Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

1 Η ημερήσια πρόσληψη υγρών θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2 λίτρα. Προτιμήστε την κατανάλωση νερού, φυσικών χυμών, ροφημάτων χωρίς ζάχαρη, και smoothie με φρούτα και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.
2 H κατανάλωση υγρών θα πρέπει να γίνεται ακόμη και χωρίς να αισθάνεται κάποιος το αίσθημα δίψας, ώστε να προλαμβάνει την αφυδάτωση.
3 Η πρόσληψη υγρών πρέπει να γίνεται σταδιακά μέσα στην ημέρα και σε θερμοκρασία που να ικανοποιείται το αίσθημα της δίψας.
4 Να αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοόλης και η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, που ευνοούν την αποβολή υγρών από τα νεφρά.
5 Τα μεγάλα γεύματα θα πρέπει να αποφεύγονται και να αντικαθίστανται από μικρά. και πολλά γεύματα τα οποία προσδίδουν ενέργεια, δίχως να επιβαρύνουν τον οργανισμό με κενές θερμίδες και χωρίς να δημιουργούν πεπτική δυσφορία.
6 Η μεγάλη ποσότητα τροφής αυξάνει απότομα τη θερμοκρασία του σώματος, λόγω της θερμογένεσης, ενώ τα μικρά και συχνά γεύματα διατηρούν σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος.
7 Να προτιμώνται ελαφριά φαγητά, ιδιαίτερα σε περιόδους με έντονη ζέστη, με τροφές όπως ψάρια, κοτόπουλο, γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, φρούτα και λαχανικά.
8 Tις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, συνιστάται να μειώνεται αισθητά η ένταση της άσκησης με μια πιο χαλαρού τύπου, ώστε να εξοικονομούνται δυνάμεις. Ενώ για την αποφυγή της έκθεσης στην έντονη ζέστη και των παρενεργειών αυτής, να προτιμώνται πρωινές ή βραδινές ώρες για την άσκηση, ελαφρύ ντύσιμο και επαρκής ενυδάτωση.
Είναι σημαντικό, λοιπόν, να υπάρχει σωστή διατροφική εκπαίδευση προς τους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, ώστε να τονιστεί η σημασία της επαρκούς πρόσληψης νερού, της συχνότητας και του μεγέθους των γευμάτων, της κατανάλωσης φρέσκων φρούτων και λαχανικών και της ήπιας σε ένταση άσκησης κατά τους θερινούς μήνες.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ