Χιλιάδες είναι πλέον οι τουρίστες που συρρέουν καθημερινά στα Γραφεία Πληροφοριών του Δήμου Ρόδου που λειτουργούν στη Νέα Αγορά, τη Μεσαιωνική Πόλη, το Τουριστικό Λιμάνι της Ρόδου, το Φαληράκι και τη Λίνδο. Τουρίστες από όλες τις χώρες της γης τα επισκέπτονται προκειμένου να πάρουν πληροφορίες που διευκολύνουν την παραμονή και την περιήγησή τους στο νησί μας.

Τα Γραφεία Πληροφοριών του Δήμου Ρόδου παρέχουν μεταξύ άλλων καθημερινά στους επισκέπτες τους χρηστικές πληροφορίες για τα μουσεία και τα μνημεία που μπορούν να επισκεφθούν στη Μεσαιωνική Πόλη και στην πόλη της Ρόδου, για τις αξιόλογες διαδρομές (περιπατητικές διαδρομές) που διατίθενται στη Ρόδο (οικολογικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές και άλλες), για τους παραδοσιακούς οικισμούς, τις παραλίες, για θέματα που αφορούν τη συγκοινωνία (δρομολόγια λεωφορείων, πλοίων και άλλα), για τα ωράρια λειτουργίας των μουσείων, τις εκθέσεις, τους αρχαιολογικούς χώρους, τα καταστήματα, τις λαϊκές αγορές και άλλα, για τις πολιτιστικές και τις θρησκευτικές εκδηλώσεις που γίνονται στην ύπαιθρο και στην πόλη και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, ενώ καταγράφουν τα παράπονα από τουρίστες και επισκέπτες του νησιού και προβαίνουν στις αναγκαίες ενέργειες για την επίλυσή τους.

Επίσης διανέμουν δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες το έντυπο υλικό που έχει εκδοθεί από τη Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου και συγκεκριμένα τον Τουριστικό χάρτη της Ρόδου ο οποίος έχει τυπωθεί σε δέκα γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, τούρκικα, εβραϊκά, τσέχικα και στα ρώσικα), το έντυπο με τα θρησκευτικά μνημεία της πόλης της Ρόδου και τις θρησκευτικές διαδρομές στην ύπαιθρο της Ρόδου, το έντυπο με την ιστορία και τα αξιοθέατα (hot spots) της Ρόδου, το έντυπο με την τοπική γαστρονομία και τις παραδοσιακές συνταγές της Ρόδου, το έντυπο με τη φυσική ομορφιά, τη χλωρίδα και την πανίδα της Ρόδου και το έντυπο με την ιστορία και τους αρχαιολογικούς χώρους των Δημοτικών Ενοτήτων Αταβύρου, Καμείρου και Νότιας Ρόδου.

Στο Γραφείο της Νέας Αγοράς εργάζονται δύο υπάλληλοι του Δήμου Ρόδου, ο κύριος Κώστας Χατζίκος, Προϊστάμενος του Τμήματος Προβολής, Προώθησης και Πληροφόρησης και η κυρία Δέσποινα Αντωναράκη, και μία συμβασιούχος υπάλληλος, η κυρία Σοφία- Αλίνα Κάβουρα, ενώ τις απογευματινές ώρες εργάζονται δύο συμβασιούχοι υπάλληλοι, η κυρία Ελένη Διακογιάννη και η κυρία Σοφία Καραγιώργου. Στο Γραφείο της Μεσαιωνικής Πόλης εργάζεται ένας υπάλληλος του Δήμου Ρόδου, ο κύριος Βλάσης Φακιόλης, ενώ τις απογευματινές ώρες εργάζεται μία συμβασιούχος υπάλληλος, η κυρία Τσαμπίκα Σαββούλη. Στο Γραφείο που λειτουργεί στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου εργάζεται μία υπάλληλος του Δήμου Ρόδου, η κυρία Σέβα Τσίμπλη. Στο Γραφείο του Φαληρακίου εργάζεται μία υπάλληλος του Δήμου Ρόδου, η κυρία Αναστασία Σαββιού, ενώ τις απογευματινές ώρες εργάζεται μία συμβασιούχος υπάλληλος, η κυρία Κατερίνα Παυλάκη.

Την ευθύνη της λειτουργίας του Γραφείου Πληροφοριών στη Λίνδο έχει η κυρία Αθηνά Μωραΐτη. Όλοι οι υπάλληλοι έχουν τα απαραίτητα προσόντα για τη στελέχωση των Γραφείων αυτών.
Οι συμβασιούχοι υπάλληλοι των Γραφείων Πληροφοριών έχουν επιλεγεί, προσληφθεί και μισθοδοτούνται από την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, με πρωτοβουλία του Προέδρου της κυρίου Αντώνη Καμπουράκη και με την υποστήριξη του Διοικητικού της Συμβουλίου, με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών της Ρόδου.

Σύμφωνα με τον κύριο Κώστα Χατζίκο, Προϊστάμενο Προβολής, Προώθησης και Πληροφόρησης και υπεύθυνο για όλα τα Γραφεία Πληροφοριών που λειτουργούν υπό την αιγίδα του Δήμου Ρόδου, καθημερινά επισκέπτονται το Γραφείο Πληροφοριών που λειτουργεί στη Νέα Αγορά περίπου χίλιοι τουρίστες. Φέτος, παρατηρείται αύξηση στους Γάλλους, στους Βρετανούς, στους Γερμανούς και στους Σκανδιναβούς επισκέπτες. Οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις προς τα στελέχη του Γραφείου αφορούν τους αρχαιολογικούς χώρους, τα δρομολόγια των λεωφορείων, τις παραλίες του νησιού και τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών γραμμών προς τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων. Οι τουρίστες φέτος δεν παραλείπουν να εκθειάσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε όλους τους τομείς, τον επαγγελματισμό των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό και όχι μόνο φορέων και επιχειρήσεων και τη φιλοξενία των κατοίκων του νησιού.

Σύμφωνα με τον κύριο Βλάση Φακιόλη, υπεύθυνο του Γραφείου Πληροφοριών που λειτουργεί στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, οι τουρίστες που επισκέπτονται το συγκεκριμένο Γραφείο Πληροφοριών ενδιαφέρονται κυρίως για θέματα που αφορούν την ιστορία, τον πολιτισμό, τα αξιοθέατα και τα μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης και γενικότερα του νησιού. Πολλές φορές ζητούν πιο εξειδικευμένες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα πληροφορίες σχετικές με τα εκθέματα του αρχαιολογικού και του βυζαντινού μουσείου. Φέτος παρατηρείται μεγάλη αύξηση στους Γάλλους και στους Γερμανούς τουρίστες ενώ εξαιρετικά είναι τα σχόλια που διατυπώνονται από όλους τους επισκέπτες για το έντυπο υλικό που τους διανέμεται δωρεάν από τα Γραφεία Πληροφοριών της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου.

Σύμφωνα με την κυρία Σέβα Τσίμπλη, υπεύθυνη του Γραφείου Πληροφοριών που λειτουργεί στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου, από το συγκεκριμένο Γραφείο Πληροφοριών υπολογίζεται ότι έχουν περάσει μέχρι σήμερα γύρω στους εκατό χιλιάδες επισκέπτες, οι οποίοι είναι επιβάτες είτε κρουαζιερόπλοιων είτε πλοίων που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια από και προς τη γείτονα χώρα και από και προς τα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου. Από αυτούς, τα τρία τέταρτα έχουν προμηθευτεί τον τουριστικό χάρτη που έχει εκδώσει η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου και το υπόλοιπο έντυπο υλικό. Εντυπωσιακός είναι επίσης φέτος ο κατάπλους πολλών πολυτελών θαλαμηγών οι οποίες προμηθεύονται το έντυπο υλικό του Δήμου Ρόδου και απευθύνονται στο συγκεκριμένο Γραφείο Πληροφοριών για κάθε είδους πληροφορίες.

Σύμφωνα με την κυρία Αναστασία Σαββιού, υπεύθυνη του Γραφείου Πληροφοριών στο Φαληράκι, φέτος παρατηρείται μεγάλος αριθμός Ρώσων, Πολωνών, Γερμανών, Γάλλων, Ιταλών και Άγγλων τουριστών. Οι περισσότεροι είναι νεαρής ηλικίας. Συνήθως ζητούν πληροφορίες για τα αξιοθέατα του νησιού και τα δρομολόγια των λεωφορείων και των ημερόπλοιων.

Οι εντυπώσεις τους για το νησί μας είναι πολύ θετικές ενώ θεωρούν το Φαληράκι ένα ασφαλές μέρος για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με την κυρία Αθηνά Μωραΐτη, υπεύθυνη του Γραφείου Πληροφοριών στη Λίνδο, φέτος επισκέπτεται το συγκεκριμένο Γραφείο μεγάλος αριθμός Ρώσων, Ιταλών, Γάλλων, Άγγλων και Ελλήνων τουριστών. Οι πιο συχνές ερωτήσεις αφορούν την Ακρόπολη της Λίνδου και την προσβασιμότητα σε αυτήν, τις παραλίες που υπάρχουν στην περιοχή, την κεντρική εκκλησία της Παναγίας της Λίνδου, το αρχαίο θέατρο της Λίνδου, τα Καπετανόσπιτα, το εκκλησάκι του Αγίου Παύλου και τους γάμους που πραγματοποιούνται σε αυτό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επιδεικνύεται για το έντυπο υλικό που τους διανέμεται δωρεάν ενώ δεν παραλείπουν να εκδηλώνουν σε κάθε ευκαιρία το θαυμασμό τους για το νησί μας.

Πολύ σύντομα πρόκειται να ανοίξει ένα νέο Γραφείο Πληροφοριών που θα στεγάζεται στο παλιό περίπτερο στη θέση «Πλατανάκια», απέναντι από την Ανωτέρα Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Το Γραφείο αυτό θα στελεχώσει ο συμβασιούχος υπάλληλος κύριος Μιχάλης Οικονομίδης, που επίσης έχει επιλεγεί και μισθοδοτείται από την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου.
Την επίβλεψη των εργασιών της ανακαίνισης του περιπτέρου ώστε να είναι έτοιμο σύντομα να λειτουργήσει έχει αναλάβει ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του Δήμου Ρόδου κύριος Δημήτρης Καρατζιάς, ο οποίος επιμελήθηκε και την ανακαίνιση των Γραφείων Πληροφοριών του Δήμου Ρόδου που λειτουργούν ήδη.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ