θέματα αυτή τη φορά. Ο εγκλεισμός δεν ήταν ό,τι καλύτερο. Δεν βοηθούσε στην καταπολέμηση του στρες θέτοντας σε κίνδυνο την απόδοσή μας. Τελικά όμως πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου