Η Αστυπάλαια, το μικρό νησί των Δωδεκανήσων, που προσελκύει χιλιάδες τουρίστες κάθε καλοκαίρι, είναι πιθανόν να αλλάξει ριζικά στο μέλλον, καθώς εξελίσσεται στο μοντέλο της «έξυπνης» κίνησης, χωρίς εκπομπές αερίων, αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Volkswagen.

Αυτή τη στιγμή, στην Αστυπάλαια ζουν περίπου 1.300 άνθρωποι και την επισκέπτονται περισσότεροι από 70.000 τουρίστες κάθε χρόνο. Επίσης, υπάρχουν περίπου 1.500 οχήματα για διαδρομές προς την παραλία ή στα ορεινά  και όλα τροφοδοτούνται από κινητήρα καύσης.

Όμως, με τη συμβολή της Volkswagen, το νησί του Αιγαίου θέτει ως στόχο να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εφικτή, χωρίς να περιορίζονται οι μετακινήσεις των κατοίκων.

Πιο συγκεκριμένα, σήμερα στην Αστυπάλαια δεν υπάρχουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά από το επόμενο έτος αυτό θα αλλάξει και μάλιστα ριζικά.

Σταδιακά ο στόλος οχημάτων που διαθέτει το νησί θα μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητο και είναι πολύ πιθανόν η Αστυπάλαια να γίνει παγκοσμίως η πρώτη περιοχή που η κυκλοφορία οχημάτων θα γίνεται χωρίς εκπομπές αερίων.

Πρόκειται για ένα σχέδιο, από το οποίο ακόμη και η Νορβηγία, η πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής κινητικότητας, απέχει πολύ.

Για την υλοποίηση του οράματος, η Αστυπάλαια ένωσε τις δυνάμεις της με την ελληνική κυβέρνηση και τον όμιλο Volkswagen.

Μάλιστα, για την επίτευξη του σκοπού, σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen Herbert Diess, υπογράφηκε μνημόνιο Συνεργασίας.

Σκοπός του μνημονίου είναι η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «πράσινο και βιώσιμο νησί» και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση.

Η Volkswagen υποστηρίζει το εγχείρημα με την παροχή ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και την τεχνογνωσία στην ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος.

volkswagen-group-gia-tin-astypalaia-exypno-viosimo-nisi-vinteo0

Τι σχεδιάζεται ακριβώς;

Αυτή τη στιγμή το νησί διαθέτει περιορισμένο συγκοινωνιακό δίκτυο, με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα υπάρχουν νέες υπηρεσίες μετακίνησης (που αφορούν σε διαμοιραζόμενα ΜΜΜ), οι οποίες θα εκσυγχρονίσουν ριζικά τις δημόσιες συγκοινωνίες στο νησί και θα αντικαταστήσουν το παλιό δίκτυο λεωφορείων. Επίσης, θα εξυπηρετούν όλες τις γωνιές του νησιού και θα λειτουργούν όλο τον χρόνο.

 

 

Παράλληλα, θα υπάρχουν ηλεκτρονικά σκούτερ και ηλεκτρονικά ποδήλατα.

Εκτιμάται ότι ο αριθμός των οχημάτων αναμένεται να μειωθεί σε 1.000.

Η ηλεκτροκίνηση θα ξεκινήσει από το δίκτυο συγκοινωνιών, τα οχήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, της αστυνομίας κ.τ.λ.. Θα ακολουθήσουν τα εταιρικά οχημάτων και τα ΙΧ.

Από πού προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια;

Η Αστυπάλαια τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν εξ ολοκλήρου από γεννήτριες ντίζελ. Στο μέλλον, μεγάλο μέρος της για ιδιώτες, επιχειρήσεις και τις μετακινήσεις θα καλύπτεται από συστήματα αιολικής και ηλιακής ενέργειας, τα οποία θα εγκατασταθούν στο νησί από το κράτος.

Ο ηλεκτροκίνητος στόλος θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από πράσινη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια.

Πότε ξεκινά;

Τα πρώτα ηλεκτρονικά οχήματα αναμένεται να ξεκινήσουν να κυκλοφορούν  στην Αστυπάλαια το πρώτο εξάμηνο του 2021 και θα ανήκουν σε αιρετούς.  Όσον αφορά τα ιδιωτικής χρήσης, η αγορά τους υποστηρίζεται από την κυβέρνηση μέσω επιδοτήσεων.

Γιατί η Αστυπάλαια;

Η Αστυπάλαια προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την υλοποίηση του εν λόγω εγχειρήματος. Πρώτον, το μικρό νησί θα ξεκινήσει τη μετάβαση κυριολεκτικά από το σημείο μηδέν. Δεύτερον, πρόκειται για μια κλειστή και περιοχή. Τρίτον, το νησί διαθέτει την κατάλληλη –σε μέγεθος- έκταση, προκειμένου να ελέγχονται τα συστήματα μεταφοράς. Και τέλος, οι άνθρωποι της Αστυπάλαιας έχουν πιστέψει σε αυτή την ιδέα, από την αρχή μέχρι το τέλος  της.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Volkswagen φέρνει ολόκληρο το φάσμα των μελλοντικών τεχνολογιών του στην Aστυπάλαια, παρέχοντας τα περισσότερα μοντέλα του για την υλοποίηση του σχεδίου.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ