Ειδήσεις

Σπ. Δεληγιάννης: «Το αεροδρόμιο Ρόδου δεν αντιμετώπισε μεγάλα και σοβαρά προβλήματα»

Ικανοποιημένος εμφανίσθηκε χτες με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο προϊστάμενος της Κρατικής Αρχής στο αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου, κ. Σπύρος Δεληγιάννης αναφορικά με την κίνηση που κατεγράφη μέχρι και το τέλος Αυγούστου για την φετινή τουριστική περίοδο.
«Πήγαμε αρκετά καλά φέτος. Η κίνηση σε επίπεδο αφίξεων και αναχωρήσεων αεροσκαφών ήταν αυξημένη περίπου κατά 5% κάθε μήνα μέχρι και το τέλος Αυγούστου σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2016. Δεν μιλάμε για την κίνηση των επιβατών γιατί εκεί είναι διαφορετικά τα στάνταρ και τα νούμερα. Στο αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου, έρχονται μεγάλα (αλλά και μικρά) αεροπλάνα οπότε, τα νούμερα κυμαίνονται».
Παρά το γεγονός πως η διαχείριση του αεροδρομίου (όπως και των υπολοίπων 13 περιφερειακών αεροδρομίων και μάλιστα σε νησιωτικές περιοχές) άλλαξαν ‘χέρια’ με την ανάληψη της γερμανικής Fraport, ο κ. Δεληγιάννης διαβεβαιώνει πως κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, δεν σημειώθηκαν μεγάλα και σοβαρά προβλήματα:
«Τα πήγαμε μια χαρά. Δεν είχαμε μεγάλα και σοβαρά προβλήματα –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που είναι συνήθη. Φέτος, ο αερολιμένας της Ρόδου ανταποκρίθηκε πάρα πολύ καλά και δεν υπήρξαν σοβαρά παράπονα, όπως σε άλλες χρονιές. Άλλωστε η Fraport καταγράφει τα προβλήματα και τα παράπονα, και μας ενημερώνει. Η λειτουργία του αεροδρομίου είναι καλή και μπόρεσε να ανταποκριθεί στην αύξηση των αεροσκαφών που καταγράφτηκε αυτούς τους μήνες».
Σε ερώτηση σχετικά με την λειτουργία του αεροδρομίου και την κατάσταση που επικρατεί στην πίστα π.χ., ο κ. Δεληγιάννης δήλωσε:
«Υπάρχουν μικρά προβλήματα στο τσιμέντο. Αυτά θα λυθούν μέχρι τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο, και δεν είναι τόσο μεγάλα ώστε να εμποδίζουν την διέλευση των αεροσκαφών. Είναι σαν έναν δρόμο. Όταν χρησιμοποιείται συνέχεια και ασταμάτητα, πρέπει κάποια στιγμή να γίνει και συντήρηση. Γίνονται μικρο-παρεμβάσεις και συντηρήσεις, αλλά απαιτείται μια πιο ευρείας κλίμακας συντήρηση, όπου θα κλείσουν π.χ. πέντε θέσεις αεροσκαφών και θα γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, χωρίς να επηρεαστεί η κυκλοφορία και η λειτουργία του αεροδρομίου».
Ερωτηθείς για το Emergency Plan του αεροδρομίου, για το οποίο είχε γίνει συζήτηση άμα τη αναλήψει της διαχείρισης της Fraport, ο προϊστάμενος της Κρατικής Αρχής στο αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ Ρόδου, υπογράμμισε τα εξής:
«Αυτό υπάρχει. Πρόκειται για το ‘Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης’ το οποίο έχει ανανεωθεί πρόσφατα. Υπήρχε μια μικρή παρανόηση την περίοδο της ‘αλλαγής’ διαχείρισης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην Fraport, αλλά δεν τίθεται κανένα ζήτημα ανησυχίας ή προβλημάτων κ.λπ.»
Πάντως, με τα σημερινά δεδομένα ο διεθνής αερολιμένας ‘Διαγόρας’ Ρόδου, κατάφερε να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις της φετινής τουριστικής περιόδου, με τους μήνες αιχμής να παρουσιάζουν αυξήσεις στην κίνηση των αεροσκαφών και φυσικά, έχοντας ήδη γίνει η αλλαγή με την Fraport που στην αρχή, είχε προκαλέσει αντιδράσεις και ανησυχίες μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα συνεννόησης και λειτουργίας.
Επειδή ωστόσο, η κίνηση των επιβατών φαίνεται ότι αναμένεται να αυξηθεί από το επόμενο έτος και οι τουριστικοί παράγοντες μαζί με τους Τουρ Οπερέτορς έχουν τις ανάλογες προσδοκίες και απαιτήσεις από το αεροδρόμιο Ρόδου, υπάρχει προβληματισμός για τις θέσεις των αεροσκαφών.
Γι αυτό και σε ερώτηση εάν υπάρχει στα άμεσα σχέδια της Fraport η επέκταση των θέσεων στο αεροδρόμιο για να δέχεται περισσότερα αεροσκάφη, ο κ. Δεληγιάννης απάντησε καταφατικά: «Από την μία πρέπει να μπορέσει η Ρόδος να ανταποκριθεί και σε άλλες απαιτήσεις για να δεχτεί την αύξηση περισσότερων τουριστών, ξενοδοχείων κ.λπ. όπως το νερό και το ηλεκτρικό ρεύμα. Όσον αφορά το αεροδρόμιο, ναι, υπάρχει στα σχέδια της Fraport η επέκταση των θέσεων των αεροσκαφών με μια σειρά από επεμβάσεις στην διάταξη της πίστας και στο μεγάλωμα της αίθουσας αφίξεων – αναχωρήσεων για να δέχεται περισσότερους επιβάτες. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει πολύ σύντομα. Θα είναι επεμβάσεις με ορίζοντα μερικών ετών, που δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω επακριβώς. Ενδεχομένως να πάρει και τέσσερα χρόνια περίπου. Η επέκταση των θέσεων των αεροσκαφών δεν είναι μια κατασκευή που γίνεται με προκάτ (όπως η αίθουσα επιβατών κ.λπ.) Η πίστα θέλει δουλειά, θέλει επεξεργασία, διαγραμμίσεις και εφόσον έχουν γίνει όλες οι εξετάσεις ασφάλειας για τα αεροσκάφη και τους επιβάτες. Έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις και τα πλάνα, αλλά νομίζω ότι θα πάρει αρκετό καιρό….» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου