ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γενική Γραμματεία Εσόδων: χωρίς τέλος οι «λυπητερές»

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Εφορία

Μετά τη φο­ρο­λό­γη­ση των πα­ρο­χών σε είδος έρ­χο­νται και άλλες δυ­σά­ρε­στες απο­φά­σεις της γ.γ. Δη­μο­σί­ων Εσό­δων. Η πο­λύ­μη­νη ανα­βο­λή εκ­κρε­μο­τή­των συσ­σώ­ρευ­σε τα «κακά νέα».

Η εγκύ­κλιος για τη φο­ρο­λό­γη­ση των πα­ρο­χών σε είδος, δεν θα είναι η μο­να­δι­κή για την οποία η νέα γ.γ. Δη­μο­σί­ων Εσό­δων θα βρε­θεί στο στό­χα­στρο. Πολύ σύ­ντο­μα θα κλη­θεί να προ­κα­λέ­σει και πάλι με τις απο­φά­σεις της καθώς βρί­σκο­νται σε εκ­κρε­μό­τη­τα:

Η απο­στο­λή πε­ρί­που 1,3 ει­δο­ποι­η­τη­ρί­ων πλη­ρω­μής του χα­ρα­τσιού της ΔΕΗ από ιδιο­κτή­τες οι οποί­οι το άφη­σαν απλή­ρω­το στο λο­γα­ρια­σμό της ΔΕΗ. Από τη στιγ­μή που η κυρία Σαβ­βα­ΐ­δου θα δώσει το πρά­σι­νο φως να βε­βαιω­θούν τα ποσά (εκτι­μώ­νται στα 300 εκατ. ευρώ), οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα έχουν χρο­νι­κό πε­ρι­θώ­ριο μέχρι το τέλος του επό­με­νου μήνα για να πλη­ρώ­σουν και μά­λι­στα εφά­παξ. Το να βε­βαιώ­σει μέσα στον Οκτώ­βριο ή στον Νο­έμ­βριο απο­τε­λεί επι­κοι­νω­νια­κή βόμβα καθώς θα στεί­λει τους οφει­λέ­τες να πλη­ρώ­σουν και τρίτο φόρο στην εφο­ρία (σ.σ τον Νο­έμ­βριο έχουν ΕΝΦΙΑ και φόρο ει­σο­δή­μα­τος και τον Δε­κέμ­βριο ΕΝΦΙΑ και τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας). Θα προ­σθέ­σει σε αυ­τούς τους φό­ρους και έναν τρίτο και μά­λι­στα τόσο μα­ζι­κό; Τα έσοδα των 300 εκατ. ευρώ είναι προ­ϋ­πο­λο­γι­σμέ­να και η μη εί­σπρα­ξή τους θα δη­μιουρ­γή­σει προ­βλή­μα­τα στην εκτέ­λε­ση του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού.

Υπο­λεί­πο­νται πέντε ημέ­ρες μέχρι να ξα­να­νοί­ξει το σύ­στη­μα για την χο­ρή­γη­ση του επι­δό­μα­τος πε­τρε­λαί­ου θέρ­μαν­σης και ακόμη δεν έχει ελεγ­χθεί ποιοι ει­σέ­πρα­ξαν πέ­ρυ­σι την προ­κα­τα­βο­λή του επι­δό­μα­τος χωρίς να αγο­ρά­σουν πε­τρέ­λαιο. Κα­νο­νι­κά, όλοι αυτοί θα πρέ­πει να επι­στρέ­ψουν τα χρή­μα­τα στην εφο­ρία. Αντί­στοι­χα δεν έχει υλο­ποι­η­θεί η απο­στο­λή των ει­δο­ποι­η­τη­ρί­ων σε όσους έχουν ανα­σφά­λι­στα τα οχή­μα­τά τους. Πρό­σφα­τα τρο­πο­ποι­ή­θη­κε και το νο­μο­θε­τι­κό πλαί­σιο ώστε να μην αφαι­ρού­νται πι­να­κί­δες και άδειες όταν κά­ποιος συλ­λαμ­βά­νε­ται χωρίς ασφά­λεια υπό την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι θα πλη­ρω­θεί το πα­ρά­βο­λο και το πρό­στι­μο. Δου­λειά της ΓΓΔΕ ήταν να απευ­θύ­νει προ­σκλή­σεις ασφά­λι­σης σε όλους όσους έχουν εντο­πι­στεί να οδη­γούν ανα­σφά­λι­στοι με επι­βά­ρυν­ση 250 ευρώ πέραν του κό­στους της ασφά­λι­σης. Ούτε αυτό έχει γίνει καθώς οι ανα­σφά­λι­στοι ξε­περ­νούν τους 600.000.

Πολύ σύ­ντο­μα θα έρθει ξανά στο προ­σκή­νιο το θέμα της φο­ρο­λό­γη­σης των κου­πο­νιών του σού­περ­μαρ­κετ και του επι­δό­μα­τος παι­δι­κού σταθ­μού καθώς η κυρία Σαβ­βα­ΐ­δου θα πρέ­πει να υπο­δεί­ξει με ποιο τρόπο θα γίνει και πα­ρα­κρά­τη­ση μι­σθού.

Ερ­μη­νεί­ας χρή­ζει και η νέα διά­τα­ξη της φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος η οποία ανα­φέ­ρει ότι όποιος ει­σπράτ­τει ένα μικρό ει­σό­δη­μα με «μπλο­κά­κι» θα φο­ρο­λο­γη­θεί με 26% από το πρώτο ευρώ και όχι ως μι­σθω­τός όπως συ­νέ­βαι­νε μέχρι σή­με­ρα. Πότε θα συμ­βεί αυτό; Αν ο συ­γκε­κρι­μέ­νος φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει κάνει το λάθος να δη­λώ­σει ως έδρα το σπίτι ενός συγ­γε­νι­κού του προ­σώ­που αντί για το σπίτι του. Μπο­ρεί επί­σης να αμεί­βε­ται ως μι­σθω­τός για μια θέση με­ρι­κής απα­σχό­λη­σης. Από τη στιγ­μή που θα ενι­σχύ­ει το ει­σό­δη­μά του με κά­ποιο μπλο­κά­κι, τότε το τε­λευ­ταίο θα φο­ρο­λο­γεί­ται από το πρώτο ευρώ με συ­ντε­λε­στή 26%.

Σε όλα αυτά θα πρέ­πει να προ­στε­θεί και η ασφυ­κτι­κή πίεση για την υπο­βο­λή εκα­τομ­μυ­ρί­ων δη­λώ­σε­ων μέσα σε πολύ σύ­ντο­μο χρο­νι­κό διά­στη­μα. Μέχρι τον επό­με­νο Απρί­λιο ζη­τεί­ται να γί­νουν:

Ολες οι διορ­θώ­σεις στο φε­τι­νό Ε9 για να ολο­κλη­ρω­θεί η εκ­κα­θά­ρι­ση του φε­τι­νού ΕΝΦΙΑ (το σύ­στη­μα θα ανοί­ξει προς το τέλος του μήνα και η δια­δι­κα­σία θα πρέ­πει να ολο­κλη­ρω­θεί μέχρι το τέλος Νο­εμ­βρί­ου

Ολες οι συ­γκε­ντρω­τι­κές κα­τα­στά­σεις πε­λα­τών προ­μη­θευ­τών για τα τι­μο­λό­για του 2013 (με όριο τα 300 ευρώ)

Ολες οι συ­γκε­ντρω­τι­κές κα­τα­στά­σεις του 2014 –αυτή τη φορά από το πρώτο ευρώ- και μά­λι­στα σπα­σμέ­νες σε τρί­μη­να

Ολες οι δη­λώ­σεις Ε9 για τις με­τα­βο­λές που επήλ­θαν στα ακί­νη­τα μέσα στο 2014 (στο εξής προ­βλέ­πε­ται ότι η δή­λω­ση θα υπο­βάλ­λε­ται μέσα σε έναν μήνα από τη με­τα­βί­βα­ση του ακι­νή­του)

Οι φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις της επό­με­νης χρο­νιάς οι οποί­ες για πρώτη φορά το 2015 θα πρέ­πει να υπο­βλη­θούν μέχρι τον Απρί­λιο, νω­ρί­τε­ρα από ποτέ (σ.σ στην πράξη θα απο­δει­χθεί ότι αυτό είναι αδύ­να­τον οπότε απλώς ανα­μέ­νε­ται η αλ­λα­γή του νόμου).

Τhetoc.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.