ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φόρος στα αναδρομικά των συνταξιούχων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
φόρος
Μέγεθος γραμμάτων

Υψη­λό­τε­ρους φό­ρους θα κλη­θούν να πλη­ρώ­σουν φέτος οι συ­ντα­ξιού­χοι για τα ανα­δρο­μι­κά που έλα­βαν το 2020. Πρό­κει­ται για τα ποσά που χο­ρη­γή­θη­καν σε πε­ρί­που 1.100.000  συ­ντα­ξιού­χους και αφο­ρούν το διά­στη­μα Ιου­νί­ου 2015 – Μαΐου 2016 και τα οποία θα πρέ­πει να δη­λώ­σουν μετά τις φε­τι­νές φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις, σύμ­φω­να με την από­φα­ση του διοι­κη­τή της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων Γ. Πι­τσι­λή.

Σύμ­φω­να με την από­φα­ση, οι συ­ντα­ξιού­χοι που έλα­βαν ανα­δρο­μι­κά θα κλη­θούν να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος για τα έτη 2015 και 2016, στα οποία αντι­στοι­χούν τα ποσά των ανα­δρο­μι­κών. Οπως το­νί­ζε­ται στη σχε­τι­κή από­φα­ση, στις βε­βαιώ­σεις απο­δο­χών, που θα εκ­δώ­σουν τα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία, τα ποσά θα ανα­γρά­φο­νται ξε­χω­ρι­στά για κάθε έτος, 2015 και 2016, και οι υπό­χρε­οι θα υπο­βά­λουν ξε­χω­ρι­στές τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις για κάθε έτος, οι οποί­ες θα πρέ­πει να υπο­βλη­θούν μετά τη λήξη της υπο­βο­λής των φε­τι­νών φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων. Με βάση την ισχύ­ου­σα νο­μο­θε­σία, οι φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις υπο­βάλ­λο­νται έως τα τέλη Ιου­νί­ου, ωστό­σο, εξαι­τί­ας της υγειο­νο­μι­κής κρί­σης, είναι εξαι­ρε­τι­κά πι­θα­νό η υπο­βο­λή τους να πα­ρα­τα­θεί, όπως και πέ­ρυ­σι, έως τα τέλη Σε­πτεμ­βρί­ου. Στην πε­ρί­πτω­ση αυτή, η πλατ­φόρ­μα για την υπο­βο­λή των τρο­πο­ποι­η­τι­κών δη­λώ­σε­ων θα ανοί­ξει τον Οκτώ­βριο.

Οπως προ­κύ­πτει από την από­φα­ση:

α) Τα ποσά που κα­τα­βλή­θη­καν τον Οκτώ­βριο του 2020 ως ανα­δρο­μι­κά σε συ­ντα­ξιού­χους του ιδιω­τι­κού και του δη­μο­σί­ου τομέα, τα οποία αντι­στοι­χούν σε πε­ρι­κο­πές και μειώ­σεις κύ­ριων συ­ντά­ξε­ων επι­βλη­θεί­σες κατά το χρο­νι­κό διά­στη­μα από 11.6.2015 και μέχρι τη δη­μο­σί­ευ­ση του ν. 4387/2016 και κα­τα­βλή­θη­καν στους δι­καιού­χους χωρίς να διε­νερ­γη­θεί επί αυτών πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου και ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, χα­ρα­κτη­ρί­ζο­νται ως «ανα­δρο­μι­κά κύ­ριας σύ­ντα­ξης που φο­ρο­λο­γού­νται στο έτος στο οποίο ανά­γο­νται».

β) Οι συ­ντα­ξιού­χοι που ει­σέ­πρα­ξαν τα ποσά αυτά τον Οκτώ­βριο του 2020 θα πρέ­πει να υπο­βά­λουν τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις για τα φο­ρο­λο­γι­κά έτη 2015 και 2016 προ­κει­μέ­νου να τα συ­μπε­ρι­λά­βουν στα ει­σο­δή­μα­τα των ετών εκεί­νων και να επι­βλη­θούν επί των ποσών αυτών τα ανα­λο­γού­ντα ποσά φόρου ει­σο­δή­μα­τος και ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης.

Παρά το γε­γο­νός ότι τα ποσά ει­σπρά­χθη­καν από τους δι­καιού­χους τον Οκτώ­βριο του 2020, θε­ω­ρού­νται ως φο­ρο­λο­γη­τέα ει­σο­δή­μα­τα των ετών 2015 και 2016 και θα φο­ρο­λο­γη­θούν σε κα­θέ­να από τα έτη αυτά αφού προ­στε­θούν στα ποσά των κύ­ριων και επι­κου­ρι­κών συ­ντά­ξε­ων που ήδη έχουν δη­λώ­σει οι δι­καιού­χοι στις δη­λώ­σεις των συ­γκε­κρι­μέ­νων ετών. Αυτό ση­μαί­νει ότι θα γίνει νέα εκ­κα­θά­ρι­ση των δη­λώ­σε­ων ετών 2015 και 2016.

Η πρό­σθε­ση των ανα­δρο­μι­κών στα ει­σο­δή­μα­τα των ανω­τέ­ρω ετών αυ­το­μά­τως οδη­γεί στην αύ­ξη­ση της φο­ρο­λο­γί­ας και ως εκ τού­του θα κλη­θούν να κα­τα­βά­λουν τους φό­ρους που προ­κύ­πτουν. Συ­γκε­κρι­μέ­να, θα φο­ρο­λο­γη­θούν με συ­ντε­λε­στές:

22% έως 42% της κλί­μα­κας φόρου που ίσχυε το 2015.

22% έως 45% της κλί­μα­κας που ίσχυε το 2016.

Ταυ­τό­χρο­να, σε όσους συ­ντα­ξιού­χους, μετά τον συ­νυ­πο­λο­γι­σμό των ανα­δρο­μι­κών, το ει­σό­δη­μα ξε­πε­ρά­σει το ποσό των 12.000 ευρώ, θα κα­τα­λο­γι­στεί και ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης. Ση­μειώ­νε­ται ότι τα ποσά των ανα­δρο­μι­κών θα συ­μπε­ρι­λη­φθούν από τις υπη­ρε­σί­ες της ΑΑΔΕ σε ξε­χω­ρι­στά πεδία στις ηλε­κτρο­νι­κές βε­βαιώ­σεις απο­δο­χών που θα απο­στα­λούν στους συ­ντα­ξιού­χους προ­κει­μέ­νου να υπο­βά­λουν τις τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.