Ειδήσεις

Αλλαγές στο νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση- Στα “κάρβουνα” ο Δήμος Ρόδου

Επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες των αιρετών εκπροσώπων του Δήμου Ρόδου σχετικά με την τύχη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, που έδινε λύση σε μείζονα προβλήματα της περιοχής, μετά την κοινοποίηση του νεότερου προσχεδίου του που συντάχθηκε μετά την ανάληψη καθηκόντων στο Υπουργείο από τον κ. Πάνο Σκουρλέτη.
Το προηγούμενο νομοσχέδιο όδευε συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τώρα διαπιστώνεται ότι το νέο νομοσχέδιο όχι μόνο καθυστερεί αλλά και απαλείφθηκαν από αυτό άρθρα, που είχαν συμφωνηθεί μετά από επίπονη διαβούλευση με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Εν πάση περιπτώσει το νέο νομοσχέδιο δίνει λύση, στο θέμα των οφειλών παρελθόντων ετών σε δημοτικό φόρο, που ταλανίζει τον επιχειρηματικό κόσμο της Δωδεκανήσου.
Επιπλέον ρυθμίζει με ειδική διάταξη το θέμα της απασχόλησης συμβασιούχων ΔΕΥΑ, κυρίως από την πρώην ΔΕΥΑ Ιαλυσού, στην ΔΕΥΑ Ρόδου, ενώ δεν περιλαμβάνει πλέον ρύθμιση για την διάθεση των εσόδων από την εκποίηση δημοτικών ακινήτων.
Στο προσχέδιο του σχεδίου νόμου, περιλαμβάνονται οι εξής ρυθμίσεις για τα Δωδεκάνησα.
-Άρθρο 13
Κατάταξη προσωπικού Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευση που προέκυψαν από συγχωνεύσεις
Το σύνολο του προσωπικού που υπηρετούσε με σχέσεις εργασίας αορίστου χρόνου σε επιχειρήσεις του ν. 1069/1980 (Α’ 191) και δεν κατατάχθηκε σε θέσεις εργασίας αορίστου χρόνου δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 109 ν. 3852/2010 (Α’ 87), εφόσον κατά την ημερομηνία συγχώνευσης είχε ενεργή σχέση εργασίας στις συγχωνευθείσες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της απορροφώσας, κατατάσσεται, ύστερα από αίτηση του, σε θέσεις αορίστου χρόνου με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης και από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, η οποία πρέπει να υποβληθεί εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Οι διατάξεις του άρθρου 64 ν. 3801/2009 (Α’ 163) εφαρμόζονται κατ’ αναλογία και στους εργαζομένους αυτούς.
-Άρθρο 17
Θέματα λύσης επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού
β. Οφειλές των κοινωφελών επιχειρήσεων και Δ.Ε.Υ.Α., καθώς και των αμιγών επιχειρήσεων του π.δ. 410/1995 που λύθηκαν, προς το Ελληνικό Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τρίτους, περιλαμβανομένων και δεδουλευμένων αποδοχών του μεταφερόμενου προσωπικού τους, μπορούν να καταβάλλονται από τον οικείο δήμο, μετά από αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του.
γ. Οι ρυθμίσεις του εδαφίου β’ εφαρμόζονται αναλόγως και για οφειλές των:
γα. ανωνύμων και αναπτυξιακών εταιριών, των οποίων οι εταίροι είναι αποκλειστικά Ο.Τ.Α. και νομικά τους πρόσωπα ή γβ. ανωνύμων και αναπτυξιακών εταιριών στις οποίες οι Ο.Τ.Α. και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του εταιρικού τους κεφαλαίου, εφόσον τελούν υπό εκκαθάριση ή λυθούν και τεθούν υπό εκκαθάριση μέχρι  τις 30.09.2017. Το ύψος των οφειλών που μπορεί να αναλάβει ο κάθε φορέας προκύπτει από το λόγο συμμετοχής του στο εταιρικό κεφάλαιο. Αν μέτοχος είναι Περιφέρεια ή ήταν τέως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της οποίας αυτή έχει υπεισέλθει, η αναδοχή και η καταβολή των οφειλών που της αναλογούν γίνεται, έπειτα από αιτιολογημένη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του».

-Άρθρο 22
Επιχορήγηση από Ο.Τ.Α. α’ βαθμού νομικών προσώπων αυτών, που συνιστώνται για την υποστήριξη της υποψηφιότητάς τους για το θεσμό της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης»
Το άρθρο 52 του ν. 4403/2016 (Α’ 125) τροποποιείται ως εξής:
«Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Κάθε δήμος που θέτει υποψηφιότητα για την φιλοξενία του θεσμού ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ δύναται να συστήσει ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 265 του ν.3463/06 (Α’ 114), με αποκλειστικό σκοπό την διαχείριση της εν λόγω δράσης. Επιτρέπεται η επιχορήγηση της εν λόγω εταιρείας από προγράμματα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, την κατά τόπον αρμόδια Περιφέρεια, επιμελητήρια και λοιπά ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, καθώς επίσης και η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων με τους άνω φορείς, για την υλοποίηση του σκοπού της. Η ανώνυμη εταιρεία του δήμου που θα επιλεγεί να φιλοξενήσει το θεσμό, επιτρέπεται επιπλέον να επιχορηγείται από Ο.Τ.Α. που συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο, κατά παρέκκλιση του άρθρου 265 παρ. 3 του ν. 3463/2006, δύναται δε να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις με τους Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα, στη χωρική περιφέρεια των οποίων θα αναπτυχθούν δράσεις, στο πλαίσιο της υλοποίησης του σκοπού της εταιρείας. Η ανώνυμη εταιρεία του προηγούμενο εδαφίου λύεται υποχρεωτικά και τίθεται σε εκκαθάριση, με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο συνεστήθη. Οι ανώνυμες εταιρείες των δήμων που δεν θα επιλεγούν να φιλοξενήσουν το θεσμό λύονται υποχρεωτικά και τίθενται σε εκκαθάριση, αμέσως μετά την ανακήρυξη της πόλης που θα φέρει τον τίτλο της ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ”.

Άρθρο 58
Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου
Στην παρ. 9 της υποπαρ. Δ.12 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (Α΄ 94) προστίθενται οι λέξεις:
«Βεβαιωμένες οφειλές από τον καταργούμενο φόρο και συναφείς κυρώσεις διαγράφονται, κατόπιν διαπιστωτικής απόφασης του οικείου δημοτικού συμβουλίου».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου