Ειδήσεις

Στο κυνήγι των προσφορών επιδίδονται οι καταναλωτές

Στο κυνήγι των προσφορών έχουν επιδοθεί οι καταναλωτές στη Ρόδο για την κάλυψη καθημερινών αναγκών τους. Τα φυλλάδια των σούπερ μάρκετ είναι περιζήτητα και η «νοικοκυρά» τρέχει από επιχείρηση σε επιχείρηση για να γεμίσει το …περιβόητο καλάθι της. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ντόπιες και μη) «επενδύουν» στα φυλλάδια για να αναδείξουν τις ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων που εμπορεύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να προσελκύσουν τον καταναλωτή στα καταστήματά τους. Και όντως οι προσφορές είναι πολλές και βρίσκονται παντού!
Αυτή την περίοδο διακρίνονται κάποιες ανατιμήσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο. Η τιμή του έχει αυξηθεί έως και 35% λόγω μειωμένης παραγωγής. Αντίστοιχα παρατηρούνται αυξήσεις στα κίτρινα εισαγόμενα τυριά έως 20%, η οποία σύμφωνα με επιχειρηματίες είναι η προβλεπόμενη αύξηση που γίνεται κάθε χρόνο αυτή την περίοδο στα εισαγόμενα τυροκομικά, λόγω μείωσης της παραγωγής γάλακτος. Τέλος, υπάρχουν αυξήσεις έως και 25% στα εισαγόμενα απορρυπαντικά.
Ενώ όμως γίνονται ανατιμήσεις σε διάφορες προϊόντικες κατηγορίες, οι εταιρείες δίνουν μεγάλες προσφορές, οι οποίες τελικά «αποζημιώνουν» τον καταναλωτή. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι εκπτώσεως στις τιμές φθάνουν το 40%, ενώ πολύ συχνά διατίθενται δύο ίδια προϊόντα στην τιμή του ενός (1+1 δώρο).
Το αξιοσημείωτο όμως του πράγματος είναι, ότι τη στιγμή που στο λιανεμπόριο μπορεί να βρει κανείς μία ευρεία γκάμα ειδών πρώτης ανάγκης σε συμφέρουσες τιμές, δεν ευνοούνται οι τζίροι… Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, στο πρώτο τετράμηνο του 2017 μειώθηκαν κατά 13% (Ιανουάριος-Απρίλιος) οι τζίροι στο οργανωμένο λιανεμπόριο και όπως επιβεβαιώνουν επιχειρηματίες, αυτός ο δείκτης ανταποκρίνεται και στην ντόπια αγορά.
Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα (σύγκριση Μάιος 2016 και Μάιος 2017), η μέση αξία του καλαθιού φθάνει στη Ρόδο τα 20 ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση έως και 5% ανά περίπτωση. Διαπιστώνεται όμως ότι οι καταναλωτές οι οποίοι ξοδεύουν λιγότερα για τα βασικά αγαθά, τείνουν να ψωνίζουν περισσότερα προϊόντα. Τα προϊόντα ανά καλάθι παρουσιάζουν αύξηση έως και 7%, πράγμα που σημαίνει ότι ο καταναλωτής επιλέγει οικονομικότερα προϊόντα.
Ο επιχειρηματίας, κ. Χρήστος Σπανός, με δηλώσεις του στη «δημοκρατική» αναφέρει: «Είναι γεγονός ότι στην αγορά υπάρχουν πολλές και καλές προσφορές. Ο καταναλωτής έχει στη διάθεσή του μία ευρεία γκάμα προϊόντων και προσφορών να επιλέξει. Οι όποιες ανατιμήσεις υπάρχουν ανά διαστήματα, πιστεύω ότι εξισορροπούνται και με το παραπάνω από τις μεγάλες προσφορές που δίνουν οι εταιρείες. Προφανώς οι προσφορές βρίσκονται σε απευθείας σύνδεση με τις δυνατότητες και τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Όταν το καταναλωτικό κοινό λειτουργεί περιορισμένα και επιλεκτικά, αναζητώντας την πιο συμφέρουσα τιμή, η Χ εταιρεία θα προσπαθήσει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και το μερίδιό της στην αγορά.
Αυτό που προσωπικά θα ήθελα να επισημάνω είναι πώς διαπιστώνουμε κάθε φορά ότι η οικονομία της χώρας μας είναι μία κρατικοδίαιτη οικονομία. Υπάρχει περισσότερη κίνηση πέντε ημέρες στο τέλος του μήνα και πέντε μέρες μετά την αρχή του νέου μήνα. Αφού πληρωθούν μισθοί και συντάξεις και για ένα δεκαήμερο περίπου, η εμπορική κίνηση  είναι καλύτερη. Αυτό προφανώς σημαίνει ότι εξαντλήθηκαν πλέον οι δυνατότητες του κόσμου, ο οποίος περιμένει να εισπράξει για να ξοδέψει, ακόμη και για τα βασικά…».

Από την πλευρά του ο επιχειρηματίας κ. Μανώλης Παναγιωτάς επισημαίνει ότι πλέον το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε σύγκριση με το 2007 είναι πολύ πιο οικονομικό. «Εάν συγκρίνουμε τα σημερινά δεδομένα  με ό,τι ίσχυε το 2007 και το 2008, θα δούμε ότι είναι πολύ πιο οικονομική η αγορά. Υπάρχουν είδη όπως τα ζυμαρικά ή ακόμη και το κρέας που πωλούνται φθηνότερα. Γενικά στην αγορά υπάρχουν πολλές και καλές προσφορές και ο καταναλωτής έχει πολλές επιλογές. Ακόμη και αν προβαίνουν σε ανατιμήσεις οι εταιρείες, στη συνέχεια θα δώσουν κάποια προσφορά. Έτσι λοιπόν φτάσαμε σε σημείο να κάνουμε προσφορές», είπε ο κ. Παναγιωτάς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου