Οι δύο μεγαλύτερες χαμηλού κόστους εταιρείες στην Ευρώπη, Ryanair και EasyJet, διασταυρώνουν τα ξίφη τους στους ελληνικούς αιθέρες, υπό το «βλέμμα» της Aegean Airlines, ανεβάζοντας στα ύψη το θερμόμετρο του ανταγωνισμού.
Από τη μια η ηχηρή έλευση της Ryanair με 80 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, που ξεκίνησε δρομολόγια από την Αθήνα στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, προχωρώντας στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και από την άλλη η μεγάλη διεύρυνση της EasyJet στην ελληνική αγορά, που αποφάσισε να συνδέσει σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές με τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, διαμορφώνουν το νέο τοπίο στην εγχώρια αεροπορική αγορά.
Η είσοδος της Ryanair στην ελληνική αγορά άναψε σε πολλά επίπεδα τα αίματα στους ελληνικούς αιθέρες. Αφού δημιούργησε ένα αντίπαλο δέος για την Aegean Airlines, άνοιξε την όρεξη και σε άλλες ξένες εταιρείες που βλέπουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς.
Προ ημερών εγκαινίασε η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair τη λειτουργία της βάσης της στην Αθήνα εκτελώντας το πρώτο δρομολόγιο προς την Πάφο. Στην Αθήνα θα σταθμεύουν 2 αεροσκάφη, πραγματοποιώντας πτήσεις προς Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη, οι οποίες ανέρχονται σε 150 εβδομαδιαίως.
Επίσης, η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα υλοποιήσει στα ελληνικά μια ειδική ιστοσελίδα, στα τέλη Απριλίου, η οποία θα επιτρέψει στους Ελληνες καταναλωτές να κλείσουν εισιτήρια απευθείας.
Σύμφωνα με τη Ryanair, η εταιρεία προσέφερε 100.000 θέσεις, από την Αθήνα, σε τιμές από 19,99 ευρώ, για ταξίδια τον Μάιο και τον Ιούνιο, οι οποίες ήταν διαθέσιμες για κρατήσεις μέχρι τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 3 Απριλίου.
Νέα δρομολόγια
Από την άλλη, η EasyJet ξεκίνησε ήδη να διευρύνει τη δραστηριότητα στην ελληνική αγορά, εγκαινιάζoντας εννέα νέα δρομολόγια. Πλέον αυξάνονται σε 63 τα δρομόλογια από/προς την Ελλάδα (+15%), με αντίστοιχη αύξηση προσφερόμενων θέσεων κατά 20%, έναντι του 2013.
Με το σταθερά αυξανόμενο δίκτυό της, η εταιρεία ενδυναμώνει περαιτέρω τη σύνδεση σημαντικών ευρωπαϊκών αγορών με τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, προσελκύοντας όλο και περισσότερους επισκέπτες. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το 54% των διατιθέμενων θέσεων αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το 25% την Ιταλία και το 12% τη Γερμανία.
Παράλληλα, η EasyJet εξακολουθεί να αυξάνει τις συχνότητες των πτήσεων, από κύριους προορισμούς του δικτύου της, όπως Ρώμη-Fiumicino, και διευρύνει την εποχικότητα σε άλλους, στοιχείο που αποτελεί κύριο παράγοντα στην ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Τα 9 νέα δρομολόγια είναι: Βασιλεία – Μύκονος, Αμβούργο – Αθήνα, Αμβούργο – Καλαμάτα, Εδιμβούργο – Ηράκλειο Κρήτης, Γλασκώβη – Κως, Νάπολη – Μύκονος, Νάπολη – Κέρκυρα, Fiu­micino – Ρόδος, Fiumicino – Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, η Ryanair έχει πάρει την απόφαση να δημιουργήσει μόνιμη βάση στα Χανιά και η μόνη εταιρεία που ετοιμάζει απάντηση είναι η ενισχυμένη πλέον Aegean, η οποία θα συνδέσει μέσα στο 2014 τον νομό Χανίων με δώδεκα επιπλέον προορισμούς. Η βασική της ανταγωνίστρια Easyjet παραμένει μέχρι στιγμής με ένα μόνο δρομολόγιο, αυτό που συνδέει την κρητική πόλη με το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου την τουριστική περίοδο.
Το βέβαιο πάντως είναι ότι μετά από μία περίοδο φυγής από τους ελληνικούς αιθέρες, οι ξένες εταιρείες έλκονται και πάλι από την Ελλάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από την προσεχή καλοκαιρινή σεζόν, 150 νέες εβδομαδιαίες πτήσεις (συγκριτικά με το διάστημα του 2013) θα ενσωματωθούν στο θερινό πρόγραμμα πτήσεων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών:
Η Aegean προς 4 νέους προορισμούς (Αμβούργο, Μπέρμιγχαμ, Πάφο και Ναντ), καθώς και σε επτά υφιστάμενους προορισμούς για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Αμπου Ντάμπι, Ζυρίχη, Βηρυτός, Κάιρο, Κοπεγχάγη, Μασσαλία και Στοκχόλμη).
Η Vueling θα πετά με δύο καθημερινές πτήσεις από και προς τη Ρώμη.
Η Transavia.com από και προς Αϊντχόβεν, ενώ η αδελφή εταιρεία Transavia France ξεκινά πτήσεις σε Ναντ, Παρίσι και Λυών.
Η EasyJet θα πετά προς Αμβούργο.
Η Meridianna ξεκινά πτήσεις από και προς Νάπολη.
Η Alitalia θα ξεκινήσει να πετά προς Μιλάνο.
Η Brussels Airlines έχει προγραμματίσει πτήσεις από και προς Βρυξέλλες.
Η Croatia Airlines θα πετά από και προς Σπλιτ.
Η Singapore επαναφέρει τις εβδομαδιαίες πτήσεις της από/προς Σιγκαπούρη, ύστερα από έναν χρόνο αποχής από την αγορά της Αθήνας.
H Ryanair ξενικά καθημερινές πτήσεις προς 6 προορισμούς, εκ των οποίων 3 εσωτερικού (Θεσσαλονίκη 5 πτήσεις ημερησίως – Χανιά 2 πτήσεις ημερησίως και Ρόδο 1 πτήση ημερησίως), και 3 διεθνείς (Μιλάνο/Μπέργκαμο, Πάφο και Λονδίνο/Στάνστεντ με 1 καθημερινή πτήση).
SΚYGREECE
Η αεροπορική εταιρεία της ομογένειας
Την ίδια ώρα, η SkyGreece, η νέα «ελληνική υπερατλαντική αεροπορική εταιρεία, που δημιούργησαν Ελληνες ομογενείς από τον Καναδά και τις ΗΠΑ», απέκτησε όλες τις απαιτούμενες άδειες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος, όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία. Μετά και τη δοκιμαστική πτήση που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με στελέχη της ΥΠΑ, η εταιρεία εκπλήρωσε όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες που ορίζει η νομοθεσία και είναι έτοιμη για την εκτέλεση πτήσεων.
Οι άδειες
Παράλληλα, κατατέθηκαν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ΗΠΑ και Καναδά, ώστε με την απόκτηση των παραπάνω αδειών να ξεκινήσει τα τακτικά δρομολόγια από Αθήνα προς Νέα Υόρκη, Τορόντο και Μόντρεαλ σε πρώτη φάση. Μέχρι τότε θα πραγματοποιεί πτήσεις charter. Το πρώτο αεροσκάφος της SkyGreece Αερογραμμές ΑΕ είναι Boeing 767-300 ER, με το όνομα Ταξιάρχης (274 θέσεων) που έχει ως διακριτικό την ελληνική σημαία, που μαζί με την ελληνική φιλοξενία, προσδοκά να εισέλθει δυναμικά στις υπερατλαντικές πτήσεις, ενώ είναι ήδη στη διαδικασία απόκτησης του δεύτερου αεροσκάφους.
Πηγή Εθνος

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ