Τοπικές Ειδήσεις

Στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων και παραβάσεων τον Σεπέμβριο στο Νότιο Αιγαίο

Σημαντική μείωση καταγράφεσαι στα ατυχήματα και τους παθόντες

Πραγματοποιήθηκαν 17.953 έλεγχοι & βεβαιώθηκαν 3.501 παραβάσεις

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου δημοσιεύει
συνολικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων και παραβάσεων του μηνός
Σεπτεμβρίου του 2022, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Κυκλάδων και
Δωδεκανήσου.

α. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Σεπτέμβριο του 2022 πραγματοποιήθηκαν 17.953 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 3.501 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ..

Ενδεικτικά αναφέρονται οι σοβαρότερες – επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν:

•       898 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους
•       503   για υπερβολική ταχύτητα
•       362 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού
•       129   για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας
•       42   για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
•       11   για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
•       11    για φθαρμένα ελαστικά

Ειδικότερα, για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι, το μήνα Σεπτέμβριο του 2022 συγκροτήθηκαν 109 κλιμάκια τροχονομικών ελέγχων, ελέγχθηκαν 2.533 οδηγοί και βεβαιώθηκαν 116 παραβάσεις.

Επίσης, από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, 1.541 αφορούσαν επαγγελματικά αυτοκίνητα, στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 379 παραβάσεις.

β. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, το μήνα Σεπτέμβριο 2022 σημειώθηκαν 44 τροχαία ατυχήματα, έναντι 62 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021.

Ειδικότερα σημειώθηκαν:

•       Τέσσερα (4) θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 4 το 2021)
•       Επτά (7) σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 8 το 2021)
•       Τριάντα τρία (33) ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 50 το 2021)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου το μήνα Σεπτέμβριο 2022 καταγράφηκαν 54 παθόντες έναντι 77 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021.

Ειδικότερα καταγράφηκαν:

•       Τέσσερις (4) θάνατοι (έναντι 4 το 2021)
•       Έξι (6) σοβαρά τραυματίες (έναντι 8 το 2021)
•       Σαράντα τρεις (43) ελαφρά τραυματίες (έναντι 63 το 2021)

Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:

Η υπερβολική ταχύτητα

Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού

Η παραβίαση της προτεραιότητας

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, έχοντας στόχο και σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

•       Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

•       Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος

•       Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά

•       Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας

•       Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος

•       Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας

•       Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας

•       Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα

•       Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη

•       Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα

•       Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ

•       Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς

•       Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδηγικής κουλτούρας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Πολίτης    10.10.2022 07:41

    Να γράφουν και τους ποδηλάτες. Δεν σταματούν ποτέ σε φανάρι, δεν φοράνε κράνος κτλ κτλ
    Στην ουσία το ποδήλατο κινείται όπως ένα δίκυκλο αλλά η τροχαία δεν ασχολείται με αυτούς.
    Θα έπρεπε να ισχύει ότι στο μηχανάκι
    Κινούνται σε δημόσιους δρόμους
    Αν τρακάρει το ποδήλατο οι συνέπειες είναι ίδιες με αυτές του δικύκλου

Σχολιασμός άρθρου