Ειδήσεις

Η απάντηση του Βρετανικού μουσείου: Αποδίδει στην πανδημία την αιτία για τις συνθήκες φύλαξης των Γλυπτών

Στην πανδημία αποδίδει το κλείσμο των «ελληνικών αιθουσών» το Βρετανικό Μουσείο, σημειώνοντας έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας σε αυτές τις γκαλερί.

Την Τετάρτη το βρετανικό περιοδικό «The Art Newspaper», σε δημοσίευμα με τίτλο «Βρέχει ξάνα στην πτέρυγα του Βρετανικού Μουσείου για τον Παρθενώνα;», σχολίασε τις κακές συνθήκες όπου φυλάσσονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, παρουσιάζοντας και σχετικές φωτογραφίες.

Απαντώντας στην ΕΡΤ, η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου ανέφερε πως «οι αίθουσες 13 έως 18 στο ισόγειο του Βρετανικού Μουσείου έχουν αφαιρεθεί προσωρινά από τη δημόσια πρόσβαση. Το Μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας σε αυτές τις γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας στο πρόγραμμα του Μουσείου.

Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν φέτος το καλοκαίρι και αυτές οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και η συλλογή ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες.

Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει να γίνουν μελλοντικά έργα στο κτίριο του Μουσείου. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το Μουσείο στο μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής στα επόμενα χρόνια.

Το Μουσείο είναι ένα ιστορικό και διατηρητέο ​​κτίριο και υπάρχουν συνεχείς αξιολογήσεις υποδομής σε ολόκληρο τον χώρο. Έχουμε μια ομάδα ειδικών που κάνουν τακτικούς ελέγχους σε όλο το Μουσείο για να παρακολουθούν και να διασφαλίζουν την κατάλληλη διαχείριση των κινδύνων για τη συλλογή. Η φροντίδα της συλλογής και η ασφάλεια των επισκεπτών και του προσωπικού μας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητά μας».

ΥΠΠΟΑ: «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη»
Νωρίτερα, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε ερώτηση για το βρετανικό δημοσίευμα, ανέφερε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες».

Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε, επίσης, ότι «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», κατέληξε ο η υπουργός Πολιτισμού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου