Τοπικές Ειδήσεις

«Κούρεμα» 4 εκατ. ευρώ του κόστους καθαριότητας στο νησί επιδιώκει η δημοτική αρχή του Δήμου Ρόδου!

Δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει μέσα και προσωπικό για να αναλάβει το έργο που θα «κόψει» από την ανάδοχο ένωση εταιρειών

Η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της συμφωνίας με την ένωση εταιρειών που έχει αναλάβει το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων στο νησί της Ρόδου με μείωση του ετησίου κόστους κατά 4 εκατ. ευρώ έχει τεθεί στις προτεραιότητες του δημάρχου Ρόδου κ. Αλέξανδρου Κολιάδη.
Ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατικής» αναφέρουν ότι σχετικά υπήρξε συνάντηση του δημάρχου Ρόδου με τον κύριο εκπρόσωπό της ένωσης εταιρειών και εκεί δηλώθηκε το πρώτον προφορικά η πρόθεση της δημοτικής αρχής που τελεί βεβαίως υπό την αίρεση ότι ο Δήμος Ρόδου θα αναλάβει με ίδια μέσα το έργο που υπολείπεται προς εκτέλεση μετά το «κούρεμα» εκείνου και την μείωση αντίστοιχα του κόστους από την ιδιωτική εταιρεία.

Πρόκειται βέβαια για ένα μεγάλο εγχείρημα με διακινδύνευση για την δημοτική αρχή που αδυνατεί εξάλλου επί του παρόντος και μέχρι να εξασφαλίσει δάνειο να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της έναντι συμβεβλημένων με αυτήν και ταυτόχρονα να εξασφαλίσει μέσα και προσωπικό για να αναλάβει εκ νέου έργο στην καθαριότητα του νησιού.
Σημειώνεται εξάλλου ότι ενώ αρχικά στην συμφωνία-πλαίσιο υφίστατο και πρόβλεψη για την υπογραφή εκτελεστικών συμβάσεων και για το πράσινο στο νησί η διακήρυξη ως προς το σκέλος αυτό δεν έχει προχωρήσει μετά από εμπλοκή σε επίπεδο Ελεγκτικού Συνεδρίου και ως εκ τούτου αποτελεί ένα αγκάθι με δεδομένο ότι η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Ρόδου δεν λέει επί σειράν ετών να ορθοποδήσει και να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της έναντι των δημοτών.
Η εικόνα συνολικά στην διαχείριση του πρασίνου στο νησί είναι απαράδεκτη.
Εν πάση περιπτώσει, η δημοτική αρχή επιδιώκει να θέσει σε εφαρμογή πρόβλεψη της διακήρυξης για την μείωση του κόστους της καθαριότητας στην συμφωνία-πλαίσιο.
Πιο συγκεκριμένα στην παρ. 6.4. της διακηρύξεως προβλέπονται τα εξής:
«Ο Δήμος Ρόδου διατηρεί το δικαίωμα να μειώσει μονομερώς και αναιτιολογήτως, με απόφαση, τού κατά τον επίμαχο χρόνο αρμόδιου οργάνου της αναθέτουσας αρχής (Δημοτική Επιτροπή κ.λπ.), αζημίως για τον Δήμο Ρόδου, για οποιαδήποτε αιτία, ύστερα από δήλωση κοινοποιούμενης στον ανάδοχο με δικαστικό επιμελητή, θεωρούμενου του όρου αυτού αμοιβαία συμφωνημένου δια του παρόντος, εύλογου και δικαίου. Το συμβατικό θα υπογραφεί, μέχρι ποσοστού μείον τριάντα τοις εκατό (30%) του Συμβατικού Αντικείμενου, στην διάρκεια της εκτέλεσής της, υπό τον όρο να ειδοποιηθεί ο Ανάδοχος εγγράφως τουλάχιστον σαράντα (40) ημέρες νωρίτερα.
Στην περίπτωση μείωσης του συμβατικού αντικειμένου, θα μειώνεται ανάλογα, αυτόματα και μονομερώς από τον Δήμο, και το οικονομικό αντικείμενο/τίμημα της αμοιβής του Αναδόχου, από την χρονική στιγμή του περιορισμού του Φυσικού Αντικειμένου, η οποία διαδικασία ολοκληρώθηκε δια του παρόντος όρου.
Η παραπάνω μείωση θα απομειώνεται κατά το ποσοστό των αποσβέσεων του κινητού και σταθερού εξοπλισμού του Αναδόχου και κατά το ποσοστό των σταθερών εξόδων του Αναδόχου (π.χ. ενοίκια, έξοδα διοικητικού και υποστηρικτικού προσωπικού, έξοδα υποστήριξης λογισμικού κλπ.) και πιθανών εξόδων του Αναδόχου που θα προκύψουν από την μείωση αυτή (π.χ. αποζημιώσεις προσωπικού κλπ.).
Οι ρήτρες του άρθρου 6 επιβάλλονται στον ανάδοχο μόνο σε περίπτωση δικής του υπαιτιότητας και όχι στις περιπτώσεις που δεν τηρείται ο Κανονισμός Καθαριότητας από τους πολίτες. Η ορθή τήρηση του κανονισμού καθαριότητας θα αποτελεί αντικείμενο του δειγματοληπτικού ελέγχου που θα διενεργείται από επίσημη Εταιρεία με νόμιμη νομική σχέση με την αναθέτουσα αρχή».
Θυμίζουμε ότι με τις υπ’ αριθμ. 376 και 377/2023 πράξεις του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των δύο εκτελεστικών συμβάσεων για την έναρξη του μεγάλου έργου της συμφωνίας-πλαίσιο για την καθαριότητα στο νησί της Ρόδου που έκτοτε εκτελείται.
Με τις δύο αποφάσεις εγκρίθηκε ειδικότερα η σύναψη των δύο εκτελεστικών συμβάσεων της συμφωνίας – πλαίσιο με τίτλο: «Παροχή Ολοκληρωμένων Υπηρεσιών Καθαριότητας, Καλλωπισμού, Πρασίνου & Ευταξίας του Δήμου Ρόδου 2022-2026».
Η Οικονομική Επιτροπή κατακύρωσε και όρισε οριστική ανάδοχο την ένωση εταιριών «ENACT Α.Ε. – ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ο.Ε.» για τις υπηρεσίες διάρκειας δύο ετών και συγκεκριμένα για την πρώτη εκτελεστική σύμβαση για το ποσό των 14.106.628,59 € με ΦΠΑ 24% και για την δεύτερη για το ποσό των 15.483.053,42 € με ΦΠΑ 24%.
Τα πλήρη στοιχεία των εταιρειών είναι:
Α) Ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΕΝ.ΑCΤ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και τον διακριτικό τίτλο «ΕΝΑCΤ Α.Ε.», που εδρεύει στα Ιωάννινα, επί της Λεωφόρου Σταύρου Νιάρχου (έναντι του Πανεπιστημίου) και
Β) «ΛΑΟΥΔΙΚΟΣ Χ. – ΑΣΠΡΑΚΗ Ι. Ο.Ε.», και τον διακριτικό τίτλο «ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ο.Ε.» που εδρεύει στη Ρόδο, επί της οδού Μιχ. Πετρίδη.

Οπως έγραψε ξανά η «δημοκρατική», η ένωση εταιρειών που έχει αναδειχθεί ανάδοχος της συμφωνίας-πλαίσιο με τίμημα «μαμούθ» ύψους 69 εκατ. ευρώ υπέβαλε αρχικώς προσφορές για τις δύο εκτελεστικές συμβάσεις του έργου που απορρίφθηκαν αρμοδίως καθώς το ύψος αυτών ήταν πέραν του προβλεπόμενου στον μειοδοτικό διαγωνισμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου