Ειδήσεις

Ιούλιο δεσμευτικές προσφορές για τα περιφερειακά αεροδρόμια

«Σκληρή» μάχη θα κληθούν να δώσουν τον επόμενο μήνα οι ενδιαφερόμενοι για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης καθώς η αυξημένη κίνηση «απογείωσε» τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, ανατρέποντας τα δεδομένα του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ.
Τα επτά σχήματα τα οποία έχουν περάσει στην τελευταία φάση, θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων στις αρχές Ιουλίου.
Το ενδιαφέρον τόσο των Eλλήνων όσο και των διεθνών «παικτών» που διεκδικούν μία ή και τις δύο συστάδες αεροδρομίων που έχουν ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να παραμένει ζωηρό. Μένει να διαπιστωθεί ποιοι θα κάνουν πράξη το ενδιαφέρον τους, υποβάλλοντας τους σχετικούς φακέλους δεσμευτικών προσφορών.

Πάντως η «μάχη» για την πίτα των άνω των 18 εκατ. επιβατών τον χρόνο προμηνύεται σκληρή, δεδομένης και της «έκρηξης» αφίξεων τουριστών στους περισσότερους περιφερειακούς αερολιμένες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία πενταμήνου το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατών είναι αυτό της Ζακύνθου που ανήκει στην πρώτη ομάδα και αγγίζει το 121% σε σχέση με τους επιβάτες που μετακινήθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2013.
Ακολουθεί το αεροδρόμιο της Σκιάθου που ανήκει στη δεύτερη ομάδα με αύξηση επιβατών που ξεπερνά το 111%. Ειδικότερα στην πρώτη ομάδα, με βάση την ομαδοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καταγράφει το πεντάμηνο αύξηση 22,72%, των Χανίων 88,99%, της Κέρκυρας,73,51%, της Κεφαλλονιάς 69,64% και της Καβάλας αύξηση 12,27%.
Προαιρετικά ο επενδυτής της συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να επιλέξει και όποιο επιθυμεί από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, του Αράξου όπου η κίνηση αυξήθηκε κατά 41,77%, της Καλαμάτας με αύξηση στο πεντάμηνο 84,29% και της Αγχιάλου με αύξηση 3,46%.
Από τη δεύτερη συστάδα ο αερολιμένας της Ρόδου στο πεντάμηνο παρουσίασε αύξηση 67,66%, της Κω 78,84%, της Μυκόνου 81,10%, της Σαντορίνης87,33%, της Σάμου 50,20% και της Μυτιλήνης 28,14%. Προαιρετικά ο επενδυτής της συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να προσθέσει στις επιλογές του και κάποιον από τους εξής αερολιμένες: Λήμνου (με αύξηση 15,0%), Χίου (10,20%), Καρπάθου (76,65%) και Νέας Αγχιάλου.
Τα μοναδικά αεροδρόμια που συμμετέχουν στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και παρουσιάζουν μείωση επιβατικής κίνησης είναι αυτό του Ακτίου που ανήκει στην πρώτη ομάδα (-82,9% το οποίο πέρυσι απορροφούσε την κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κάτι που φέτος έχει ανατραπεί) και της Αλεξανδρούπολης (-8,7%) που ανήκει επίσης στην πρώτη ομάδα.
«Απογείωση» το καλοκαίρι
Δεν είναι τυχαίο ότι οι προβλέψεις για την αύξηση της κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων σύμφωνα με στοιχεία του EUROCONTROL με βάση τα slots που έχουν δοθεί για διάφορα αεροδρόμια στη θερινή περίοδο ξεπερνούν και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Το Ηράκλειο παρουσιάζει αύξηση 25%, τα Χανιά 14%, η Κεφαλλονιά 26%, η Μύκονος 40%, η Σκιάθος εκτοξεύθηκε στο +350%, η Σαντορίνη στο 30%, η Κως 20%, η Ρόδος 28% και η Ζάκυνθος 35%!
Τα στοιχεία που δίνονται για τα αεροδρόμια όσον αφορά την καθημερινή εξυπηρέτηση είναι επίσης εντυπωσιακά.
Βάση των αιτημάτων στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου θα γίνονται έως και 10 προσγειώσεις και απογειώσεις την ώρα, στη Ρόδο 9, στη Θεσσαλονίκη 7, στην Κω 5, στην Κέρκυρα 4 και στη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα φτάνουν και θα αναχωρούν δύο δρομολόγια την ώρα.
Για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου αιτήματα έχουν υποβάλει 108 αεροπορικές εταιρίες, για τη Ρόδο 98 και για την Κέρκυρα 74.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ
Ποιοι διεκδικούν τα ελληνικά αεροδρόμια
Στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού ο οποίος έχει ξεκινήσει από τις αρχές του 2013 συνεχίζουν επτά σχήματα. Συγκεκριμένα δεσμευτικές προσφορές θα κληθούν να καταθέσουν οι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent Inter­national.
Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατομμύρια.

Πηγή Ημερησια

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου