Ειδήσεις

«Η οικοδόμηση κομματικής Παιδείας θα είναι έγκλημα για τη χώρα»

Κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την Εκπαίδευση, ο καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός, μιλώντας ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και, κατά συνέπεια, εκφράζοντας τις απόψεις του κόμματος, είπε τα εξής:

«Ένα νομοσχέδιο το οποίο θα έπρεπε να συζητηθεί για μήνες με τους αρμόδιους φορείς και με τα κόμματα το φέρνει η Κυβέρνηση στη Βουλή ως «κατεπείγον» και τούτο το πράττει για να αποφύγει την κριτική που εκφράζεται από όλα τα κόμματα και από όλους τους φορείς. Είναι ένα νομοσχέδιο κατεδάφισης των όσων έχουν συμφωνηθεί επί σειρά ετών από τα κόμματα που κυβέρνησαν τη χώρα. Είναι ένα νομοσχέδιο που προσπαθεί ένας Υπουργός – και μάλιστα εξωκοινοβουλευτικός- να ανατρέψει όσα ψήφισαν πάνω από 4/5 των βουλευτών προηγούμενης Βουλής. Και γιατί το πράττει όλο αυτό; Γιατί θέλει να συγκροτήσει ένα κομματικό κράτος μέσα στην Παιδεία. Καλείται ο Υπουργός Παιδείας να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα όπως σε ποια σχολεία, σε ποια Πανεπιστήμια του κόσμου ισχύουν αυτά που προσπαθεί να νομοθετήσει; Καλείται να απαντήσει γιατί αντί να ιδρύει ένα Πρότυπο Σχολείο για κάθε νομό διατηρεί μόνο 4 Πρότυπα Σχολεία στην Αθήνα; Γιατί, αντί να επεκτείνει τα πειραματικά σχολεία τα περιορίζει; Γιατί καταργεί τις εξετάσεις εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία; Γιατί θεωρεί ότι να είναι κάποιος άριστος μαθητής είναι μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα; Γιατί με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων στην ουσία επιτρέπει σε ορισμένα σχολεία να μη διδάσκεται όλη η διδακτική ύλη αλλά μόνο μέρος της; Τέλος, γιατί οι Διευθυντές να μη διορίζονται από τους ανωτέρους τους και να κρίνονται από αυτούς, αλλά να ψηφίζονται από του ομοιοβάθμους τους; Θα μπορέσει δηλαδή αυτός ο Διευθυντής να ελέγξει τον δάσκαλο ή τον καθηγητή του σχολείου ο οποίος τον εκλέγει, όταν εκείνος δεν είναι συνεπής στο ωράριό του; Όταν δεν προσέρχεται καν στη δουλειά του δηλώνοντας ασθένεια; Όταν δεν είναι συνεπής στο εκπαιδευτικό του έργο; Αν το κάνει, πώς θα εξασφαλίσει την επανεκλογή του;
Και γιατί τα πράττει όλα αυτά, ο Υπουργός Παιδείας και η Κυβέρνηση; Μήπως γιατί θέλει να συγκροτήσει ένα συνδικαλιστικό ή κομματικό κράτος μέσα στην Παιδεία; Σε ποια Πανεπιστήμια ή σχολεία του κόσμου ισχύουν αυτά που προσπαθεί να νομοθετήσει;
Και επειδή δεν υπάρχουν απαντήσεις, για αυτό προσπαθεί όπως-όπως με μια και μόνη συνεδρία της Ολομέλειας να τα περάσει όλα αυτά και να κατεδαφίσει ό,τι θετικό έχει μέχρι σήμερα ανεγερθεί στην Παιδεία.»

Ειδικότερα, όσον αφορά την ουσιαστική κατάργηση των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων στη χώρα, ο καθηγητής Κρεμαστινός τόνισε τα εξής:
«Για να το πω καθαρά, τα παιδιά των αδυνάμων οικονομικά οικογενειών -των φτωχών οικογενειών –- θα είναι υποδεέστερα των πλουσίων, που μπορεί να πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολεία, να σπουδάζουν στο εξωτερικό. Είναι δυνατόν να υπάρχουν μόνο τέσσερα πρότυπα σχολεία στην Αθήνα και να μην υπάρχει τουλάχιστον από ένα πρότυπο σε κάθε Περιφέρεια;» Και διερωτήθηκε: «Η κατάργηση αυτών των σχολείων αυξάνει κατά οποιονδήποτε τρόπο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής εκπαίδευσης σε διεθνές επίπεδο;»

Η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων υποβαθμίζει επίσης την ποιότητα της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον καθηγητή Κρεμαστινό:
«Εδώ έχουμε τη διδακτέα ύλη και την ύλη που διδάσκεται πραγματικά. Ξέρουμε ότι για διαφόρους λόγους δεν διδάσκεται όλη η ύλη σε όλα τα σχολεία. Η Τράπεζα Θεμάτων υποχρέωνε κατά κάποιο τρόπο τα σχολεία να διδάξουν μια συγκεκριμένη ύλη.
Η ουσία της εκπαίδευσης δυστυχώς υπηρετείται με τον κλασικό τρόπο, δηλαδή με κόπο και μόχθο μακρό και ιδρώτα πολύ. Δεν γίνεται διαφορετικά. Η παιδεία δεν έχει άλλο δρόμο σε οποιοδήποτε μέρος, μήκος και πλάτος του κόσμου.»

Σχετικά με την αλλαγή του τρόπου εκλογής πρυτάνεων, ο Δημήτρης Κρεμαστινός είπε –αντλώντας και από την εμπειρία του ως Πανεπιστημιακού- ότι η εκλογή των προϊσταμένων από τους υφισταμένους τους είναι καταστροφική για την Ανώτατη Παιδεία καθώς δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο συναλλαγής που καταλήγει ακόμα και σε προπηλακισμό καθηγητών και πρυτάνεων: «Αν δείτε ποιοι εκλέγονται, θα διαπιστώσετε ότι το μεγαλύτερο μέρος του πανεπιστημιακού τους βίου το περνούν σε θέσεις διοικητικές και όχι σε ερευνητικές ή διδακτικές θέσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί δημιουργούνται αυτά τα τραστ.»

Επίσης, ο καθηγητής Κρεμαστινός επεσήμανε ότι ακόμα και ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε στη Βουλή παραπληροφορημένος για τα θέματα Εκπαίδευσης, απαντώντας σε ερώτηση του επικεφαλής του Ποταμιού. «Ο κ. Πρωθυπουργός είπε, λανθασμένα, ότι ο προηγούμενος νόμος για την εκπαίδευση δεν είχε συζητηθεί πολύ και ότι ο σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν τον είχε ψηφίσει.» Και σχολίασε προς τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ: «Αν δεν ήταν πολλά τα δύο χρόνια διαβούλευσης του προηγούμενου νόμου, ας συζητούσαμε τον δικό σας για τρία».

Έντονες υπήρξαν και οι βολές του Δημήτρη Κρεμαστινού για τη συνολική στάση του Υπουργού Παιδείας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου. Αναφερόμενος στη μικρή συμμετοχή και τη μεγάλη απουσία του Υπουργού από τη συζήτηση, είπε ότι «αν και όσοι αντιτίθενται δημόσια στο νομοσχέδιο το ταυτίζουν με το πρόσωπο του κ. Μπαλτά, ο Υπουργός Παιδείας δεν είναι στη Βουλή για να μας εξηγήσει και δεν έμεινε να ακούσει τους Κοινοβουλευτικούς Εκπροσώπους οι οποίοι εκφράζουν την πολιτική των κομμάτων τους, όχι τον εαυτό τους». Και συμπλήρωσε, αναφερόμενος στην εξωκοινοβουλευτική ιδιότητα του Υπουργού: «Θα υπενθύμιζα στον κ. Υπουργό – έχοντας κι εγώ υπάρξει εξωκοινοβουλευτικός Υπουργός- ότι η Βουλή είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη προς τους εξωκοινοβουλευτικούς Υπουργούς και, δικαίως, οι βουλευτές απαιτούν περισσότερο σεβασμό από αυτόν που τους δείχνετε.»

Ο Δημήτρης Κρεμαστινός, αναφέρθηκε κριτικά και στη στάση της Νέας Δημοκρατίας λέγοντας: «Με ανησυχία άκουσα την κ. Βούλτεψη να λέει «αυτήν την αντιμεταρρύθμιση εμείς θα την ανατρέψουμε». Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό, το ένα κόμμα να ανατρέπει τη μεταρρύθμιση του άλλου, το άλλο κόμμα να ανατρέπει την αντιμεταρρύθμιση του άλλου.» Είπε ακόμα: «αν πειστούμε με διαβούλευση από την Κυβέρνηση, ότι πράγματι αυτά που λένε είναι σωστά, τότε θα ψηφίσουμε και εμείς. Δεν έχουμε κανένα λόγο να κάνουμε αντιπολίτευση στην Παιδεία. Όμως, εάν είναι να οικοδομηθεί κομματική παιδεία οποιουδήποτε κόμματος, είμαστε αντίθετοι. Αυτό θα είναι έγκλημα για τη χώρα.».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου