Ειδήσεις

Δανειολήπτες σπεύδουν στις Τράπεζες και της Ρόδου για να ρυθμίσουν τα δάνειά τους

Προχωρούν αλλά όχι με πολύ γρήγορους ρυθμούς οι διαδικασίες υποβολής αιτήσεων από τους δανειολήπτες για την τακτοποίηση των δανειακών τους υποχρεώσεων.
Υπενθυμίζεται πως οι σχετικές επιστολές στους υπόχρεους που έχουν δάνεια τα οποία μπορεί να καθυστέρησαν αλλά δεν έχουν καταγγελθεί από τις τράπεζες εστάλησαν στις 2 Νοεμβρίου 2015.
Οι δανειολήπτες ενημερώθηκαν με τις επιστολές αυτές ότι είχαν προθεσμία μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου το αργότερο για να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις με όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις τράπεζες.
Στην ουσία, όπως δηλώθηκε στη «δ» από στελέχη των τραπεζών που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, τέθηκε σε εφαρμογή ο Κώδικας Δεοντολογίας που δίνει την τελευταία ευκαιρία συμβιβασμού στους δανειολήπτες.
«Οι δανειολήπτες θα πρέπει στο σχετικό έντυπο να αναφέρουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων που είναι στην κατοχή τους, υποθήκες επί αυτών, όπως και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία τους. Ειδικότερα, καλούνται να δηλώσουν καταθέσεις, Ι.Χ. που έχουν στην κατοχή τους, μετοχές. Όλα τα στοιχεία πρέπει να συνοδεύονται από ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες, αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων, εκκαθαριστικά, βεβαιώσεις ρύθμισης οφειλών, περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ», εξήγησαν στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς.
Σε ερώτηση αν θα εκχωρηθούν τα δάνεια τελικά σε ξένα Funds δηλώθηκε στη «δ» πως δεν έχουν γίνει ακόμη τέτοιους είδους ενέργειες ούτε έχουν δοθεί ακόμη τέτοιου είδους εντολές.
«Μετά την υποβολή των στοιχείων θα γίνει σε κεντρικό επίπεδο η αξιολόγηση των δανειοληπτών και θα χαρακτηριστούν ως συνεργάσιμοι . Στη συνέχεια θα ξεκινήσει ο διάλογος για την τακτοποίηση των δανειακών υποχρεώσεων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες των πελατών», τονίστηκε.
Όσοι δεν ανταποκριθούν στην πρώτη επιστολή θα λάβουν και δεύτερη προκειμένου να καταθέσουν τα απαραίτητα στοιχεία και να χαρακτηριστούν ως συνεργάσιμοι.
Με τη δεύτερη επιστολή θα προειδοποιηθούν οι δανειολήπτες για τις συνέπειες που θα αντιμετωπίσουν αν δεν ανταποκριθούν στο κάλεσμα των τραπεζών.
«Ακολουθούμε τους κανονισμούς και τις εντολές που έχουν δοθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος. Ταυτόχρονα προσπαθούμε να ενημερωθούμε όσο καλύτερα γίνεται για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας που έχουν λάβει δάνεια και για κάποιο χρονικό διάστημα δεν κατάφεραν να πληρώσουν τις δόσεις τους. Η διαδικασία δεν αφορά τα δάνεια για τα οποία έχουν γίνει καταγγελίες», δηλώθηκε στη «δ» από στελέχη της Εθνικής Τράπεζας.
Σε ερώτηση αν υπάρχει κινητικότητα δηλώθηκε πως αρκετοί δανειολήπτες όταν έλαβαν την πρώτη επιστολή πανικοβλήθηκαν και έσπευσαν να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις.
«Στη συνέχεια όμως ανέπτυξαν διάλογο με την τράπεζα και πέτυχαν την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων τους χωρίς παρά πολύ μεγάλη επιβάρυνση. Αυτή τη δυνατότητα δεν θα την έχουν όμως εκείνοι που θα αγνοήσουν και τη δεύτερη επιστολή. Βλέπουμε ότι υπάρχει κινητικότητα από εκείνους που θέλουν να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους», τόνισαν στελέχη της Εθνικής Τράπεζας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου