Τοπικές Ειδήσεις

Μπάμπης Ψαράς: «Ήταν μια καλή σχολική χρονιά»

Σε «μίνι» απολογισμό προέβη χτες με δηλώσεις που έκανε προς την ‘δ’ ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Μπάμπης Ψαράς, ξεκαθαρίζοντας πως υπήρξαν κάποια προβλήματα σε κενά, αλλά επί της ουσίας ήταν μια καλή χρονική χρονιά για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία έκλεισε πρόσφατα.

«Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, ήταν η τελευταία ημέρα των μαθημάτων. Τα παιδιά πήραν τους ελέγχους προόδου στα παιδιά. Αναφορικά με τον απολογισμό της σχολικής χρονιάς που ξεκίνησε στις αρχές του Σεπτέμβρη 2024, προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που αξίζουν τα παιδιά μας ως προς τις σχολικές μονάδες που λειτουργούν.

Η πρώτη εκτίμηση που μπορώ να κάνω, για τα 17 νησιά της περιοχής ευθύνης μας όπου έχουμε σχολεία (με μεγάλες ή μικρές σχολικές μονάδες, είτε με μεγάλο είτε με μικρό αριθμό μαθητών) η κατάσταση διαμορφώθηκε ως εξής:

α) για την ειδική αγωγή σε όλα τα σχολεία (μικρά και μεγάλα) με ολοήμερα τμήματα ή μη, δεν σημειώθηκε κανένα κενό. Ούτε σε δασκάλους ή νηπιαγωγούς, ούτε σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Αυτό είναι μια γενική παρατήρηση η οποία είναι αδιάψευστη υπό την έννοια ότι όσα σχολεία είχαν αιτήματα για λειτουργία ολοήμερων σχολείων (είτε μέχρι τις 3 είτε μέχρι τις 4.30 ή 5.30) υπήρχε η δυνατότητα και η διαθεσιμότητα του προσωπικού να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα. Για τις δομές ειδικής αγωγής στα ειδικά σχολεία ή οι επιτροπές διεπιστημονικής υποστήριξης (όπου πηγαίνουν στα σχολεία, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί) λειτούργησαν σε άριστο επίπεδο, με μικρά τμήματα, ικανό αριθμό ειδικών παιδαγωγών καθώς και με ειδικό βοηθητικό προσωπικό που υποστήριξε την λειτουργία τους. Υπήρχε μπορώ να πω, απόλυτη επάρκεια προσωπικού.

Σε δύο τομείς που είχαμε πρόβλημα –το οποίο σημειώνεται σε όλη την Ελλάδα- είναι οι παράλληλες στηρίξεις και οι σχολικοί νοσηλευτές. αυτό είναι ένα γεγονός το οποίο παρατηρήθηκε και στην δική μας περιοχή. Τα αιτήματα στο Νομό Δωδεκανήσου για την παράλληλη στήριξη καλύφθηκαν στο περίπου 60% ενώ ελλείψεις είχαμε στους σχολικούς νοσηλευτές» -όπως τόνισε.

Χωρίς πολλά προβλήματα ή κενά σε εκπαιδευτικούς

Το πρόβλημα με την έλλειψη σε σχολικούς νοσηλευτές, σημειώνεται σε όλη την Ελλάδα. Κι αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχει ενδιαφέρον ούτε προσφορά στον επαγγελματικό αυτό χώρο. Τόσο στα Δωδεκάνησα, όσο και στην υπόλοιπη χώρα, έχουν γίνει αλλεπάλληλες προσκλήσεις αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση.«Σε κάθε περίπτωση, οι σχολικοί νοσηλευτές λείπουν από την αγορά εργασίας. Κι αυτό είναι εμφανές στα σχολεία. Τα κενά π.χ. στα σχολεία του Νομού Δωδεκανήσου, αν απαιτούνται 30 – 35 σχολικοί νοσηλευτές, βρίσκουμε 20 – 25 άτομα. Μας λείπουν δηλαδή περίπου 10 άτομα (20-25%). Όμως, σύμφωνα με τη νομοθεσία, πρέπει να υπάρχουν. Εμείς έχουμε κάνει προκηρύξεις μέσω του υπουργείου, ειδικές προσκλήσεις, τοπικές προσκλήσεις εκτός ΑΣΕΠ αλλά δυστυχώς, δεν υπήρξε ενδιαφέρον» -ανέφερε ο κ. Ψαράς.

Σε σχέση με τις παράλληλες στηρίξεις, το υπουργείο τα παιδιά σε ένα ποσοστό περίπου ένα προς δύο (το μοντέλο ένα προς ένα δεν υπάρχει πουθενά. Το ένας εκπαιδευτικός για δύο παιδιά υπάρχει και στις ευρωπαϊκές χώρες). Στην Ελλάδα, τα κενά καλύφθηκαν σε ένα ποσοστό της τάξης του 60%.

  Το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει οδηγίες σε όλες τις σχολικές μονάδες να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τον Σεπτέμβριο

«Η μεγάλη εικόνα, είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα σχολεία και νηπιαγωγεία σε όλο το Νομό Δωδεκανήσου, λειτουργούν με απόλυτη επάρκεια στο πρωινό τμήμα, ενώ τα ολοήμερα τμήματα λειτούργησαν ανάλογα με τη ζήτηση (τα αιτήματα των οικογενειών).

Θεωρώ λοιπόν ότι ήταν μια επιτυχημένη σχολική χρονιά. Το υπουργείο ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της περιοχής μας και μπορώ να δηλώσω ότι κάθε χρόνο είμαστε και καλύτερα. Αισιοδοξώ ότι και η επόμενη σχολική χρονιά θα είναι καλή ευελπιστώντας να έχουμε την καλύτερη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς. Τα βιβλία βρίσκονται ήδη εδώ για το επόμενο σχολικό έτος, οι εξοπλισμοί ανανεώνονται ενώ το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει οδηγίες σε όλες τις σχολικές μονάδες να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τον Σεπτέμβριο (βιβλία, εξοπλισμό, υλικοτεχνικές υποδομές κ.λπ.

Επίσης, θα πρέπει να ενημερώσουν τους κατά τόπους δήμους για τα προβλήματα που έχουν τα σχολικά κτήρια ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου