Σύσσωμη η αντιπολίτευση τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου με τους εκπροσώπους των κομμάτων να ανταλλάσσουν «πυρά» με την υπουργό Παιδείας

Εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων εντός και εκτός της Βουλής διεξάγεται η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο αναμένεται να ψηφισθεί την Τετάρτη, 10 Ιουνίου. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή, ενώ θα ακολουθήσει και στις 10 Ιουνίου νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συναυλία. Εντός της Βουλής σύσσωμη η αντιπολίτευση τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου, με τους εκπροσώπους των κομμάτων να ανταλλάσσουν «πυρά» με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και τους ομιλητές της Νέας Δημοκρατίας.

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι με το νομοσχέδιο, το σχολείο μετατρέπεται σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντροαυξάνει τους μαθητές ανά τάξη μεσούσης της πανδημίας του κορονοϊούθεσμοθετεί την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», εξοβελίζει τις κοινωνικές επιστήμες από τη μέση εκπαίδευση και επαναφέρει αναχρονιστικές διατάξεις όπως η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι στόχος είναι να «παρέχουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά  και ένα σχολείο με πιο σφαιρική μόρφωση και διαρκή αυτοβελτίωση, εγρήγορση και επίτευξη μαθησιακών στόχων, καλύτερο και ασφαλέστερο περιβάλλον με βελτίωση ποιότητας εκπαίδευσης, ίσες ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμούς. Οι αλλαγές αρχίζουν από κάτω προς τα πάνω, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο. Επανέλαβε ότι οι νέες θεματικές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία περιλαμβάνουν θεματικούς κύκλους με θέματα όπως η σεξουαλική αγωγή και το περιβάλλον, αλλά και η επιχειρηματικότητα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός, ενώ η  θεματική εβδομάδα πλέον γίνεται μεθοδική με συνεκτική λογική. Υπερασπίστηκε τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, λέγοντας ότι απόκτηση δεύτερης γλώσσας αυξάνει τις δεξιότητες και στη μητρική, ενώ -όπως είπε- σήμερα σε 14 χώρες εισάγεται σε πρώιμη ηλικία η ξένη γλώσσα. Διευκρίνισε, πάντως, ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλά για εξοικείωση μέσω δραστηριοτήτων, τις οποίες ο εκπαιδευτικός αγγλικών θα υλοποιεί πάντα παρουσία του νηπιαγωγού. Η υπουργός επιτέθηκε και στην αντιπολίτευση λέγοντας ότι «δυστυχώς αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, πρεσβεύετε τον εξισωτισμό προς τα κάτω, δεν θέλετε να ξεχωρίζει κανείς,  τους θέλετε όλους ίσους αλλά προς τα κάτω».

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση 

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑο Νίκος Φίλης τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία θέλει «ένα σχολείο φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές», ενώ υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις «κοινωνικού πολέμου ενάντια στη νέα γενιά. Καμία αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει χωρίς διάλογο», είπε απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας, την οποία κατηγόρησε ότι περιφρονεί το κοινοβούλιο αφήνοντας αναπάντητες τις ερωτήσεις που έθεσε η αντιπολίτευση και αγνοώντας τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια που συγκέντρωσε το νομοσχέδιο στην διαβούλευση.

«Δεν ήταν ούτε ο κατάλληλος χρόνος ούτε ο κατάλληλος τρόπος για να κατατεθεί και να συζητηθεί ένα επιδραστικότατο νομοσχέδιο, με 15.000 σχόλια στη διαβούλευση εν μέσω πανδημίας και lockdown. Βολεύει μόνο ως αποδεικτικό επάρκειας της ηγεσίας του υπουργείου προς εντελώς συγκεκριμένο αποδέκτη», τόνισε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας  του Κινήματος Αλλαγής και υπογράμμισε τα εξής: «Το νέο στην Εκπαίδευση δεν θα έρθει σωρεύοντας γνωστικά αντικείμενα και στοίβες νέων εγχειριδίων. Οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, διαμόρφωση θετικών στάσεων, είναι το σύγχρονο περιεχόμενο του σχολείου. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, το σύνολο της διεθνούς εμπειρίας δείχνει αλλού από εκεί που κοιτάζει η υπουργός.Αντί να είστε ένα βήμα πιο μπροστά νομοθετώντας με συναίσθηση των κοσμογονικών αλλαγών που μας προέκυψαν εσείς φέρατε ό,τι είχατε έτοιμο και οχυρωθήκατε πίσω από αυτό! Ας ήταν ανεπίκαιρο, πρόχειρο, με ελλείψεις, χωρίς ουσιαστικό διάλογο. Πόσο συνεπής είστε με όσα λέγατε προεκλογικά; Πόση συνέπεια υπάρχει σε μια νομοθετική πρωτοβουλία παράωρη, χωρίς όραμα, σοβαρό σχεδιασμό, υλοποίηση επιμέρους στόχων, ουσιαστική αξιολόγηση;».

Πηγή: ethnos.gr

Νικολίτσα Τρίγκα

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ