ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ερώτηση Κόνσολα και βουλευτών για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ σε ακίνητα

news room 3 λεπτά ανάγνωση
Μάνος Κόνσολας

ΘΕΜΑ : Ερώ­τη­ση του Μάνου Κόν­σο­λα και βου­λευ­τών για τη μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ σε ακί­νη­τα, που δεν απο­φέ­ρουν έσοδα

Ερώ­τη­ση κα­τέ­θε­σαν 11 βου­λευ­τές της Ν.Δ, ανά­με­σα στους οποί­ους είναι και ο Βου­λευ­τής Δω­δε­κα­νή­σου κ.Μάνος Κόν­σο­λας, για την μεί­ω­ση κατά 50% του ενιαί­ου φόρου ιδιο­κτη­σί­ας ακι­νή­των για τα ακί­νη­τα που δεν απο­φέ­ρουν έσοδα στους ιδιο­κτή­τες τους.

Ου­σια­στι­κά πρό­κει­ται για κενά ή ξε­νοί­κια­στα ακί­νη­τα, που ενώ δεν απο­φέ­ρουν έσοδα και επι­βα­ρύ­νο­νται με λει­τουρ­γι­κές δα­πά­νες, φο­ρο­λο­γού­νται υπέρ­με­τρα.

Ο Μάνος Κόν­σο­λας, ανα­φε­ρό­με­νος στην ερώ­τη­ση που κα­τα­τέ­θη­κε αλλά και στο ζή­τη­μα, που έχει δη­μιουρ­γη­θεί μετά την εκ­κα­θά­ρι­ση του ΕΝΦΙΑ, από την οποία προ­κύ­πτουν στρε­βλώ­σεις και αδι­κί­ες, δή­λω­σε:

‘’ Το Υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών οφεί­λει να επα­νε­ξε­τά­σει συ­ντε­λε­στές αλλά και ει­δι­κές κα­τη­γο­ρί­ες, σε σχέση με τον ΕΝΦΙΑ.

Η μεί­ω­ση του φόρου κατά 50% για τα κενά και ξε­νοί­κια­στα ακί­νη­τα, που δεν απο­φέ­ρουν κα­νέ­να έσοδο στους ιδιο­κτή­τες τους, είναι μία εύ­λο­γη πρό­τα­ση. Τη στιγ­μή μά­λι­στα που το Υπουρ­γείο έχει πλήρη ει­κό­να, μέσω του Ε9, για το ποια ακί­νη­τα απο­φέ­ρουν ει­σό­δη­μα και ποια όχι.’’

Το πλή­ρες κεί­με­νο της ερώ­τη­σης του κ. Κόν­σο­λα έχει ως εξής:

ΕΡΩ­ΤΗ­ΣΗ

ΠΡΟΣ : ΤΟΝ ΥΠΟΥΡ­ΓΟ ΟΙ­ΚΟ­ΝΟ­ΜΙ­ΚΩΝ κ. ΧΑΡ­ΔΟΥ­ΒΕ­ΛΗ

ΘΕΜΑ: «Μεί­ω­ση του Ενιαί­ου Φόρου Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των για τα ακί­νη­τα που δεν απο­φέ­ρουν έσοδα στους ιδιο­κτή­τες τους»

Κύριε Υπουρ­γέ

Αντι­κει­με­νι­κοί λόγοι επι­βάλ­λουν να μειω­θεί άμεσα στο μισό ο “Ενιαί­ος Φόρος ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των ” έτους 2014 για τα κενά δια­με­ρί­σμα­τα, γρα­φεία, κα­τα­στή­μα­τα κλπ. που δεν απο­φέ­ρουν κα­νέ­να έσοδο στους ιδιο­κτή­τες τους, όπως ζή­τη­σε με επα­νει­λημ­μέ­να δια­βή­μα­τά της, η Πα­νελ­λή­νια Ομο­σπον­δία Ιδιο­κτη­τών Ακι­νή­των.

Η πρό­τα­ση της ΠΟ­ΜΙ­ΔΑ, όμως τε­λι­κά δεν υιο­θε­τή­θη­κε στα πλαί­σια του ν. 4223/2013 (ΕΝΦΙΑ), με τη δι­καιο­λο­γία (ή την πρό­φα­ση) ότι δεν υπήρ­χε σαφής κα­τα­γρα­φή των κενών ακι­νή­των, και συ­νε­πώς δεν μπο­ρού­σε να εκτι­μη­θεί η δη­μο­σιο­νο­μι­κή συ­νέ­πεια της αυ­το­νό­η­της αυτής ρύθ­μι­σης.

Όμως με την ολο­κλή­ρω­ση της υπο­βο­λής των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων ει­σο­δή­μα­τος και πε­ριου­σί­ας, η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Πλη­ρο­φο­ρια­κών Συ­στη­μά­των του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών έχει την πλήρη ει­κό­να όχι μόνο για τα δη­λού­με­να ει­σο­δή­μα­τα αλλά και για όλα τα κτί­σμα­τα που δη­λώ­θη­καν ως κενά και πα­ρα­μέ­νουν ξε­νοί­κια­στα και αχρη­σι­μο­ποί­η­τα (Ε9, στήλη 32, κω­δι­κός 8), όποτε κα­τα­πί­πτει ο ισχυ­ρι­σμός ότι το Υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών δεν γνω­ρί­ζει τον ακρι­βή αριθ­μό των ανοί­κια­στων ακι­νή­των και μπο­ρεί να υπάρ­ξει νέος υπο­λο­γι­σμός φόρου αφού υπάρ­χει πραγ­μα­τι­κή βάση δε­δο­μέ­νων.

Η Κυ­βέρ­νη­ση και τα πε­ρισ­σό­τε­ρα πο­λι­τι­κά κόμ­μα­τα έχουν απο­δε­χθεί την πρό­τα­ση της ΠΟ­ΜΙ­ΔΑ, η οποία δεν ζητά φο­ρο­α­παλ­λα­γή, όπως άλλες ισχυ­ρές ομά­δες, αλλά μειω­μέ­νο φόρο που να μπο­ρεί να πλη­ρω­θεί άμεσα και να εξα­σφα­λί­σει αυ­ξη­μέ­νη ει­σπρα­ξι­μό­τη­τα στα ποσά που θα βε­βαιω­θούν σε βάρος των ιδιο­κτη­τών τους.

Η ικα­νο­ποί­η­ση του αι­τή­μα­τος της ΠΟ­ΜΙ­ΔΑ ως μέ­τρου όχι μόνον κοι­νω­νι­κής και φο­ρο­λο­γι­κής δι­καιο­σύ­νης, αλλά και ως μέ­τρου που συ­νά­δει με τη γε­νι­κό­τε­ρη προ­τε­ραιό­τη­τα της Κυ­βέρ­νη­σης να μειώ­σει τους φο­ρο­λο­γι­κούς συ­ντε­λε­στές, κι­νεί­ται στην κα­τεύ­θυν­ση του ορ­θο­λο­γι­σμού.

Το Υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών οφεί­λει να δει τα πραγ­μα­τι­κά προ­βλή­μα­τα των ιδιο­κτη­τών που πολ­λοί από αυ­τούς αδυ­να­τούν να αντα­πο­κρι­θούν στις φο­ρο­λο­γι­κές τους υπο­χρε­ώ­σεις.

Ιδιαί­τε­ρα οι ιδιο­κτή­τες των αστι­κών ακι­νή­των που κα­τα­βάλ­λουν φόρο για ακί­νη­τα που δεν τους απο­φέ­ρουν κα­νέ­να ει­σό­δη­μα ενώ πα­ράλ­λη­λα επι­βα­ρύ­νο­νται με λει­τουρ­γι­κά έξοδα και έξοδα συ­ντή­ρη­σης.

Κα­τό­πιν των ανω­τέ­ρω

ΕΡΩ­ΤΑ­ΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡ­ΓΟΣ

1. Εάν προ­τί­θε­ται να αλ­λά­ξει το φο­ρο­λο­γι­κό κα­θε­στώς προ­κει­μέ­νου οι ιδιο­κτή­τες ανοί­κια­στων ακι­νή­των να μην επι­βα­ρύ­νο­νται με την κα­τα­βο­λή του 100% του ΕΝΦΙΑ, αλλά να επι­βάλ­λε­ται μειω­μέ­νος κατά 50 % ΕΝΦΙΑ για τα κενά ακί­νη­τα ;

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.