Ειδήσεις

Η φήμη της Ελλάδας στο διαδίκτυο ωθεί τον τουρισμό στα ύψη

Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε ελληνικά νησιά

Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα σημείωσε μια αύξηση 58% τον Μάϊο, ενώ οι δημοσιεύσεις για την Αθήνα σημείωσαν μια οριακή αύξηση σε σχέση με τον Απρίλιο.

Αυτό δείχνουν στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία TCI Research για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.

Να σημειωθεί ότι το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας του με τον Δήμο Αθηναίων, συλλέγει big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), που αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους ‘συστατικά’ (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ) της, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ αφενός της Αθήνας και της Ελλάδας και αφετέρου των ανταγωνιστικών χωρών.

Σύμφωνα με την ανάλυση για τον Μάϊο του 2022, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

-Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές και φωτογραφίες σε σχέση με ελληνικά τοπία (όπως τα νησιά Πάρος, Θηρασιά, Άνδρος, Ζάκυνθος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Δονούσα κ.α ), “instagrammable” παραλίες, την ελληνική φύση και το υπέροχο φαγητό . Επιπρόσθετα, η Αθήνα βραβεύτηκε ως “The best MICE destination in Europe” στα Business Destinations Travel Awards 2022.

-Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά. Σταθερό παρέμεινε το πλήθος των συνομιλιών που σχετίζεται με την πανδημία για την Αθήνα.

-Σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) παρέμεινε θετική στις 64 μονάδες (+3 μονάδες σε σχέση με τον Απρίλιο). Άνοδο κατέγραψε κατέγραψε ο προορισμός της Αθήνας που από 69 μονάδες τον Απρίλιο ανέβηκε στις 76 τον Μάϊο. -Ο πόλεμος έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 3% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση.

-Το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε αισθητά (κατά +12 μονάδες) το αντίστοιχο της Πορτογαλίας και (κατά +29 μονάδες) της Ισπανίας, ενώ κατατάσσεται κάτω από αυτό της Ιταλίας (κατά -4 μονάδες).

-Στις περισσότερες αγορές της Ελλάδας καταγράφηκε ένα θετικό κλίμα στις διαδικτυακές συνομιλίες για τη χώρα. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ διατήρησαν το θετικό τους κλίμα τον Μάιο. Πολύ μικρή καθοδική διακύμανση παρατηρείται στις αγορές της Γερμανίας και της Ιταλίας, ενώ η ολλανδική αγορά έχει μια μέτρια αλλά σταθερή πτωτική τάση από τον Ιανουάριο.

-Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores της Αθήνας παρουσιάζουν αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, ενώ παρατηρείται μια ελαφρά πτώση στη γερμανική και στην ολλανδική αγορά σε σύγκριση με τον Απρίλιο. Επίσης, συνεχίζεται από τον Ιανουάριο μία πτώση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.

-Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα διατήρησε τα επίπεδα του Απριλίου και συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,1/10.

-Η αίσθηση των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Μάϊο παραμένει θετική και αυξήθηκε σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα τόσο για την Ελλάδα (+0,43 μονάδες και συνολικά 7,13/10), όσο και για την Αθήνα (+0,27 και συνολικά 6,10/10).

Πηγή travel.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου