Ειδήσεις

Η ταμειακή απόδοση του εμπορίου μειώθηκε στη Ρόδο κατά 10%

Μείωση της ταμειακής απόδοσης που φτάνει μέχρι και το 10% (!) σε σχέση με πέρυσι, δείχνουν τα πρώτα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου της Ρόδου, στην πρώτη αποτίμηση λίγο πριν την ολοκλήρωση της φετινής τουριστικής περιόδου.
Ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου κ. Κωνσταντίνος Σπανός, παραθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία σήμερα στην «δημοκρατική» για την εισπραξιμότητα, τους τζίρους και την μέση δαπάνη των τουριστών, σημειώνοντας ότι το φαινόμενο της αύξησης των αφίξεων με μείωση όμως των εισπράξεων, δείχνει πλέον στοιχεία παγίωσης και μονιμοποίησης.
«Μία ακόμη τουριστική σεζόν βαίνει προς την λήξη της. Ο εμπορικός κόσμος βγαίνει από τους δύσκολους και απαιτητικούς ρυθμούς και εισέρχεται σε λίγο πιο ήρεμους, κάνοντας ταυτόχρονα σιγά σιγά και τον απολογισμό της καλοκαιρινής περιόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, μέχρι στιγμής, οι αριθμοί των αφίξεων είναι σε θετικούς ρυθμούς παρουσιάζοντας αύξηση των αφίξεων, περίπου στο +7% με ανάλογη αύξηση των διανυκτερεύσεων ενώ η μέση δαπάνη ανέρχεται στα 520 ευρώ ανά άτομο. Αν και οι αριθμοί των αφίξεων ευημερούν, για ακόμα μία σεζόν, η αύξηση δεν αντικατοπτρίζεται στις εισπράξεις και στα ταμεία των εμπορικών επιχειρήσεων του νησιού. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν γενική μείωση της ταμειακής απόδοσης και της κίνησης στα τοπικά καταστήματα από 5 έως 10% σε σχέση με την περσινή σεζόν. Αυτό βέβαια διαφέρει ανάλογα με τον κλάδο και το είδος της εμπορικής επιχείρησης. Οι εκπτωτικές περίοδοι δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα και παρότι υπήρξαν σε κάποιες περιπτώσεις αυξήσεις στον τζίρο, οι εκπτώσεις ήταν τόσο “γενναίες” που το ταμειακό αποτέλεσμα ήταν οριακά θετικό ή και ουδέτερο», σημειώνει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου΄.
Επιπλέον, όπως αναφέρει, το φαινόμενο της αύξησης των αφίξεων, αλλά με μείωση των εισπράξεων στα τελευταία χρόνια δείχνει στοιχεία παγίωσης και μονιμοποίησης, και αποτελεί πλέον ένα γεγονός που θα πρέπει να προβληματίζει και να ανησυχεί όλους τους επαγγελματίες της αγοράς. «Παρατηρείται μία μεγάλη αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των επισκεπτών του νησιού μας. Ο μέσος όρος του διαθέσιμου εισοδήματος προς κατανάλωση έχει μειωθεί. Αυτό σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές προσφορές και πολλαπλές παροχές των ξενοδοχείων, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην διάχυση της ρευστότητας τους στην αγορά. Επίσης η ανάπτυξη μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στα νότια του νησιού έχει επιφέρει μεταβολές στην κατανομή των επισκεπτών. Υπάρχει στροφή και προτίμηση στις αγορές από μεγάλες αλυσίδες. Τα καταστήματα αυτά τους είναι πιο οικεία και τα προϊόντα γνωστά, μιας και υπάρχουν και στην χώρα τους, με αποτέλεσμα την αυξημένη εμπιστοσύνη για αγορές. Η απώλεια μεγάλου μέρους του θαλάσσιου τουρισμού επίσης έχει επηρεάσει σημαντικά μεγάλο μέρος της αγοράς, ιδιαίτερα της Παλιάς Πόλης και του κέντρου», δηλώνει ο κ. Κ. Σπανός, τονίζοντας ότι η αγορά θα πρέπει να συμβαδίζει με τις συνήθειες και τις απαιτήσεις των επισκεπτών: «Η διάρθρωση της αγοράς παρουσιάζει δείγματα κόπωσης, επανάληψης και υπερπροσφοράς συγκεκριμένων ειδών. Θα πρέπει να υπάρχει συνεχής δυναμική μεταβολή στις παρεχόμενες υπηρεσίες και αγαθά, προτίμηση στην διαφοροποίηση, και σε θεματικές που να έχουν το τοπικές αναφορές και να εκπέμπουν το στίγμα του brand name λέγεται Ρόδος. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι έχει έλθει η ώρα να κάνουμε κάτι που σίγουρα θα έπρεπε να έχει γίνει από καιρό. Να γίνει μια σοβαρή, ολοκληρωμένη μελέτη που θα αφορά όχι μόνο τον αριθμό των αφίξεων, αλλά εν γένει των προτιμήσεων, της καταναλωτικής συμπεριφοράς, των προσδοκιών και των απαιτήσεων των επισκεπτών μας. Μια έρευνα αγοράς από την μεριά του καταναλωτή που θα μας δώσει τα εργαλεία για την αναδιοργάνωση, προσαρμογή και εξέλιξη της αγοράς μας».
Όπως υποστηρίζει, η διάγνωση των αιτίων -μέσω εξειδικευμένης μελέτης- και θα καταδεικνύει τα τρωτά και αδύναμα σημεία αλλά και θα προτείνει λύσεις και σχέδιο διορθωτικών ενεργειών και προτάσεις λύσεων. «Να συγκεντρώσουμε δεδομένα να τα αναλύσουμε επιστημονικά εργαλεία σε βάθος και να καταλήξουμε σε προτάσεις και το σπουδαιότερο στην εφαρμογή τους. Δίνω ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή γιατί σποραδικά γίνονται κάποιες μελέτες, που απλά παρουσιάζονται και μένουν στα συρτάρια. Ο καιρός έχει έλθει και οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και πρέπει να γίνουν αλλαγές. Οι επόμενοι μήνες είναι γνωστό ότι θα είναι δύσκολοι για όλους, καθώς έχει αρχίσει ο μαραθώνιος των αυξημένων και δυσβάσταχτων φορολογικών υποχρεώσεων. Ελπίζουμε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτές αλλά και στις καθημερινές υποχρεώσεις τους και να μην έχουμε νέο γύρο λουκέτων στην αγορά». Σύμφωνα με τον κ. Κ. Σπανό, η ρευστότητα των επιχειρήσεων και των ιδιωτών, είναι κρίσιμος παράγοντας για την πορεία της οικονομίας.
«Πλέον μετρούμε τις μέρες για την χειμερινή ανάπαυλα. Ας εκμεταλλευτούμε το χρονικό αυτό διάστημα με το να αφιερώσουμε, εκτός από τον απαραίτητο χρόνο για ξεκούραση από τους απαιτητικούς ρυθμούς της καλοκαιρινής περιόδου, και λίγο χρόνο στην παραγωγική σκέψη, την ανασύνταξη και αναδιοργάνωση», καταλήγει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου