Ρεπορτάζ

TUI και Thomas Cook κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά

Οι Tour Operators TUI και Thomas Cook κυριαχούν στην ευρωπαϊκή αγορά Tour Operators, σύμφωνα με κατάταξη του κορυφαίου γερμανικού τουριστικού περιοδικού fvw, για τα 10 κορυφαία ευρωπαϊκά ταξιδιωτικά πρακτορεία (τα στοιχεία του 2013 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα από πολλές εταιρείες). Η TUI, με έσοδα 18,3 δισ. ευρώ το 2012, είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την Thomas Cook.
Και οι δύο μαζί, οι δύο κορυφαίοι τουριστικοί οργανισμοί, διαθέτουν πάνω από το 50% της “πίτας” σε σημαντικές τουριστικές αγορές προέλευσης, όπως η Βρετανία, η Σκανδιναβία, η Ολλανδία και το Βέλγιο και πάνω από το 30% της γερμανικής αγοράς, πολύ μπροστά από άλλους Tour Operators.

Η Kuoni είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός της Ευρώπης, βάσει του κύκλου εργασιών του το 2012 (περίπου 4,8 δισ. ευρώ). Το 2013 ωστόσο, ο ελβετικός όμιλος προχώρησε στην πώληση ζημιογόνων επιχειρήσεών του σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των χωρών Μπενελούξ (Βέλγιο, Λουξεβούργο, Ολλανδία), της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ρωσίας. Σε αντιστάθμισμα, ο όμιλος αναπτύσσει υπηρεσίες διαχείρισης προορισμών και τις δραστηριότητές του στην Ασία.
Εν αντιθέσει, η γερμανική DER Touristik, στην τέταρτη θέση και με κύκλο εργασιών το 2012 στα 4,65 δισ. ευρώ, αναπτύχθηκε συντηρητικά το 2013. Επιπλέον, πραγματοποίησε την πρώτη της, μεγάλη εξαγορά στο εξωτερικό, της εταιρείας Exim Holding με έδρα της Πράγα της Τσεχίας και έσοδα 250 εκατ. ευρώ. περίπου. Η εταιρεία είναι ηγέτης στην τσεχική τουριστική αγορά και δραστηριοποιείται επίσης σε Πολωνία, Ουγγαρία και Σλοβακία.Ο πέμπτος μεγαλύτερος όμιλος είναι η εταιρεία κρουαζιέρας Costa, η οποία είχε έσοδα 3,1 δισ. ευρώ το 2011, αλλά δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη τα οικονομικά στοιχεία του 2012. Η εταιρεία έχει μάλλον συνολική αύξηση, λόγω της γρήγορης επέκτασης της γερμανικής θυγατρικής της, Aida Cruises. Δύο άλλοι γερμανικοί Tour Operators, οι FTI και Alltours, καταλαμβάνουν την έκτη και έβδομη θέση, με 2012 έσοδα το 1,8 δισ. ευρώ και 1,6 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

Το Club Med είναι η όγδοη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή τουριστική εταιρεία, με έσοδα 1,5 δισ. ευρώ το 2012. Με τη συμμετοχή του νέου Κινέζου επενδυτή της, ο γαλλικός όμιλος προσανατολίζεται πλέον εκ νέου στην ανάπτυξή του στην Ασία, καθώς και σε θέρετρα υψηλότερης αξίας. Αντίθετα, η ιταλική Alpitour, με έσοδα το 2012 μόλις πάνω από 1 δισ. ευρώ, και η ελβετική Hotelplan (έσοδα 975 εκατ. ευρώ) έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους και να ενισχύσουν διάφορες “αδύναμες” επιχειρηματικές δραστηριότητές τους.
Μεταξύ του ποικίλου αυτού “μείγματος” τουριστικών πρακτόρων με τριψήφια νούμερα στα έσοδαά τους βρίσκονται ανταγωνιστές όπως η σκανδιναβική Primera Group (έσοδα 650 εκατ. ευρώ), ο ζημιογόνος γαλλικός όμιλος FRAM (450 εκατ. ευρώ) και ρωσικές επιχειρήσεις, όπως οι Pegas, Tez Tour και OTI. Ένα ξεχωριστό “θύμα” των σκληρών συνθηκών της αγοράς σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές ήταν η OAD, ο τρίτος μεγαλύτερος Tour Operator, που κήρυξε πτώχευση το περασμένο έτος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου