Ο κόσμος της γυμναστικής, οι γονείς, οι ίδιοι οι αθλητές και αθλήτριες, καθώς και οι προπονητές τους, καλούνται να προσαρμόσουν την καθημερινότητά τους, λόγω της νόσου Covid-19, που διαμορφώνει μία νέα πραγματικότητα για όλους μας. Στον παρακάτω οδηγό θα βρείτε μία σειρά από πρακτικές συμβουλές και προτάσεις, από την Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία, ώστε ο χρόνος που «Μένουμε Σπίτι» να αποδειχθεί κερδισμένος και να μας κρατήσει κοντά στη γυμναστική. Αναλυτικά οι συμβουλές της ομοσπονδίας:

«Προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στα εκατοντάδες ερωτήματα που λαμβάνουμε, σας γνωρίζουμε ότι σύντομα η Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία θα εγκαινιάσει έναν νέο δίαυλο επικοινωνίας και θα σας καλέσει όλους να συμμετάσχετε σ’ αυτήν την προσπάθεια, η οποία θα υλοποιηθεί υπό την επίβλεψη μίας ομάδας αναγνωρισμένων επιστημόνων και έμπειρων στελεχών από όλα τα αθλήματα της Γυμναστικής, με στόχο να μας βρει η «επόμενη ημέρα» πιο δυνατούς και κατάλληλα προετοιμασμένους για την σταδιακή επάνοδο στους αγωνιστικούς χώρους. Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες.

Η γυμναστική, ο μικρόκοσμός μας, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από την πανδημία. Και αν πέρασαν οι πρώτες μέρες, οι πρώτες βδομάδες, με ένα μούδιασμα, τώρα  συνειδητοποιούμε ότι πρέπει να προσαρμοστούμε, να φτιάξουμε νέες καθημερινότητες, νέες «ζωές».

…για τους αθλητές & τις αθλήτριες

Δίζυγο, τραμπολίνο, ταπί, μπάρες, στρώματα και όλα τα άλλα όργανα και αγωνίσματα της γυμναστικής σας λείπουν….και σε μας. Κανείς μας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα λείπουμε από τα γυμναστήρια (μικρά ή μεγάλα) για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να είναι επιλογή μας. Είμαστε όμως υποχρεωμένοι και εσείς και εμείς να συμμορφωθούμε. Εξάλλου εσείς περισσότερο από όλους είστε πειθαρχημένοι και συνεπείς. Είναι βέβαιο ότι όταν θα μας επιτραπεί να ξανασυναντηθούμε στην προπόνηση, δεν θα είμαστε το ίδιο καλοί και καλές όπως ήμασταν τη στιγμή που σταματήσαμε. Όμως για αυτό θα ασχοληθούν οι προπονητές σας.

Εσείς πρέπει να ασχοληθείτε με το τώρα. Καταρχήν όσοι και όσες είχατε μικροτραυματισμούς και τραυματισμούς είναι η ευκαιρία να αναρρώσετε πλήρως!

Η γυμναστική δεν πρέπει να λείπει από την κάθε σας μέρα. Τι μπορείτε και τι πρέπει να κάνετε:

  • σίγουρα να μην βλέπετε όλη μέρα παθητικά αναρτήσεις άλλων στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι αθλητές και οι αθλήτριες δεν γίνονται από το κρεβάτι ή τον καναπέ!
  • Δημιουργήστε μια ρουτίνα καθημερινότητας: φτιάξτε το πρόγραμμα για την κάθε σας μέρα γραπτά. Κολλήστε το κάπου ώστε να το βλέπετε, να το ελέγχετε και να το επαναπροσδιορίζετε. Πρώτος στόχος θα πρέπει να είναι να το ακολουθείτε. Συγκεκριμενοποιήστε το χρόνο μελέτης, το χρόνο για γυμναστική, το χρόνο για social media (αλλά αυτό ας το μειώσουμε όσο μπορούμε), το χρόνο για την οικογένειά σας, το χρόνο για άλλα χόμπυ (ίσως να δοκιμάστε κάποια τώρα που έχετε την πολυτέλεια του χρόνου που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα είχατε).

Γράψτε πότε θα ξυπνήσετε, πότε θα παρακολουθήσετε το σχολείο σας, πόσο και πότε θα μελετήσετε, θα «συναντήσετε» τους φίλους-συναθλητές σας και τους προπονητές σας, πότε θα είστε ενεργοί στα social media, πότε απλώς θα σερφάρετε. Κάθε μέρα ή μέρα παρά μέρα συγκεκριμένη ώρα διαβάστε ένα λογοτεχνικό βιβλίο, τώρα δεν έχετε δικαιολογία, έχετε χρόνο! Οι αθλητές υψηλού επιπέδου είναι άτομα με καλλιέργεια πνεύματος, με γνώσεις και εκτός αθλητισμού. Μειώστε το χρόνο που ασχολείστε με τα social media, αυξήστε το χρόνο που θα περάσετε με την οικογένειά σας. Γράψτε κάθε μέρα τι πήγε καλά και τι όχι, σαν ένα είδος ημερολογίου. Αν δεν το καταφέρατε, δείτε τι και γιατί πήγε λάθος και διορθώστε το. Την επόμενη φορά (μέρα) να είστε περισσότερο επίμονοι στην εφαρμογή του.

  • Ανακαλύψτε τις πλευρές της γυμναστικής που δεν μπορούσατε όταν «τρέχατε» να προλάβετε τον κύκλο σχολείο-προπόνηση-διάβασμα-ξεκούραση. Διαβάστε βιβλία για τη γυμναστική. Ανακαλύψτε την ιστορία του αθλήματός σας, αλλά και των άλλων γυμναστικών αθλημάτων, όχι μόνο παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Ποιοι ή ποιες ήταν οι πρωταθλητές και οι πρωταθλήτριες προηγούμενων δεκαετιών; Πότε ξεκίνησε το κάθε άθλημα στην Ελλάδα, πού;

…για τους προπονητές & τις προπονήτριες

Στην αρχή σίγουρα αναζητούσατε την ξεκούραση από το καθημερινό τρέξιμο με το ρολόι, τη φασαρία και την «ηχορύπανση» των γυμναστηρίων. Λίγη όμως ξεκούραση ζητούσατε μόνο…

Τώρα έχει αρχίσει το σύνδρομο της «στέρησης». Τόσο μεγάλες -χρονικά- διακοπές δεν έχετε κάνει σχεδόν ποτέ. Την επόμενη φορά που θα μπούμε στο γυμναστήριο, σίγουρα δεν θα είμαστε οι ίδιοι και οι ίδιες. Ας είμαστε λοιπόν λίγο σοφότεροι, λίγο καλύτεροι.

Χρησιμοποιήστε το χρόνο υπέρ σας, υπέρ της δουλειάς σας, υπέρ της γυμναστικής, υπέρ των παιδιών που θα έρθουν (σίγουρα) λαβωμένα μετά από αυτήν την περιπέτεια. Διαβάστε και μελετήστε είτε σε έντυπη μορφή είτε σε ηλεκτρονική ότι καινούριο «κυκλοφορεί» για την αθλητική επιστήμη, αλλά και την παιδαγωγική. Έχετε όλο το χρόνο που πριν δεν είχατε για να ακούσετε μουσική, να χορέψετε και να κινηθείτε. Να αναθεωρήσετε τα λάθη σας στην προπονητική διαδικασία, να σχεδιάσετε τις νέες τεχνικές και τακτικές που θα υιοθετήσετε».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ