Ρεπορτάζ

Eντός της εβδομάδας στο ΦΕΚ η απόφαση για το άνοιγμα του yachting από την Τουρκία

Εντός της εβδομάδας αναμένεται -σύμφωνα με πληροφορίες της «δ»- να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, η απόφαση για το άνοιγμα του yachting από την Τουρκία, δίνοντας τέλος στην αγωνία επαγγελματιών του κλάδου, έπειτα από περίπου 1,5 χρόνο, λόγω της εφαρμογής των μέτρων κατά του κορωνοϊού.
Η «δημοκρατική» με επαναλαμβανόμενα ρεπορτάζ είχε αναδείξει το ζήτημα και τις σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία των νησιών, ενώ και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γ. Πάππου με πρόσφατη επιστολή του προς τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και κοινοποίηση στους συναρμόδιους υπουργούς Εξωτερικών, κ. Ν.Δένδια, Υγείας, κ. Β.Κικίλια, Πολιτικής Προστασίας, κ. Ν.Χαρδαλιά, είχε ζητήσει το άνοιγμα του θαλάσσιου τουρισμού για ιδιωτικά σκάφη αναψυχής από την Τουρκία, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Η σύσκεψη που συγκάλεσε την περασμένη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, για τη διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων κατά την οποία συζητήθηκαν και συνομολογήθηκαν όλα τα ζητήματα που αφορούν στο άνοιγμα των θαλασσίων συνόρων για τις θαλαμηγούς από Τουρκία καθώς και η επιχειρησιακή συνδρομή του κάθε εμπλεκόμενου φορέα στο εγχείρημα, ήταν το τελευταίο βήμα πριν από το άνοιγμα των συνόρων.
Με την απόφαση, που θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ μέσα στα απόμενα 24ωρα, -εκτός σοβαρού απροόπτου την Τετάρτη- θα περιληφθεί στις εξαιρέσεις των τρίτων χωρών απ’ όπου θα επιτρέπονται οι επισκέπτες με θαλαμηγούς αναψυχής στις 6 πύλες εισόδου, και συγκεκριμένα στις πύλες Ρόδου, Κω, Καλύμνου, Σύμης, Λέρου και Πάτμου, από τις οποίες στη συνέχεια θα μπορούν να συνεχίζουν το ταξίδι τους σε όλα τα νησιά.
Ναυτιλιακοί πράκτορες και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου, δεν έχουν σταματήσει από πέρυσι να δέχονται τηλεφωνήματα από ιδιοκτήτες σκαφών που επιθυμούν να περάσουν τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά.
Κάθε εβδομάδα που περνά με τα σύνορα κλειστά, τα ελληνικά νησιά χάνουν σημαντικά έσοδα αφού ο θαλάσσιος τουρισμός από την Τουρκία, αποτελεί έναν από του σταθερούς «αιμοδότες» της ελληνικής οικονομίας τη θερινή περίοδο.
Η αναστολή της θαλάσσιας σύνδεσης με την Τουρκία έχει «παγώσει» τις επισκέψεις εκατοντάδων δυνητικών επισκεπτών υψηλής εισοδηματικής στάθμης, τόσο Τούρκων όσο και Ευρωπαίων, που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στη γειτονική χώρα και κάθε χρόνο παραδοσιακά επισκέπτονται ελληνικά νησιά για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων και την αποδυνάμωση της τοπικής οικονομίας των νησιών ήδη από το καλοκαίρι του 2020.
Υπολογίζεται ότι η μείωση των σκαφών αναψυχής που δέχεται η Ρόδος, υπερβαίνει αυτή τη στιγμή το 70%! Το κενό αυτό, όπως επισημαίνουν οι πράκτορες, είναι δυσαναπλήρωτο και θα έπρεπε να υπήρχε ειδική μέριμνα για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού, που είναι από τις πλέον ασφαλείς. To 2019, η Σύμη υποδέχθηκε περισσότερα από 12.000 σκάφη, προερχόμενα κατά κύριο λόγο από τουρκικά λιμάνια. Εάν η διασύνδεση με την Τουρκία παραμείνει κλειστή, εκτιμάται ότι η Σύμη δεν θα δεχθεί περισσότερα από 1000 σκάφη τη φετινή σεζόν, καταφέροντας τεράστιο πλήγμα στην οικονομία του νησιού, όπως είχε αναφέρει στη «δ» ο δήμαρχος κ. Λευτέρης Παπακαλοδούκας.
Το παράδοξο είναι πως επιτρέπεται τα σκάφη να προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια για ελλιμενισμό μόνο με τα πληρώματα χωρίς να επιβαίνουν σε αυτά οι ιδιοκτήτες και οι υπόλοιποι συνταξιδιώτες. Την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες των σκαφών μπορούν να ταξιδεύουν από τουρκικά αεροδρόμια προς τους ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται ότι μόνο από ευρωπαϊκά κράτη, μέσω Κύπρου και Ισραήλ, δέχονται πλέον τα νησιά, κότερα αναψυχής, ο αριθμός τους είναι όμως περιορισμένος.
Ανέκαθεν, ο μεγαλύτερος όγκος κότερων προερχόταν μέσω των τουρκικών παραλίων, όπου παραμένουν ελλιμενισμένα, περιμένοντας το πράσινο φως από την ελληνική κυβέρνηση με την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει έπειτα από έναν και πλέον χρόνο, έστω και θέτοντας αυστηρά μέτρα εισόδου για τους επιβάτες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου