Θετικά είναι τα μηνύματα από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο (WTM) για τη Ρόδο, αφού, όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουρισμού & Διεθνών Σχέσων, Κώστας Ταρασλιάς, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να καλυφθούν τα ελάχιστα slots που παραμένουν αυτή τη στιγμή κενά. Το ενδιαφέρον των διεθνών τουριστικών οργανισμών για το νησί της Ρόδου είναι μεγάλο και εκτιμάται ότι πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2020 θα καλυφθούν όλα τα κενά.
«Συζητήσαμε επανειλημμένως το θέμα της κάλυψης των αεροπορικών θέσεων. Συμμετείχα με το δήμαρχο, κ. Αντώνη Καμπουράκη και τον περιφερειάρχη, κ. Γ. Χατζημάρκο σε συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με πρακτορεία της Αγγλίας, οι εκπρόσωποι των οποίων έκαναν λόγο για αύξηση των επισκεπτών. Μένει μόνο να δούμε κατά πόσο θα καταφέρουν να καλύψουν τις αεροπορικές γραμμές που μένουν κενές μετά την πτώχευση του Thomas Cook. Έχω βέβαια την αίσθηση, ότι το όποιο κενό θα μπορέσει να καλυφθεί από τον εθνικό μας αερομεταφορέα, εάν τελικά προσθέσει στο πτητικό του πρόγραμμα τις πτήσεις που προγραμματίζει.
Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό των πτήσεων δεν καλύπτεται. Είναι βέβαια αρκετά νωρίς και ήδη πολλές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα slots στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Πιστεύω ότι τελικά δεν θα υπάρξει καμία απώλεια. Στη χειρότερη των περιπτώσεων, θα έχουμε τον ίδιο αριθμό επισκεπτών με το 2019», δήλωσε ο κ. Ταρασλιάς.
Προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Όπως είπε ο κ. Ταρασλιάς, οι εκπρόσωποι της τουριστικής βιομηχανίας δίνουν έμφαση στην «εμπειρία» και στις εναλλακτικές δραστηριότητες που προσφέρει ο κάθε προορισμός. Εκεί ακριβώς θα πρέπει σύμφωνα με τον κ. Ταρασλιά, να στοχεύσει και ο δήμος Ρόδου προκειμένου να προωθηθεί αποτελεσματικά η μεγάλη γκάμα εμπειριών που προσφέρει η Ρόδος στον επισκέπτη!
«Στη WTM στο Λονδίνο, ο δήμος Ρόδου συμμετείχε στο μεγάλο περίπτερο της Περιφέρειας. Σκοπός μας ήταν να προωθήσει τον προορισμό όλη η ομάδα του δήμου μας ανεξάρτητα από την παρουσία του Ν. Αιγαίου εκεί. Ευχαριστώ τους συνεργάτες μου στη Διεύθυνση Τουρισμού που συνεργαστήκαμε για να αναδείξουμε όλες εκείνες τις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει ο προορισμός στον επισκέπτη, όχι μόνο μέσω της διανομής φυλλαδίων, αλλά και της προσφοράς τοπικών προϊόντων. Με τη συμβολή επιχειρηματιών του νησιού, είχαμε πάρει μαζί μας λάδι, κρασί, παραδοσιακά γλυκίσματα που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δελεαστικά για τους επισκέπτες της έκθεσης.
Θα πρέπει να αναδείξουμε τη μοναδικότητα του προορισμού της Ρόδου. Πρέπει να προωθήσουμε όλα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να μην περιοριζόμαστε πλέον στο τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-ξενοδοχείο.

Στις επόμενες εκθέσεις θα είμαστε έτοιμοι να προβάλουμε τόσο τον πολιτισμό όσο και τις φυσικές ομορφιές του νησιού μας. Όπως διαπιστώσαμε, συζητώντας με στελέχη τουριστικών οργανισμών, οι εναλλακτικές εμπειρίες και δραστηριότητες έχουν μεγάλη απήχηση στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό και κυρίως στην κατηγορία εκείνη των τουριστών που δεν προτιμούν τα οργανωμένα πακέτα.
Εάν θέλουμε να ελαττώσουμε το επίπεδο εξάρτησής μας από το tour operating, θα πρέπει να επιμείνουμε στην κατεύθυνση της προβολής του θεματικού τουρισμού. Ο δήμος μας πρέπει να στοχεύσει στην προώθηση του θεματικού τουρισμού, πάντα σε μία λογική βάση», είπε ο κ. Ταρασλιάς.
Για να έχει όμως επιτυχία κάθε νέα απόπειρα τουριστικής προβολής και προώθησης, θα πρέπει να στηριχθεί στη διερεύνηση διαφόρων παραγόντων, όπως των καναλιών επικοινωνίας που θα πρέπει να επιλεγούν.
Ο κ. Ταρασλιάς δήλωσε τα εξής: «Το μόνο βέβαιο είναι ότι η προβολή της Ρόδου πρέπει να εντατικοποιηθεί, να αναδείξουμε όλες τις ξεχωριστές εμπειρίες και είμαστε πεπεισμένοι ότι σε αυτή τη διαδικασία ο πρέπει να συνεργαστούμε ως δήμος με τους ανθρώπους που ασχολούνται με την οικονομία του τουρισμού, έτσι ώστε από κοινού να χαράξουμε μία κοινή γραμμή για να βελτιώσουμε την εικόνα της πόλης, τις παροχές και να επικοινωνήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον προορισμό στις διεθνείς αγορές. Αν δεν το κάνουμε εμείς, δεν πρέπει να περιμένουμε να το κάνει κανένας άλλος.
Πρέπει να εκσυγχρονίσουμε το σάιτ του δήμου και εφόσον μιλάμε για διαδικτυακή διαφήμιση, θα πρέπει να δημιουργηθούν κάποια σποτ. Μία ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού θα πρέπει να προβεί στις απαιτούμενες μετρήσεις και έρευνες για να δούμε ποιοι είναι οι μελλοντικοί μας επισκέπτες, ποιες είναι οι προσδοκίες και τα ενδιαφέροντά τους. Δεν έχουμε καμία τέτοια μελέτη πάνω στην οποία θα μπορούσαμε να χαράξουμε τη στρατηγική μας.
Ποτέ δεν διερευνήθηκε μέσα από ποια κανάλια θα μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε με τους δυνητικούς επισκέπτες του προορισμού ώστε να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας. Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε κατηγορίας τουρίστες. Η Ρόδος τα παρέχει όλα όσα αναζητά κανείς από έναν τουριστικό προορισμό, πράγμα που δεν ξέρω κατά πόσο είναι αντιληπτό διεθνώς. Εκεί ακριβώς θα στοχεύσει ο δήμος μας στην ανάδειξη όλων εκείνων των ξεχωριστών εμπειριών που διαθέτει η Ρόδος».
Τέλος, ερωτηθείς ο κ. Ταρασλιάς για το χριστουγεννιάτικο διάκοσμο του νησιού και το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων, δήλωσε ότι ξεκίνησε ήδη η συντήρηση των παλιών στολιδιών ενώ παραγγέλθηκαν και νέα. Στόχος είναι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να έχουν στολιστεί η πόλη και τα χωριά. Ομάδα συνεργατών του δημάρχου επιμελείται το πρόγραμμα των εκδηλώσεων και στόχος είναι να υπάρχει μία εορταστική ατμόσφαιρα χωρίς όμως να εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία της πόλης, όπως συνέβαινε στα προηγούμενα χρόνια με την… οχλούσα δραστηριότητα στην πλατεία δημαρχείου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ταρασλιάς, ακόμη και αν οι φετινές εκδηλώσεις (λόγω έλλειψης του απαιτούμενου χρόνου) δεν ανταποκρίνονται σε απόλυτο βαθμό στις απαιτήσεις που θέτει η δημοτική αρχή, θα καταφέρουν να βάλουν την πόλη σε ένα ευχάριστο, εορταστικό κλίμα χωρίς να δημιουργούνται τα όποια προβλήματα των προηγούμενων ετών.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ