Για μία νέα εποχή που ξεκινά για τη χώρα έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες, τονίζοντας ότι όλοι οι πολίτες θα καρπωθούν τα οφέλη της ανάπτυξης. Ανέφερε επίσης ότι 30.000 νησιώτες και 500 νησιώτικες επιχειρήσεις έχουν ενταχθεί μέχρι τώρα στα σχετικά μητρώα και θα λάβουν το ποσό που τους αναλογεί στο πλαίσιο της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου.
Αναλυτικότερα, ο αν. υπουργός δήλωσε τα εξής: «Βρισκόμαστε σε μία νέα εποχή για τη χώρα, όπου προσπαθούμε να δημιουργήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση, να φέρουμε ανάπτυξη που θα καρπωθούν όλοι. Οι δείκτες της οικονομίας βελτιώθηκαν σημαντικά, η ανεργία έχει υποχωρήσει στο 19,1%… Σήμερα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί ότι η ανάπτυξη γίνεται δίκαια και μοιράζεται σε όλη την κοινωνία. Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ είναι σημαντικές. Θα βελτιωθούν οι συνθήκες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ταυτόχρονα θα βελτιωθούν οι συνθήκες για τους εργαζόμενους. Όπως γνωρίζετε, στα νησιά έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Πάνω από 30.000 πολίτες έχουν πάρει το μοναδικό αριθμό νησιώτη και περισσότερες από 500 επιχειρήσεις έχουν πάρει το μοναδικό αριθμό επιχείρησης. Πολύ σύντομα θα ανοίξει η πλατφόρμα για να περάσουν σε αυτή τα παραστατικά και να πληρωθούν τον Οκτώβριο το αντίτιμο του κόστους διαφοράς μεταξύ ακτοπλοϊκής και χερσαίας μεταφοράς». Επίσης ο κ. Σαντορινιός είπε ότι πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες για την επιδότηση των καυσίμων στα νησιά. Το κόστος των καυσίμων στα νησιά θα εξισωθεί με την υπόλοιπη Ελλάδα, όπως είπε. Δήλωσε επίσης ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα πραγματοποιήσει σειρά επισκέψεων σε όλη τη χώρα ώστε να ελέγξει κατά πόσο έχουν προχωρήσει οι εξαγγελίες που έχουν γίνει στο πλαίσιο των περιφερειακών συνεδρίων.
Διαγωνισμός για τη μαρίνα Μαδρακίου
Ερωτηθείς ο αν. υπουργός εάν το ΤΑΙΠΕΔ προχωρήσει άμεσα στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της μαρίνας Μανδρακίου, δεδομένου ότι ο δήμος Ρόδου προχωρά τις διαδικασίες για το διαγωνισμό του συγκροτήματος της Νέας Αγοράς, δήλωσε τα εξής: «Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε διαγωνισμούς παραχωρήσεων μόνο για τα λιμάνια. Οι περισσότερες υποδομές θα περάσουν στο Υπερταμείο. Οι διαγωνισμοί θα γίνουν για την αξιοποίηση των ακινήτων και όχι την πώλησή τους. Το λιμάνι της Ρόδου εξαιρείται. Θα υπάρχουν μόνο κάποιες υποπαραχωρήσεις, δηλαδή παραχωρήσεις χρήσεων σε κάποιους από τους 10 οργανισμούς λιμένος. Όλα τα assets του ΤΑΙΠΕΔ περνούν στο Υπερταμείο με στόχο την αξιοποίηση και όχι την πώληση».
Τα υδατοδρόμια
Σε ερώτηση της «δημοκρατικής» σχετικά με τις αντιδράσεις που έχουν εκφραστεί σε τοπικό επίπεδο για το νομοσχέδιο των υδατοδρομίων ο κ. Σαντορινιός είπε ότι έχει προκύψει ύστερα από διαβούλευση και διασφαλίζει ότι τα υδατοδρόμια θα παραμείνουν δημόσια.
Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: «Το Νομοσχέδιο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση. Διευκολύνει πολύ τις επενδύσεις και δεν μπορώ να καταλάβω τις αντιδράσεις. Διασφαλίζει ότι τα υδατοδρόμια θα παραμείνουν δημόσια και ότι δεν θα δοθούν οι άδειες ίδρυσης σε επιχειρήσεις που μπορεί να χρεοκοπήσουν και μαζί τους να χαθούν τα υδατοδρόμια. Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα να παραχωρηθούν μόνο οι άδειες λειτουργίας. Τυχόν λεπτομέρειες μπορεί να συζητηθούν και να βελτιωθούν. Αυτό το νομοσχέδιο το περιμένει ο χώρος των υδατοδρομίων. Είχα συναντήσεις με τις δύο γνωστές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την αδειοδότηση και εγκατάσταση υδατοδρομίων και περιμένουν εναγωνίως την ψήφιση του νόμου».
Τα έργα
Ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος είπε ότι έχει άψογη συνεργασία με τον κ. Σαντορινιό, διευκρινίζοντας ότι με τη βοήθεια του αν. υπουργού προχωρούν πολλά έργα του δήμου. Ο κ. Χατζηδιάκος ενημέρωσε τον κ. Σαντορινιό για τα έργα που δημοπρατήθηκαν από τον Αύγουστο και θα δημοπρατηθούν έως τις 7 Οκτωβρίου. Πρόκειται για 20 εργολαβίες από ίδιους πόρους, επισημαίνοντας ότι παρά τα όποια προβλήματα ο δήμος της Ρόδου δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα πληρωμών και το νέο τεχνικό πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα ύψους 40 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 29 εκατ. πρόκειται να δαπανηθούν το 2019. Επίσης ο κ. Χατζηδιάκος είπε ότι ο δήμος της Ρόδου έχει ενταχθεί σε όλα τα προγράμματα των υπουργείων ή έχει υποβάλει μέσω των υπηρεσιών και διευθύνσεών του μελέτες. «Συζητήσαμε με τον υπουργό τα μεγάλα έργα που είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός στο αναπτυξιακό συνέδριο στη Ρόδο, της νέας εισόδου από το αεροδρόμιο στο Νοσοκομείο και τη συνέχιση της περιμετρικής. Ο κ. Σαντορινιός γνώριζε το φάκελο πολύ καλά καθώς τον είχε δουλέψει. Πιστεύω ότι άμεσα θα δρομολογηθούν τα έργα αυτά», είπε ο δήμαρχος ευχόμενος καλή επιτυχία στο έργο που έχει αναλάβει ο αν. υπουργός.
Για τη συνάντηση με το δήμαρχο ο κ. Σαντορινιός ανέφερε: «Κάναμε μία συζήτηση με το δήμαρχο για τα μεγάλα έργα αλλά και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. Ήδη χρηματοδοτήσαμε αρκετά έργα του δημοτικού λιμενικού ταμείου. Θέλω να σταθώ στην αποκατάσταση του φωτισμού στο αλιευτικό καταφύγιο στο Φαληράκι, στην αποκατάσταση του οδοστρώματος στο λιμάνι της Καμείρου Σκάλας που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου. Υπάρχει εκκρεμότητα σχετικά με την έγκριση από την ΕΣΑΛ του λιμανιού της Καμείρου και τις επόμενες μέρες θα φροντίσουμε να προχωρήσει. Πολύ σύντομα θα έχουμε καλά αποτελέσματα για την περιμετρική και τη νέα είσοδο της πόλης», είπε ο κ. Σαντορινιός ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στην Ροδιακή ‘Επαυλη την οποία ο δήμος πήρε από την ΕΤΑΔ ενώ εξασφάλισε τη χρηματοδότηση για την ανακαίνισή της. Τόνισε ότι το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ έχει ενισχύσει σημαντικά τους νησιωτικούς δήμους και το δήμο της Ρόδου.

Αστικές συγκοινωνίες
Ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε ότι εξαιρούνται οι δημοτικές επιχειρήσεις συγκοινωνιών και εν προκειμένω η ΡΟΔΑ από τις διατάξεις του νόμου για τα υδατοδρόμια που ορίζουν ότι θα πρέπει να προηγηθεί διαδικασία προκήρυξης για τα δρομολόγια.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, σκοπός των διατάξεων για τις αστικές συγκοινωνίες είναι : α) η εξασφάλιση της συνεχούς προσφοράς δημοσίων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών, β) ο σχεδιασμός, η οργάνωση και λειτουργία δικτύων δημοσίων αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών εντός περιοχών που έχουν νόμιμα χαρακτηριστεί ως αστικές ή περιλαμβάνουν γραμμές που έχουν χαρακτηριστεί ως αστικές, ακόμα και αν εκτείνονται πέραν των αστικών περιοχών, γ) η διασφάλιση της παροχής υψηλής ποιότητας δημοσίων αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, δ) η ρύθμιση της χορήγησης αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης δημοσίων αστικών γραμμών ή δικτύων, καθώς και η ρύθμιση παντός είδους αποζημιώσεων σε αντιστάθμιση για την εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής δημοσίων οδικών αστικών επιβατικών μεταφορών.
Όπως εξήγησε ο κ. Σαντορινιός, για τις αστικές γραμμές σύμφωνα με το νόμο… θα έπρεπε να γίνει προκήρυξη για το μεταφορικό έργο. Αυτό όμως αφορά μόνο στις ανώνυμες επιχειρήσεις συγκοινωνιών και όχι τις δημοτικές επιχειρήσεις όπως η ΡΟΔΑ. Συνεπώς όπου υπάρχει δημοτική επιχείρηση δεν επιβάλλεται να γίνει προκήρυξη των αστικών γραμμών.­

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ