Ειδήσεις

ΕΟΤ: Aπό τον Μάρτιο η προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό – Κονδύλι 20 εκατ. το 2021

Στόχευση σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και χώρες εκτός Ε.Ε. όπως ΗΠΑ και Ρωσία που ήταν και μεγάλες «απώλειες» το 2020 λόγω πανδημίας

Καμπάνιες μεγαλύτερης διάρκειας, με ευελιξία ανάλογα με τη ζήτηση όπως αυτή θα διαμορφώνεται με τους εμβολιασμούς και την εξέλιξη της πανδημίας και στόχευση κυρίως στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές αλλά και τις μεγάλες αγορές εκτός Ε.Ε. περιλαμβάνει το ‘’μενού’’ του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό τη νέα χρονιά.

Το συνολικό κονδύλι που προβλέπεται να διαθέσει ο ΕΟΤ για φέτος αντιστοιχεί στα πέριξ των 20 εκατ. ευρώ, ενώ η καμπάνια θα ξεκινήσει από το Μάρτιο, αφού η πανδημία είναι αυτή που θέτει τους όρους και για το πρώτο, δύσκολο δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου, από την στιγμή που, σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, ο φετινός χειμώνας θα είναι ο πιο δύσκολος πανευρωπαϊκά λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων, των απαγορεύσεων στις μετακινήσεις, των μέτρων καραντίνας κ.τ.λ..

«Για το 2021 θα ‘’τρέξουμε’’ προγράμματα προβολής μεγαλύτερης διάρκειας, όχι 2-3 μηνών αλλά 6-8 μηνών, ενώ στο τριετές στρατηγικό σχέδιο προβολής της χώρας στο εξωτερικό, περιλαμβάνονται τέσσερα βασικά στάδια, για την περίοδο της πανδημίας, την ενδιάμεση, τη non- Covid και την περίοδο για την επόμενη μέρα», όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, γενικός γραμματέας του ΕΟΤ. «Η καμπάνια για το 2021 θα ξεκινήσει από το Μάρτιο, γιατί σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις θα χρειαστεί χρόνος έως ότου λειτουργήσουν πανευρωπαϊκά τα εμβόλια, τα rapid test κ.τ.λ. και θα συνεχιστεί μέχρι το Νοέμβριο, ενώ θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος και στην προσέλκυση τουριστών για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αφού το last minute θα συνεχιστεί και τη νέα χρονιά».

Γενικότερα για τo 2021 όσον αφορά την τουριστική προώθηση της χώρας στο εξωτερικό, όπως επισημαίνει ο κ. Φραγκάκης, είναι σημαντικές επιπλέον δύο παράμετροι, η ευελιξία και η συνεχής προσαρμογή ανάλογα με το πού θα κινείται η ζήτηση. «Θα απευθυνθούμε κυρίως στις βασικές ευρωπαϊκές μας αγορές, ενώ πρώτη προτεραιότητα είναι και οι ΗΠΑ, ειδικά η Βόρεια Αμερική που έμεινε κλειστή στη διάρκεια της περασμένης τουριστικής σεζόν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη νέα χρονιά λόγω Brexit έχει η βρετανική αγορά, ενώ δεν γνωρίζουμε με σαφήνεια ακόμη πώς θα ανταποκριθεί ως προς τη ζήτηση η ρωσική αγορά, η οποία επίσης μας ενδιαφέρει. Το κονδύλι για το 2021 για προβολή, συνδιαφήμιση και εκθέσεις τοποθετείται στα 20 εκατ. ευρώ, με ένα μεγάλο μέρος της προβολής, κοντά στο 80% να κατευθύνεται σε ψηφιακά μέσα, ενώ ο ΕΟΤ θα συνεχίσει να στηρίζει τις συμμετοχές των ελληνικών επιχειρήσεων στις (virtual) τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού που τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες του 2021 θα πραγματοποιούνται σε ψηφιακό περιβάλλον».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2020 ήταν η πρώτη φορά που έτρεξαν τέσσερις διαφορετικές καμπάνιες μέσα σε 10 μήνες, η πρώτη προ Covid 19, που ξεκίνησε πολύ νωρίς, μέσα στον Ιανουάριο και διακόπηκε λόγω του lockdown του Μαρτίου, ενώ η δεύτερη ήταν μέσα στην πανδημία, τον Απρίλιο με το ‘’Greece from Home’’ (‘’Η Ελλάδα από το σπίτι’’) που ήταν χαμηλού προϋπολογισμού, ‘’έτρεξε’’ στα κοινωνικά δίκτυα και πήγε πολύ καλά. «Στο τέλος Ιουνίου, με την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, επανήλθαμε με διπλό μήνυμα τόσο για τον προορισμό ‘’Ελλάδα’’ όσο και για την ασφάλεια των υγειονομικών πρωτοκόλλων με την καμπάνια που ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο κι εν συνεχεία ξεκίνησε ένα νέο πρόγραμμα για την ευρωπαϊκή αγορά που συνεχίζει και αυτή την περίοδο για πέντε νησιά- Χίος, Λέσβος, Σάμος, Κώς, Λέρος- τα οποία έχουν δεχθεί και το βάρος του προσφυγικού. Ο στόχος είναι να διατηρούμε την προβολή της χώρας για όλο το χρόνο, με χαμηλότερη ή μεγαλύτερη ένταση ανάλογα με την περίοδο», δηλώνει ο κ. Φραγκάκης.

Το 2020, οι τέσσερις καμπάνιες απορρόφησαν κοντά στα 11,9 εκατ. ευρώ με το 70% να κατευθύνεται κυρίως σε ψηφιακά μέσα, ενώ ένα μεγάλο μέρος κατευθύνθηκε σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες (Expedia, tripadvisor κ.α.). Επιπλέον, ποσό 4,2 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκε σε συν-διαφήμιση με τον ιδιωτικό τομέα όπως οι Mastercard, η Aegean, η TUI και άλλους tour operators, αεροπορικές κ.τ.λ..

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου