ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυτή είναι η λίστα με τις επιχειρήσεις που δικαιούνται 100% επιδότηση εισφορών

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Ευρώ νομίσματα

Τριά­ντα ένας Κω­δι­κοί Αριθ­μοί Δρα­στη­ριό­τη­τας πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται στην επί­μα­χη λίστα της Κοι­νής Υπουρ­γι­κής Από­φα­σης, η οποία ορί­ζει τις λε­πτο­μέ­ρειες για την επι­δό­τη­ση του 100% των ερ­γο­δο­τι­κών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών σε επο­χι­κές επι­χει­ρή­σεις για ένα τρί­μη­νο. Στους ΚΑΔ συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται δρα­στη­ριό­τη­τες όπως το χον­δρι­κό και λια­νι­κό εμπό­ριο, οι με­τα­φο­ρές, τα κα­τα­λύ­μα­τα, η εστί­α­ση, οι πο­λι­τι­στι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες, οι αρ­χι­τε­κτο­νι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες και δρα­στη­ριό­τη­τες μη­χα­νι­κών, οι δρα­στη­ριό­τη­τες ενοι­κί­α­σης και εκ­μί­σθω­σης, τα τα­ξι­διω­τι­κά πρα­κτο­ρεία και γρα­φεία, αθλη­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες και δρα­στη­ριό­τη­τες δια­σκέ­δα­σης και ψυ­χα­γω­γί­ας κ.α.

Για να καρ­πω­θεί μια επι­χεί­ρη­ση υπο­κεί­με­νη σε ΦΠΑ την επι­δό­τη­ση 100% των ερ­γο­δο­τι­κών ει­σφο­ρών πρέ­πει να συ­ντρέ­χουν δυο προ­ϋ­πο­θέ­σεις :

  1. Ο ΚΑΔ της πρέ­πει να συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νε­ται στην λίστα της επί­μα­χης ΚΥΑ και
  2. Το 50% των ακα­θά­ρι­στων εσό­δων του 2019 πρέ­πει να προ­κύ­πτει μέσα στο 3ο τρί­μη­νο, δη­λα­δή την πε­ρί­ο­δο Ιού­λιος – Σε­πτέμ­βριος 2019.

Οι επι­χει­ρή­σεις που πλη­ρούν τα δυο αυτά κρι­τή­ρια επι­δο­τού­νται για το 100% των ερ­γο­δο­τι­κών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών των ερ­γα­ζο­μέ­νων τους για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1.7.2020 έως 30.09.2020.

Για πα­ρά­δειγ­μα:

Έστω επι­χεί­ρη­ση με 10 ερ­γα­ζό­με­νους οι οποί­οι αμεί­βο­νται με μισθό 850 ευρώ μει­κτά. Οι ερ­γα­ζό­με­νοι δεν τε­λούν σε ανα­στο­λή αλλά βρί­σκο­νται όλοι σε ενερ­γή απα­σχό­λη­ση. Ο ερ­γο­δό­της οφεί­λει για κάθε ερ­γα­ζό­με­νο :

  • 720 ευρώ κα­θα­ρό μισθό
  • 130 ευρώ ερ­γα­τι­κές ει­σφο­ρές
  • 207 ευρώ ερ­γο­δο­τι­κές ει­σφο­ρές
  • Συ­νο­λι­κό κό­στος : 1.057 ευρώ

Εφό­σον εντα­χθεί στο μέτρο, ο ερ­γο­δό­της πλη­ρώ­νει :

  • 720 ευρώ κα­θα­ρό μισθό
  • 130 ευρώ ερ­γα­τι­κές ει­σφο­ρές
  • Συ­νο­λι­κό κό­στος : 850 ευρώ

Και το κρά­τος για κάθε ερ­γα­ζό­με­νο πλη­ρώ­νει :

  • 207 ευρώ ερ­γο­δο­τι­κές ει­σφο­ρές ανά μήνα.

Για την συ­γκε­κρι­μέ­νη επι­χεί­ρη­ση το κρά­τος κα­τα­βάλ­λει :

  • 2.070 ευρώ για τους 10 ερ­γα­ζό­με­νους ανά μήνα

Η επί­μα­χη λίστα με τους ΚΑΔ είναι:

ΚΑΔ ΠΕ­ΡΙ­ΓΡΑ­ΦΗ
 

46

Χον­δρι­κό εμπό­ριο, εκτός από το εμπό­ριο μη­χα­νο­κί­νη­των οχη­μά­των και μο­το­σι­κλε­τών, με εξαί­ρε­ση το Χον­δρι­κό εμπό­ριο κα­πνού (ΚΑΔ 46.35), Χον­δρι­κό εμπό­ριο φαρ­μα­κευ­τι­κών προ­ϊ­ό­ντων (ΚΑΔ 46.46) και Χον­δρι­κό εμπό­ριο στε­ρε­ών, υγρών και αέ­ριων καυ­σί­μων και συ­να­φών προ­ϊ­ό­ντων (ΚΑΔ 46.71)
47 Λια­νι­κό εμπό­ριο, εκτός από το εμπό­ριο μη­χα­νο­κί­νη­των οχη­μά­των και μο­το­σι­κλε­τών
49 Χερ­σαί­ες με­τα­φο­ρές και με­τα­φο­ρές μέσω αγω­γών, με εξαί­ρε­ση τις Με­τα­φο­ρές μέσω αγω­γών (ΚΑΔ 49.50)
50 Πλω­τές με­τα­φο­ρές
51 Αε­ρο­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές
52 Απο­θή­κευ­ση και υπο­στη­ρι­κτι­κές προς τη με­τα­φο­ρά δρα­στη­ριό­τη­τες
 

53

Τα­χυ­δρο­μι­κές και τα­χυ­με­τα­φο­ρι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες, με εξαί­ρε­ση τις Τα­χυ­δρο­μι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες με υπο­χρέ­ω­ση πα­ρο­χής κα­θο­λι­κής υπη­ρε­σί­ας (ΚΑΔ 53.10) και τις Υπη­ρε­σί­ες κατ οίκον πα­ρά­δο­σης τρο­φί­μων (delivery) (ΚΑΔ 53.20.12)
55 Κα­τα­λύ­μα­τα
56 Δρα­στη­ριό­τη­τες υπη­ρε­σιών εστί­α­σης, με εξαί­ρε­ση τις Υπη­ρε­σί­ες γευ­μά­των που πα­ρέ­χο­νται από στρα­τιω­τι­κές τρα­πε­ζα­ρί­ες (ΚΑΔ 56.29.20.01)
58 Εκ­δο­τι­κές  δρα­στη­ριό­τη­τες
59 Πα­ρα­γω­γή κι­νη­μα­το­γρα­φι­κών ται­νιών, βί­ντεο και τη­λε­ο­πτι­κών προ­γραμ­μά­των, ηχο­γρα­φή­σεις και μου­σι­κές εκ­δό­σεις
60 Δρα­στη­ριό­τη­τες προ­γραμ­μα­τι­σμού και ρα­διο­τη­λε­ο­πτι­κών εκ­πο­μπών
68 Δια­χεί­ρι­ση ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας
70 Δρα­στη­ριό­τη­τες κε­ντρι­κών γρα­φεί­ων· δρα­στη­ριό­τη­τες πα­ρο­χής συμ­βου­λών δια­χεί­ρι­σης
71 Αρ­χι­τε­κτο­νι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες και δρα­στη­ριό­τη­τες μη­χα­νι­κών· τε­χνι­κές δο­κι­μές και ανα­λύ­σεις
73 Δια­φή­μι­ση και έρευ­να αγο­ράς
74 Άλλες επαγ­γελ­μα­τι­κές, επι­στη­μο­νι­κές και τε­χνι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες
75 Κτη­νια­τρι­κές  δρα­στη­ριό­τη­τες
77 Δρα­στη­ριό­τη­τες ενοι­κί­α­σης και εκ­μί­σθω­σης
78 Δρα­στη­ριό­τη­τες  απα­σχό­λη­σης
79 Δρα­στη­ριό­τη­τες τα­ξι­διω­τι­κών πρα­κτο­ρεί­ων, γρα­φεί­ων ορ­γα­νω­μέ­νων τα­ξι­διών και υπη­ρε­σιών κρα­τή­σε­ων και συ­να­φείς δρα­στη­ριό­τη­τες
80 Δρα­στη­ριό­τη­τες πα­ρο­χής προ­στα­σί­ας και έρευ­νας
81 Δρα­στη­ριό­τη­τες πα­ρο­χής υπη­ρε­σιών σε κτί­ρια και εξω­τε­ρι­κούς χώ­ρους
82 Διοι­κη­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες γρα­φεί­ου, γραμ­μα­τεια­κή υπο­στή­ρι­ξη και άλλες δρα­στη­ριό­τη­τες πα­ρο­χής υπο­στή­ρι­ξης προς τις επι­χει­ρή­σεις
90 Δη­μιουρ­γι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες, τέ­χνες και δια­σκέ­δα­ση
91 Δρα­στη­ριό­τη­τες βι­βλιο­θη­κών, αρ­χειο­φυ­λα­κεί­ων, μου­σεί­ων και λοι­πές πο­λι­τι­στι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες
 

92

Τυ­χε­ρά παι­χνί­δια και στοι­χή­μα­τα, με εξαί­ρε­ση τις Υπη­ρε­σί­ες τυ­χε­ρών παι­χνι­διών σε απευ­θεί­ας (on- line) σύν­δε­ση (ΚΑΔ 92.00.14) και τις Υπη­ρε­σί­ες στοι­χη­μά­των σε απευ­θεί­ας (on-line) σύν­δε­ση (ΚΑΔ 92.00.21)
93 Αθλη­τι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες και δρα­στη­ριό­τη­τες δια­σκέ­δα­σης και ψυ­χα­γω­γί­ας
94 Δρα­στη­ριό­τη­τες ορ­γα­νώ­σε­ων, με εξαί­ρε­ση τις Δρα­στη­ριό­τη­τες συν­δι­κα­λι­στι­κών ορ­γα­νώ­σε­ων (ΚΑΔ 94.20) και τις Δρα­στη­ριό­τη­τες πο­λι­τι­κών ορ­γα­νώ­σε­ων (ΚΑΔ 94.92)
95 Επι­σκευή ηλε­κτρο­νι­κών υπο­λο­γι­στών και ειδών ατο­μι­κής ή οι­κια­κής χρή­σης
96 Άλλες δρα­στη­ριό­τη­τες πα­ρο­χής προ­σω­πι­κών υπη­ρε­σιών

Σε πε­ρί­πτω­ση δι­ψή­φιου ΚΑΔ συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται όλες οι υπο­κα­τη­γο­ρί­ες τε­τρα­ψή­φιων, πε­ντα­ψή­φιων, εξα­ψή­φιων και οκτα­ψή­φιων. Σε πε­ρί­πτω­ση τε­τρα­ψή­φιου ΚΑΔ συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται όλες οι υπο­κα­τη­γο­ρί­ες πε­ντα­ψή­φιων, εξα­ψή­φιων και οκτα­ψή­φιων.

Η δια­δι­κα­σία

Όπως ανα­φέ­ρε­ται στην ΚΥΑ «για τις επι­χει­ρή­σεις-ερ­γο­δό­τες που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στον τρι­το­γε­νή τομέα βάσει ΚΑΔ, που ανα­φέ­ρε­ται στο συ­νημ­μέ­νο πί­να­κα, υπο­κεί­με­νες σε ΦΠΑ που έλα­βαν άνω του 50% των ακα­θά­ρι­στων εσό­δων τους, κατά το 3ο τρί­μη­νο του έτους 2019, οι ερ­γο­δο­τι­κές ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές κα­τα­βάλ­λο­νται από τον Κρα­τι­κό Προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1.7.2020 έως 30.09.2020».

Οι επι­χει­ρή­σεις που ανή­κουν στους 31 ΚΑΔ μπο­ρούν να εντά­ξουν ερ­γα­ζο­μέ­νους τους στον μη­χα­νι­σμό «Συν-Ερ­γα­σία». Σε αυτή την πε­ρί­πτω­ση, το σύ­νο­λο των ερ­γο­δο­τι­κών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών  κα­τα­βάλ­λε­ται από τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1η Ιου­λί­ου έως 15 Οκτω­βρί­ου.

Η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (Α.Α.Δ.Ε.), απο­στέλ­λει στον e-ΕΦΚΑ τα στοι­χεία των επι­χει­ρή­σε­ων που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στον τρι­το­γε­νή τομέα βάσει ΚΑΔ, υπο­κεί­με­νες σε ΦΠΑ, οι οποί­ες έλα­βαν άνω του 50% των ακα­θά­ρι­στων εσό­δων τους, κατά το 3ο τρί­μη­νο του έτους 2019.

Οι επι­χει­ρή­σεις κα­τα­χω­ρί­ζουν στα σχε­τι­κά πεδία της Ανα­λυ­τι­κής Πε­ριο­δι­κής Δή­λω­σης της οι­κεί­ας μι­σθο­λο­γι­κής πε­ριό­δου για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 01.07.2020 έως 30.09.2020 το ποσό της μεί­ω­σης (επι­δό­τη­σης) των ερ­γο­δο­τι­κών ει­σφο­ρών, το οποίο ανέρ­χε­ται σε πο­σο­στό 100% των ερ­γο­δο­τι­κών ει­σφο­ρών.

Οι επι­χει­ρή­σεις που κά­νουν χρήση του μη­χα­νι­σμού «Συν – Ερ­γα­σία» κα­τα­χω­ρί­ζουν στην Α.Π.Δ. της οι­κεί­ας μι­σθο­λο­γι­κής πε­ριό­δου, με κω­δι­κό ει­δι­κού τύπου απο­δο­χών, τις ονο­μα­στι­κές απο­δο­χές των μι­σθω­τών που εντάσ­σο­νται στο Μη­χα­νι­σμό και για το χρο­νι­κό διά­στη­μα έντα­ξης κα­θε­νός σε αυτόν. Επί­σης κα­τα­χω­ρί­ζο­νται οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές (ερ­γο­δό­τη και ερ­γα­ζο­μέ­νου) που αντι­στοι­χούν στις ονο­μα­στι­κές απο­δο­χές, σύμ­φω­να με τα ισχύ­ο­ντα πα­κέ­τα κά­λυ­ψης. Στα σχε­τι­κά πεδία της Α.Π.Δ. της οι­κεί­ας μι­σθο­λο­γι­κής πε­ριό­δου κα­τα­χω­ρί­ζε­ται για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1.07.2020 έως 15.10.2020:

  • το ποσό της επι­δό­τη­σης των ερ­γο­δο­τι­κών ει­σφο­ρών, το οποίο ανέρ­χε­ται σε πο­σο­στό 100% των ερ­γο­δο­τι­κών ει­σφο­ρών που αντι­στοι­χούν στο συ­νο­λι­κό χρόνο της μι­σθο­λο­γι­κής πε­ριό­δου (χρόνο απα­σχό­λη­σης στην επι­χεί­ρη­ση και χρόνο έντα­ξης στο μη­χα­νι­σμό ΣΥΝ-ΕΡ­ΓΑ­ΣΙΑ),
  • το ποσό της μεί­ω­σης (επι­δό­τη­σης) των ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών ερ­γα­ζο­μέ­νου (ερ­γα­τι­κές ει­σφο­ρές), το οποίο ανέρ­χε­ται σε πο­σο­στό 100% των ει­σφο­ρών που αντι­στοι­χούν στο χρόνο κατά τον οποί­ον οι ερ­γα­ζό­με­νοι εντάσ­σο­νται στο μη­χα­νι­σμό ΣΥΝ-ΕΡ­ΓΑ­ΣΙΑ και δεν απα­σχο­λού­νται.

Για πα­ρά­δειγ­μα:

Μι­σθω­τός με μικτό μισθό 1.000 ευρώ που εντάσ­σε­ται στον μη­χα­νι­σμό «Συν – Ερ­γα­σία» τον Αύ­γου­στο με μεί­ω­ση ωρα­ρί­ου 50%. Η επι­χεί­ρη­ση είναι επο­χι­κή. Ο ερ­γο­δό­της κα­τα­βάλ­λει :

  • 423,5 ευρώ κα­θα­ρό μισθό
  • 76,65 ευρώ ερ­γα­τι­κές ει­σφο­ρές

Το κρά­τος κα­τα­βάλ­λει :

  • 254 ευρώ οι­κο­νο­μι­κή ενί­σχυ­ση στον ερ­γα­ζό­με­νο
  • 76,65 ευρώ ερ­γα­τι­κές ει­σφο­ρές
  • 243,3 ευρώ ερ­γο­δο­τι­κές ει­σφο­ρές

Κατά την έκ­δο­ση της ταυ­τό­τη­τας πλη­ρω­μής των ει­σφο­ρών της οι­κεί­ας μι­σθο­λο­γι­κής πε­ριό­δου, υπο­λο­γί­ζε­ται το ύψος των απαι­τη­τών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών που βα­ρύ­νε­ται ο ερ­γο­δό­της. Ο e-ΕΦΚΑ συ­γκε­ντρώ­νει μέσω της επε­ξερ­γα­σί­ας των Α.Π.Δ. και απο­στέλ­λει στο υπουρ­γείο Ερ­γα­σί­ας τα μη­νιαία στοι­χεία των απαι­τη­τών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών που βα­ρύ­νουν τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό.

Αε­ρο­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές

Ει­δι­κή λίστα με ΚΑΔ ισχύ­ει για τις επι­χει­ρή­σεις που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στους κλά­δους των αε­ρο­πο­ρι­κών με­τα­φο­ρών. Και σε αυτή την πε­ρί­πτω­ση, οι ερ­γο­δο­τι­κές ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές κα­τα­βάλ­λο­νται από τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1.7.2020 έως 30.09.2020.

Ει­δι­κά για τις επι­χει­ρή­σεις αε­ρο­πο­ρι­κών με­τα­φο­ρών, που εντάσ­σο­νται στο μη­χα­νι­σμό ενί­σχυ­σης της απα­σχό­λη­σης «Συν-Ερ­γα­σία», το σύ­νο­λο των ερ­γο­δο­τι­κών ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών κα­τα­βάλ­λε­ται από τον Κρα­τι­κό Προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 1.7.2020 έως 31.12.2020.

Η δια­δι­κα­σία είναι ίδια όπως και για τις υπό­λοι­πες επι­χει­ρή­σεις

ΚΑΔ ΠΕ­ΡΙ­ΓΡΑ­ΦΗ
33.16 Επι­σκευή και συ­ντή­ρη­ση αε­ρο­σκα­φών και δια­στη­μό­πλοιων
51.10 Αε­ρο­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές επι­βα­τών
51.21 Αε­ρο­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές εμπο­ρευ­μά­των
52.23 Δρα­στη­ριό­τη­τες συ­να­φείς με τις αε­ρο­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές

Σε πε­ρί­πτω­ση τε­τρα­ψή­φιου ΚΑΔ συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται όλες οι υπο­κα­τη­γο­ρί­ες πε­ντα­ψή­φιων, εξα­ψή­φιων και οκτα­ψή­φιων.

Ρήτρα μη απο­λύ­σε­ων

Οι επι­χει­ρή­σεις που κά­νουν χρήση των μέ­τρων επι­δό­τη­σης ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών, υπο­χρε­ού­νται για την πε­ρί­ο­δο από 1.7.2020 μέχρι 30.09.2020 και μέχρι 15.10.2020 ή 31.12.2020 εφό­σον εντάσ­σο­νται στο μη­χα­νι­σμό «Συν-Ερ­γα­σία», να δια­τη­ρή­σουν τον ίδιο αριθ­μό προ­σω­πι­κού που είχαν την 30η Ιου­νί­ου 2020 και σε πε­ρί­πτω­ση κα­ταγ­γε­λί­ας συμ­βά­σε­ων ερ­γα­σί­ας, αυτή είναι άκυρη.

https://www.ethnos.gr/

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.