Προβληματισμένος σχετικά με τις καθυστερήσεις στην πορεία υλοποίησης των έργων που σχεδιάζει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας  Δωδεκανήσου, εμφανίσθηκε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
Στον απόηχο του απολογισμού πεπραγμένων του 2015, ο κ. Χριστοδούλου, είπε: «Το Λιμενικό Ταμείο είναι ένας υγιής οργανισμός. Αυτό οφείλεται όχι μόνον στην νυν διοίκηση αλλά και στις διοικήσεις των προηγουμένων ετών. Τα οικονομικά του δεδομένα βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση και μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε για το μέλλον με αισιοδοξία. Πιστεύω ότι τα μεγέθη αυτά ανταποκρίνονται σε έργα που προγραμματίζουμε ως δημοτική αρχή και φυσικά, κατ’ επέκταση, ως διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου. Οι στόχοι μας είναι μεγάλοι. Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των λιμανιών ευθύνης μας αλλά και να αναβαθμίσουμε και να αναδείξουμε το παραλιακό μέτωπο στην πόλη της Ρόδου».
Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, το οποίο, όμως δεν είναι τόσο εύκολο.
«Οι διαδικασίες που έχουν να κάνουν με λιμενικά έργα, είτε χερσαίες εγκαταστάσεις, απαιτούν μια σειρά εγκρίσεων. Αυτό καθιστά τις διαδικασίες χρονοβόρες. Εμείς θέσαμε εξ αρχής κάποιους στόχους πιο υλοποιήσιμους και άμεσους», τόνισε ο κ. Χριστοδούλου.
Ένα από τα μεγάλα θέματα που ‘βαλτώνει’ εδώ και πολλά χρόνια, είναι τα ημερόπλοια που ελλιμενίζονται στην μαρίνα Μανδρακίου. Η απομάκρυνσή τους καθυστερεί με συνέπεια να μην μπορεί να προχωρήσει η παράλληλη ανάπτυξη της μαρίνας: «Αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η μαρίνα δεν ανήκει στον Δήμο Ρόδου. Ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Κι ενώ οι προηγούμενες διοικήσεις του Λιμενικού Ταμείου είχαν θέσει το αίτημα επανειλημμένα, εμείς θα το επαναφέρουμε και θα το διεκδικήσουμε. Πιστεύω πως αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στην γενικότερη διεκδίκηση της ακίνητης περιουσίας της Δωδεκανήσου από όλους τους φορείς συνολικά και σε συντονισμό ενεργειών».
Στους σχεδιασμούς είναι όχι να απομακρυνθούν τα ημερόπλοια από το Μανδράκι, αλλά να μεταφερθούν σε έναν άλλον χώρο.
«Ανάμεσα στα συνοδά έργα για τα οποία αναμένεται η έγκριση των μελετών τους από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, είναι, όπως λέει ο κ. Χριστοδούλου, και η κατασκευή ενός μώλου 180μ. κρηπιδώματος στην περιοχή των ‘Αγγέλων’ (απέναντι από του Κόβα). Με αυτό τον τρόπο τα ημερόπλοια θα μπορούν να μεταφερθούν από το Μανδράκι το οποίο και θα αποσυμφορηθεί».
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε ακόμη στην επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου μέχρι την Ακαντιά:
«Είναι ένα από τα έργα που είχαμε θέσει στον σχεδιασμό μας. Παραλάβαμε μια προμελέτη του έργου όταν αναλάβαμε ως νέα διοίκηση και προχωρήσαμε στις μελέτες εφαρμογής τις οποίες έχουμε καταθέσει στο ΚΑΣ προς έγκριση. Στην χρηματοδότηση του θα συμβάλει και η Περιφερεια Νοτίου Αιγαίου με 2 εκ. ευρώ. Ο ξύλινος πεζόδρομος θα επεκταθεί από το τουριστικό λιμάνι μέχρι την Ακαντιά. Είναι πάνω από 800 μέτρα μήκος και 4-4,5 μ. πλάτος. Θα περιλαμβάνει και ποδηλατόδρομο. Εκεί προβλέπεται η ανάδειξη του χώρου των καραβομαραγκών καθώς και η κατασκευή ενός χώρου στάθμευσης για 550 οχήματα. Παράλληλα θα γίνει και ένας πεζόδρομος».
Η ανάδειξη του χώρου των καραβομαραγκών θα γίνει από ίδιους πόρους. Ο κ. Χριστοδούλου είπε, τέλος, ότι εφόσον υλοποιηθούν τα έργα αυτά, η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου σχεδιάζει να αγοράσει δύο υβριδικά λεωφορεία τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια από το Μανδράκι προς την Ακαντιά και αντιστρόφως, προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο από το κυκλοφοριακό.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ