Ειδήσεις

Η Aegean μπροστά σε μία απόφαση αξίας 3 δισ. ευρώ

του Νίκου Χρυσικόπουλου

Μέσα στο επόμενο δίμηνο, οι επικεφαλής της Aegean Airlines θα κληθούν να λάβουν μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών: αφορά επένδυση της τάξης των 2,5 – 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αξία, για την επιλογή, μεταξύ Airbus και Boeing, του τύπου του αεροσκάφους που για τα επόμενα 15-20 χρόνια θα αποτελεί τον κορμό του στόλου της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε κατά την παρουσίασητου νέου διευρυμένου προγράμματος για το 2018, ότι από το Καλοκαίρι έχει ξεκινήσει μία πολύ ενδελεχής διαδικασία ανάλυσης και συζήτησης με τους δύο κύριους κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο, την Airbus και την Boeing, για να επιλεγεί ο τύπος του αεροσκάφους που ουσιαστικά θα αντικαταστήσει σταδιακά τα υπάρχοντα αεροσκάφη. Η εταιρεία επιδιώκει την περίοδο 2020-2025 να αποκτήσει ένα στόλο μεταξύ 45 και 60 αεροπλάνων.

Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2016 η εταιρεία είχε προχωρήσει στην αγορά 7 νέων αεροσκαφών τύπου Airbus A320. Σήμερα η Aegean διαθέτει 46 Airbus A320 και μαζί με δύο ακόμη νέα που θα προστεθούν στο στόχο το 2018, ο αριθμός τους θα φθάσει τα 48, φθάνοντας, έτσι, συνολικά τα 61 αεροσκάφη.

Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, τους τελευταίους μήνες, τουλάχιστον 5 διαφορετικά τμήματα της εταιρείας έχουν επιφορτιστεί με την ανάλυση όλων των παραμέτρων που θα οδηγήσουν στην τελική επιλογή. Οι παράμετροι αυτοί δεν έχουν να κάνουν με την τιμή αγοράς ενός αεροσκάφους, καθώς αυτό είναι θέμα τελικής διαπραγμάτευσης, αλλά τη χρήση του, τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει, τις παροχές του αεροσκάφους σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή τους επιβάτες, είτε αφορά νέες δυνατότητες είτε νέες τεχνολογίες και άλλα δεδομένα. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας τόνισε πως δίνεται πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στη διαδικασία της διαμόρφωσης και διαχείρισης των αεροσκαφών και κυρίως στον περιορισμό του κόστους λειτουργίας τους μετά την αγορά του αεροπλάνου, αφού “γιατί εκεί είναι το πολύ μεγάλο κόστος”, όπως ανέφερε. Ουσιαστικά η εταιρεία επιδιώκει να αποκτήσει νέας γενιάς αεροσκάφη με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη εμβέλεια, ώστε να καλύπτει περισσότερους και πιο μακρινούς προορισμούς.

Στόχος είναι, όπως αναφέρθηκε από τους επικεφαλής της εταιρείας, η διαδικασία της επιλογής να οριστικοποιηθεί μέχρι τέλος του χρόνου ώστε το 2018 να ξεκινήσει η διαδικασία για την επιλογή του μοντέλου χρηματοδότησης και των υπόλοιπων υποστηρικτικών συμβάσεων, κάτι που θα επιτρέψει την παράδοση των πρώτων αεροσκαφών “νέας γενιάς” τέλος του 2019 ή αρχές του 2020.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean ολοκληρώνοντας την ενημέρωση για την επικείμενη παραγγελία νέων αεροσκαφών, έκανε λόγο για “το βήμα που θα διασφαλίσει τον πυρήνα μας τα επόμενα 10, 15 χρόνια”, τοποθετώντας την αξία της συνολικής επένδυσης στα επίπεδα των 2,5 – 3 δισ. δολαρίων. Να σημειωθεί ότι η Aegean στο τέλος του περασμένου Ιουνίου διέθετε ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 337,4 εκατ. ευρώ, με μηδενικό δανεισμό.

Σε ότι αφορά, τέλος, το νέο διευρυμένο πρόγραμμα της εταιρείας για το 2018, αυτό περιλαμβάνει ένα δίκτυο 153 προορισμών, σε 44 συνολικά χώρες, με 16,6 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 700,000 περισσότερες από το 2017. Η ενίσχυση του δικτύου της εταιρείας προσφέρει το 2018 αυξημένη προσβασιμότητα, μέσω και των νέων συνδέσεων, σε βασικές αγορές που αποτελούν κύριες πηγές τουρισμού για τη χώρα μας, όπως είναι η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου