Την ικανοποίησή του για τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την υπογραφή του Συμφώνου Συνεργασίας για την Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, εξέφρασε σε συνέντευξη Τύπου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Τέρης Χατζηϊωάννου.
«Έχουν περάσει 14 χρόνια, 6 κυβερνήσεις (Καραμανλή, Παπανδρέου, Παπαδήμα, Πικραμμένου, Σαμαρά και Τσίπρα) και 10 υπουργοί Πολιτισμού (Βουλγαράκης, Λιάπης, Σαμαράς, Γερουλάνος, Καραπαναγιώτη, Παναγιωτόπουλος, Τασούλας, Μπαλτάς, Κονιόρδου και Ζορμπά) για να φτάσουμε σε αυτό το οποίο ουσιαστικά διεκδικούσαμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια: στην υπογραφή ενός Συμφώνου Συνεργασίας.
Το Σύμφωνο αυτό, περιλαμβάνει μια δουλειά τεσσάρων χρόνων, με βάση τις νέες συνθήκες, τους άξονες δράσεις και συγκεκριμένες πολιτικές για να υπογραφεί εντός των επομένων τεσσάρων μηνών –έως το τέλος Φεβρουαρίου του επόμενου έτους- η περίφημη νέα Προγραμματική Σύμβαση ως μία ομπρέλα η οποία θα λειτουργήσει με νέα μορφή. Επειδή έχει αλλάξει η νομοθεσία μπορούμε να μιλάμε για πάρα πολλές μικρές προγραμματικές συμβάσεις με μία ιδιαιτερότητα, αναλόγως με τους εταίρους και το αντικείμενο. Αυτό έγινε παρουσία όλων των εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων εξουσίας έτσι ώστε, οι μεν θα πιέζουν τους δε. Οφείλω ωστόσο να πω, ότι μετά από τόσα χρόνια, ήταν η πρώτη φορά –κι αυτό αξίζει να επισημανθεί- που είχαμε μια κυβέρνηση και δύο υπουργούς που ήθελαν να κάνουν την διαφορά. Αναφέρομαι και στον κ. Κώστα Στρατή (ΥΠΠΟ, αρμόδιο για τα οικονομικά θέματα που έχουν να κάνουν με το ΥΠΠΟ) και στον κ. Νεκτάριο Σαντορινιό (υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) καθώς και στην συμβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Φυσικά δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο που ανέλαβε να φέρει εις πέρας αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Και το λέω αυτό διότι ακόμη κι αυτή η συμφωνία, το κείμενο, δουλευόταν έως και τα ξημερώματα του Σαββάτου».
Σημαντικό σημείο, όπως υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος, ήταν το γεγονός πως η υπογραφή έγινε με την παρουσία των εκπροσώπων της κυβέρνησης, του Υπουργείου Πολιτισμού, της Νέας Δημοκρατίας, της κας Φώφης Γεννηματά και βεβαίως, όλων των πλευρών, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Ρόδου, σφραγίζοντας ένα μεγάλο βήμα: «Δεσμεύτηκαν όλοι ότι θα κάνουν το καθήκον τους χωρίς να χαθεί περισσότερος χρόνος. Θεωρώ πολύ σημαντική την παρουσία των δημάρχων και εκπροσώπων άλλων πόλεων που ανήκουν στα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ, εκπροσώπων της ΟΥΝΕΣΚΟ» όπως είπε, ευχαριστώντας τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού Πόλεων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς κ. Ντενίζ Ρικάρντ καθώς και την κα Λη Μηναϊδη, για την συμβολή της.
Ο αντιδήμαρχος πάντως, ξεκαθάρισε πως «Η Συμφωνία έχει άξονες. Υποδομές, ανάδειξη, διαχείριση της Μεσαιωνικής Πόλης. Αυτό δεν ήταν μια ημερίδα μιας ιστορικής προσέγγισης, είχε ένα συγκεκριμένο στόχο. Ανοίγει και μια πλατφόρμα για να κατατεθούν προτάσεις ενώ στις 9 Δεκεμβρίου 2018 θα παρουσιαστεί το βιβλίο που είχε ξεκινήσει να γράφει ο αείμνηστος Ηλίας Κόλλιας για το θέμα.
«Αυτή η νέα προγραμματική συμφωνία έχει ένα σχέδιο διαχείρισης που ακολουθεί τις σύμφωνες οδηγίες αξιών της ΟΥΝΕΣΚΟ και επικαιροποιείται. Ξεκαθαρίζω ότι η Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου ΔΕΝ κινδύνεψε ΠΟΤΕ να απενταχθεί από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Τα κριτήρια τηρούνται ευλαβικά. Τα ζητήματα με την διαχείριση είναι μια άλλη συζήτηση στην οποία επιβάλλεται να πάρουν μέρος όλοι οι φορείς και η τοπική κοινωνία».

Η συζήτηση
για την κρουαζιέρα
Ο κ. Χατζηϊωάννου, πρόσθεσε πως πέρα από την υπογραφή, σημαντικό στοιχείο ήταν η απογευματινή σύνοδος όπου παρουσιάστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτές οι ιστορικές πόλεις όπως η κρουαζιέρα κ.λπ.
«Πρέπει να προσπαθήσουμε να πείσουμε για αύξηση στις προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια αυτών των πόλεων αλλά κυρίως να γίνει μια σωστή κατανομή του πλούτου από την κρουαζιέρα, στην τοπική οικονομία. Δημιουργούνται προβλήματα όταν φτάνουν πολλά κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Ρόδου ενώ χιλιάδες επισκέπτες μπαίνουν μέσα στην Μεσαιωνική Πόλη και προκαλούν διάφορα ζητήματα ενώ αυτή η παρουσία επιβαρύνει τα μνημεία και αυτοί οι άνθρωποι έχουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αναζητήσαμε κοινές κατευθύνσεις. Θα υπάρξει ένα κείμενο από τον Οργανισμό, που θα συζητηθεί στο μεγάλο συνέδριο που θα γίνει 2 – 5 Ιουνίου 2019 στην Κρακοβία, προκειμένου όλες οι πόλεις που έχουν λιμάνι (Ρόδος, Κέρκυρα, Βενετία, Βαλέτα κ.λπ.) να εκφράσουν μια πολιτική θέση. Να καθίσουν οι εταιρείες σε ένα τραπέζι να συνεννοηθούν ώστε να μην έρχονται όλα μαζί τα κρουαζιερόπλοια σε μια μέρα και την επομένη τα λιμάνια να είναι άδεια. Καθώς επίσης μέσα από μία πολιτική να δημιουργηθούν συνθήκες ώστε τα κρουαζιερόπλοια να δένουν και να λαμβάνουν παροχές χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στους λιμένες» όπως ανέφερε.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ