Μία άκρως παραγωγική χρονιά ήταν το 2020 για τον Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Φίλιππου Τριομμάτη, παρά τα εμπόδια που έθεσε η πανδημία του κορωνοϊού στις συναλλαγές των πολιτών με τις Υπηρεσίες.
Όπως τόνισε ο κ. Τριομμάτης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε χθες, παρόλο που σχεδόν στο μισό 2020 βρισκόταν σε ισχύ το καθεστώς μερικής απαγόρευσης κυκλοφορίας και τουλάχιστον το 50% των εργαζομένων των υπηρεσιών της Περιφέρειας έπρεπε να λειτουργεί εξ αποστάσεως με κατ’ οίκον εργασία, ο θεσμός ήταν πάντα προσβάσιμος στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.
Πλήθος αιτημάτων που κατατέθηκαν διεκπεραιώθηκαν με επιτόπια παρέμβαση του Συμπαραστάτη στην εμπλεκόμενη υπηρεσία.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Τριομμάτης, εκτός από τους πολίτες που έκαναν χρήση της διαμεσολάβησης για κάποια υπηρεσία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, αρκετοί πολίτες αλλά και επιχειρήσεις αναζήτησαν λύσεις από τον θεσμό του Συμπαραστάτη για θέματα και υπηρεσίες που δεν ήταν στην αρμοδιότητά του.
«Οι πολίτες βρέθηκαν και βρίσκονται μπροστά σε μία νέα κανονικότητα. Κάθε αίτημά τους και κάθε διαδικασία διαμεσολάβησης και κάθε παρέμβαση απαιτεί πλέον ένα νέο τρόπο διαχείρισης. Κυρίως απαιτεί υπομονή μέχρι να δούμε πώς μπορεί να διεκπεραιωθεί το κάθε αίτημα. Παρόλα αυτά, το Πανελλήνιο Δίκτυο Συμπαραστατών ήταν το πρώτο που είπε ότι οι πολίτες θα πρέπει να μείνουν στο σπίτι και όλα τα αιτήματα θα πρέπει να φθάνουν σε εμάς ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά. Πράγματι, πλήθος πολιτών προσέτρεξε στο θεσμό.
Τα αιτήματά τους είχαν να κάνουν με τεχνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες μεταφορών, υπηρεσίες περιβάλλοντος κ.ο.κ. Θα ήθελα δε να σημειώσω ότι οι πολίτες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα περιβάλλοντος τα τελευταία χρόνια…», δήλωσε ο κ. Τριομμάτης, διευκρινίζοντας ότι ο νέος νόμος περί προσωπικών δεδομένων δεν επιτρέπει έστω και την φωτογράφιση της κάθε υπόθεσης που απασχόλησε το Συμπαραστάτη του Πολίτη και της επιχείρησης. Για το λόγο αυτό, δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για τη φύση των αιτημάτων που απασχόλησαν το θεσμό.

Χάρτα δικαιωμάτων
και υποχρεώσεων του πολίτη
Ο κ. Τριομμάτης αναφέρθηκε και στην ειδική πρόταση που κατέθεσε ο ίδιος στην περιφερειακή Αρχή και που αφορά στην ειδική Χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του πολίτη.
Όπως εξήγησε, αντλεί πληροφορίες, διατάξεις και κανονισμούς από το Πρόγραμμα Καλλικράτης, τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/99), τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (Ν. 3528/07), τον Νόμο για την ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ν4727/20), τον Νόμο για την προστασία προσωπικών δεδομένων (Ν.4624/19), τον οδηγό ορθής διοικητικής Συμπεριφοράς.
Στην ουσία, πρόκειται για ένα εγχειρίδιο ενημέρωσης πολιτών και επιχειρήσεων, αλλά και σωστής διοικητικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με τον κ. Τριομμάτη, η προσπάθεια κωδικοποίησης με την δημιουργία της Χάρτας αποσκοπεί στο να αποτελέσει έναν σύντομο και εύχρηστο οδηγό προς τους πολίτες οι οποίοι προφανώς δεν έχουν την δυνατότητα να ανατρέχουν σε διαφορετικούς νόμους και διατάξεις προκειμένου να γνωρίζουν δικαιώματα που απορρέουν από αυτές, σε σχέση με τις συναλλαγές τους με τον οργανισμό που λέγεται Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η Χάρτα, θα αποτελέσει και ένα καλό εγχειρίδιο και για τους υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι θα μπορέσουν να ευθυγραμμίσουν πρακτικές και ενέργειες, με απώτερο σκοπό πάντα την εύρυθμη και αρτιότερη, αλλά κυρίως φιλικότερη προς τον πολίτη διοικητική συμπεριφορά. Εν κατακλείδι, θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της Διοίκησης και στην ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη και της επιχείρησης.
Το θέμα της Χάρτας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του πολίτη πρόκειται να έρθει προς συζήτηση και ψήφιση σε μία από τις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του περιφερειακού συμβουλίου.

Πανελλήνιο
Δίκτυο Συμπαραστατών
Τέλος, ο κ. Φίλιππος Τριομμάτης αναφέρθηκε στην εκλογή του ως προέδρου του Πανελλήνιου Δικτύου Περιφερειακών και Δημοτικών Συμπαραστατών δηλώνοντας ότι κατά την διάρκεια της διετούς αυτής θητείας θα προωθηθούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη νησωτικότητα και την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών.
«Ζητήματα που αφορούν την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη όσο και τη νησιωτικότητα θα προωθηθούν (ήδη έχουν περάσει σχετικές διατάξεις).
Είναι μία καλή ευκαιρία αυτή τη διετία ζητήματα που αφορούν την περιφέρειά μας, τη νησιωτικότητα και πολλούς νησιωτικούς δήμους να τα προωθήσουμε. Θα είμαι στη διάθεση κάθε δημάρχου, κάθε περιφερειακού συμβούλου, κάθε πολίτη στο Νότιο Αιγαίο.
Είμαστε εδώ να δούμε πώς θα κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη… έστω και μέσα σε αυτή τη νέα κανονικότητα που μεταβαίνουμε», δήλωσε ο κ. Τριομμάτης.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ