ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Eως τέλος Σεπτεμβρίου η α’ δόση ΕΝΦΙΑ- Αναλυτικά παραδείγματα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια
Μέγεθος γραμμάτων

Στόχο να αναρ­τή­σει τα εφε­τι­νά εκ­κα­θα­ρι­στι­κά του ΕΝΦΙΑ- στα οποία θα υπάρ­χει μια με­σο­σταθ­μι­κή ελά­φρυν­ση κατά 21,72% όλων ανε­ξαι­ρέ­τως των ιδιο­κτη­τών ακι­νή­των- έως τις 16 Σε­πτεμ­βρί­ου, προ­κει­μέ­νου η 1η δόση του φόρου να κα­τα­βλη­θεί έως τις 30 Σε­πτεμ­βρί­ου, θέτει η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (ΑΑΔΕ).

Με τη σχε­τι­κή εγκύ­κλιο της ΑΑΔΕ ενερ­γο­ποιού­νται επί της ου­σί­ας οι πρό­σφα­τες μειώ­σεις του φόρου, οι οποί­ες υπο­λο­γί­ζο­νται ως εξής:

α) για αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας έως 60.000 ευρώ, κατά 30%

β) για αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας έως 70.000 ευρώ, κατά 27%

γ) για αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας έως 80.000 ευρώ, κατά 25%

δ) για αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας έως 1.000.000 ευρώ, κατά 20%, και

ε) για αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας άνω του 1.000.000 ευρώ, κατά 10%.

Στη συ­νο­λι­κή αξία της ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας δεν συ­νυ­πο­λο­γί­ζε­ται η αξία των δι­καιω­μά­των επί των γη­πέ­δων εκτός σχε­δί­ου πόλης ή οι­κι­σμού. ‘Αλ­λω­στε, τα εκτός σχε­δί­ου ακί­νη­τα εξαι­ρού­νται από τον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο, ο οποί­ος υπο­λο­γί­ζε­ται επί της συ­νο­λι­κής αξίας των ακι­νή­των, σε αντί­θε­ση με τον κύριο φόρο, ο οποί­ος υπο­λο­γί­ζε­ται σε κάθε ακί­νη­το ξε­χω­ρι­στά.

Από τις μειώ­σεις του ΕΝΦΙΑ ελα­φρύ­νο­νται όλοι οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των, και σύμ­φω­να με τη στα­τι­στι­κή ανά­λυ­ση του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών:

*η μεί­ω­ση που θα δουν 7,2 εκα­τομ­μύ­ρια πο­λί­τες με ακί­νη­τη πε­ριου­σία από 1 έως 500.000 ευρώ απο­τε­λεί το 86% της συ­νο­λι­κής ελά­φρυν­σης

*όσοι έχουν ακί­νη­τη πε­ριου­σία έως 200.000 ευρώ θα έχουν το 67% της συ­νο­λι­κής ελά­φρυν­σης

*1,3 εκα­τομ­μύ­ρια ιδιο­κτή­τες με αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας από 80.000 έως 200.000 ευρώ, θα έχουν μεί­ω­ση φόρου από 90 έως 170 ευρώ

*14.841 ιδιο­κτή­τες με αξία ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας άνω του 1 εκατ. ευρώ θα έχουν συ­νο­λι­κή ελά­φρυν­ση 22 εκατ. ευρώ, δη­λα­δή πε­ρί­που 1.480 ευρώ έκα­στος κατά μέσο όρο.

Είναι εν­δει­κτι­κά ορι­σμέ­να πα­ρα­δείγ­μα­τα που είχαν δη­μο­σιο­ποι­η­θεί πρό­σφα­τα:

*Φο­ρο­λο­γού­με­νος με δια­μέ­ρι­σμα α’ ορό­φου 110 τμ έτους κα­τα­σκευ­ής 1980, στην ΙΖ Ζώνη του δήμου Πε­ρι­στε­ρί­ου με αξία 55.440 ευρώ, το 2018 πλή­ρω­σε ΕΝΦΙΑ 322,19 ευρώ, ενώ εφέ­τος θα πλη­ρώ­σει 225,53 ευρώ (μεί­ω­ση 96,66 ευρώ ή 30%)

*Φο­ρο­λο­γού­με­νος με δια­μέ­ρι­σμα γ’ ορό­φου 110 τμ έτους κα­τα­σκευ­ής 2005, στην Α Ζώνη του δήμου Φυλής της Ατ­τι­κής με αξία 76.230 ευρώ και πα­τρι­κό μο­νο­κα­τοι­κία 100 τμ στην Α Ζώνη του Αγίου Βα­σι­λεί­ου Ρε­θύ­μνου κα­τα­σκευ­ής 1970 και αξίας 39.690 ευρώ (συ­νο­λι­κή αξία πε­ριου­σί­ας 115.920 ευρώ). Πέ­ρυ­σι πλή­ρω­σε ΕΝΦΙΑ 665,54 ευρώ, ενώ εφέ­τος θα πλη­ρώ­σει 532,43 ευρώ (μεί­ω­ση 133,11 ευρώ ή 20%)

*Φο­ρο­λο­γού­με­νος με δια­μέ­ρι­σμα δ’ ορό­φου 120 τμ έτους κα­τα­σκευ­ής 2010, στην Α Ζώνη στον δήμο Ηλιού­πο­λης Ατ­τι­κής αξίας 179.676 ευρώ και εξο­χι­κό δια­μέ­ρι­σμα α’ ορό­φου 80 τμ στη Β Ζώνη του δήμου Ξυ­λο­κά­στρου Κο­ριν­θί­ας κα­τα­σκευ­ής 2004 και αξίας 69.000 ευρώ και πα­τρι­κή μο­νο­κα­τοι­κία 130 τ.μ. στη Δ Ζώνη του δήμου Τρί­πο­λης κα­τα­σκευ­ής 1978 και αξίας 81.900 ευρώ (συ­νο­λι­κή αξία πε­ριου­σί­ας 330.576 ευρώ). Το 2018 πλή­ρω­σε 1.543,92 ευρώ, ενώ εφέ­τος θα πλη­ρώ­σει 1.235,14 ευρώ (μεί­ω­ση 308,78 ευρώ ή 20%).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.