Ειδήσεις

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο, το Gov.gr και τους δήμους – Μητσοτάκης: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν

Ψήφο εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου και τις «μεταρρυθμίσεις που κάναμε», όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσαν οι πολίτες βάσει των αποτελεσμάτων της πρώτης αξιολόγησης του Δημοσίου που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου.

Αντίθετα αρκετά ήταν τα παράπονα για τους δήμους και τις υπηρεσίες τους με έμφαση την κατάσταση των δρόμων και των πεζοδρομίων ενώ από τις χαμηλότερες βαθμολογίες πήραν οι υπηρεσίες δόμησης.

«Κάτι αλλάζει στο δημόσιο, υπάρχουν εμπόδια δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπιστούν» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος προανήγγειλε παρεμβάσεις στις υπηρεσίες δόμησης, επανέλαβε την πρότασή του για αναθεώρηση του άρθρου 103 του Συντάγματος για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και κάλεσε τους δημάρχους «να προβληματιστούν και να αναλάβουν δράση» βάσει από τη διαδικασία αξιολόγησης στην οποία συμμετείχαν 65.000 πολίτες.

Μητσοτάκης: Η αξιολόγηση θα συνεχιστεί

Για πρώτη φορά δόθηκε στους πολίτες η δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κράτους και την εξυπηρέτηση που έχει στην καθημερινότητά του αλλά και από κεντρικές υπηρεσίες, υπενθύμισε αρχικά στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.

«Στόχος μας πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο με 65.000 να λαμβάνουν μέρος στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση για το δημόσιο που έχει γίνει ποτέ. Ένας καθρέφτης της πραγματικότητα που βιώνει ο πολίτης και όχι όπως τη φανταζόμαστε εμείς» συμπλήρωσε.

«Τώρα είναι στο χέρι μας τα αποτελέσματα να μετουσιωθούν σε δράσεις που βελτιώσουν τις υπηρεσίες αλλά και το ίδιο να κάνουν οι δήμαρχοι. Όπως φάνηκε από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση, Υπάρχουν ειδικά θέματα που απασχολούν περιοχές όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά. Πολύ ενδιαφέρουσα η βαθμολόγηση της Λέσβου όπου φάνηκε πώς ένα έργο μπορεί να αλλάξει την αντιμετώπιση των πολιτών. Μας είπαν αυτά που υποψιαζόμασταν για τις καθυστερήσεις στην Κτηματογράφηση, για τη γραφειοκρατία για τις εκδόσεις διαμονής εποχιακών εργατών. Από την άλλη πλευρά θετικά οριζόντια διαγενεακά σε όλη τη χώρα αξιολογείται θετικά το gov.gr που έκλεισε 5 χρόνια λειτουργίας. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην πρωτοβουλία που λάβαμε ενώ σημειώνω και την θετική ανταπόκριση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είναι μεικτή η εικόνα στις συγκοινωνίες. Ενδιαφέρον έχουν όσα λένε οι ίδιοι οι πολίτες για τις δημοτικές υπηρεσίες. Πρέπει να προβληματιστούν οι δήμαρχοι».

Ειδική αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης λέγοντας ότι μας προβληματίζει προσθέτοντας ότι έχει φτάσει στα όρια το σύστημα έκδοσης αδειών και χρειάζεται αλλαγή.

Θέλοντας να συμπεριλάβει σε μια φράση το αποτέλεσμα της έρευνας είπε «κάτι αλλάζει στο δημόσιο, υπάρχουν εμπόδια δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπιστούν».

Παράλληλα έστειλε μήνυμα ότι «όσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες», τονίζοντας ότι είναι απαραίτητη η μέτρηση για να υπάρχει αξιολόγηση.

Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία για την αναθεώρηση του Άρθρου 103 για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλωων λέγοντας ότι «ναι, στις ακραίες περιπτώσεις που κάποιος υπάλληλος δεν ανταποκρίνεται επί μακρόν στους στόχους του, να μπορεί να απολύεται».

Προανήγγειλε ότι η αξιολόγηση θα συνεχιστεί σε κρίσιμους τομείς με πρώτο τον χώρο της Υγείας καθώς σε λίγο διάστημα οι πολίτες θα μπορούν να λένε την άποψή τους με το που βγαίνουν από τα νοσοκομεία.

«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το κράτος μπορούμε να το αλλάξουμε. Ο ΕΦΚΑ θυμάστε πώς ήταν, η ΔΥΠΑ έχει κάνει βήματα προόδου, δεν το συζητώ για την ΑΑΔΕ. Όλα αυτά δεν προέκυψαν τυχαία ούτε εύκολα ήταν. Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος, είδαμε πράγματα που μας αρέσουν και πράγματα που δεν μας αρέσουν και στην επόμενη αξιολόγηση να έχουμε περισσότερους πολίτες» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Αξιολόγηση του Δημοσίου: Συμμετείχαν 65.000

Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο στη διαδικασία αξιολόγησης που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου συμμετείχαν 65.000 πολίτες.

Από τους δήμους που αξιολογήθηκαν, για 184 κρίθηκε το δείγμα επαρκές με πρώτο τον δήμο της Αθήνας και να ακολουθούν Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.

Τα βασικά συμπεράσματα από την επεξεργασία των δεδομένων ήταν:

– Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Δημοσίου έχουν ομοιόμορφη αξιολόγηση,
– η ικανοποίηση για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής,
– υψηλή αξιολόγηση των υπηρεσιών του Gov.gr,
– το οδικό δίκτυο στη νησιωτική Ελλάδα είναι σοβαρό πρόβλημα,
– τα σημαντικότερα προβλήματα στους δήμους αφορούν οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, χώρους στάθμευσης
– χαμηλή βαθμολογία για τις υπηρεσίες δόμησης,
– λίγο καλύτερη η κατάσταση στην καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό
– διαπιστώνεται ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων

Οι υπηρεσίες με τις περισσότερες αξιολογήσεις

Η βαθμολόγηση κρατικών υπηρεσιών

Αναφερόμενος στους μέσους όρους των έξι κρατικών υπηρεσιών για τις οποίες ρωτήθηκαν οι πολίτες, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι η ΑΑΔΕ βρίσκεται στο 6,1, το ΕΦΚΑ στο 5,3, η Υπηρεσία Απασχόλησης στο 5,6, το Εθνικό Κτηματολόγιο 4,9, οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών 4,4 και ειδικά για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης τα μέσα μεταφοράς βρίσκονται στο 5.

 

Πρωτιά για τις υπεύθυνες δηλώσεις του Gov.gr

Αναφερόμενος στο Gov.gr είπε μεταξύ άλλων, ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας του προσφέρει 2.176 υπηρεσίες ενώ 8.704.165 πολίτες έχουν κάνει έστω μια υπεύθυνη δήλωση. Για τις υπηρεσίες του gov.gr είπε ότι εννέα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες, για παράδειγμα με 9 αξιολογήθηκε η υπεύθυνη δήλωση, και με 8,8 το ποινικό μητρώο.

Μιλώντας για τις υπηρεσίες που είχαν τη χαμηλότερη βαθμολογία ο κ. Λιβάνιος έκανε λόγο για γεωγραφικά κριτήρια, και περιοχές όπου υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες όπως η Ανατολική Αττική. Στις διευθύνσεις αλλοδαπών έχει ενδιαφέρον, όπως ανέφερε, ότι όπου υπάρχει ανάγκη για εποχιακό προσωπικό και ιδίως περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης και με αναγκη για εργάτες γης, για παράδειγμα Ηλεία, Δωδεκάνησα, εκεί παρατηρούνται οι χαμηλότερες βαθμολογίες και επιβεβαιώνεται η άμεση συσχέτιση του φόρτου εργασίας μιας υπηρεσίας με την αξιολόγηση. Επίσης, τόνισε ότι όπου υπάρχει μετρό είναι αυξημένη η ικανοποίηση, ενώ όπου δεν υπάρχουν μέσα σταθερής τροχιάς, υπάρχει η μεγαλύτερη δυσφορία.

Αξιολόγηση στις υπηρεσίες τοπικής αυτοδιοίκησης,

Στις 23 αρμοδιότητες βαθμολογήθηκε κοντά ή κάτω από βάση υπηρεσίες όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου, η καθαριότητα, το πρόβλημα στάθμευσης, οι υπηρεσίες δόμησης.

Ειδικά για την κατάσταση του οδικού δικτύου οι χαμηλότερες βαθμολογίες δόθηκαν σε Κέρκυρα και Πρέβεζα.

Σε επίπεδο δήμων το «χρυσό» για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες πήρε η Γλυφάδα και στην καθαριότητα η Καστοριά

Το Άργος Ορεστικό πήρε την πρώτη θέση για τις υποδομές σε δημοτικά,  γυμνάσια και παιδικούς σταθμούς.

Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης, την υψηλότερη βαθμολογία πήρε ο Τύρναβος, στις υπηρεσίες δόμησης το Κιλελέρ και τη δημοτική συγκοινωνία το Ελληνικό ενώ στη δημοτική αστυνομία η Ιεράπετρα.

Οι πολίτες ζήτησαν, επίσης, την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών κοινωνικής ασφάλειας, της υγείας και της ασφάλισης ενώ ζητούν καλύτερους δρόμους, καλύτερα πεζοδρόμια, περισσότερη ανακύκλωση.

 

Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων

Για εικονική αριστεία μέχρι σήμερα έκανε λόγο η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη σύμφωνα με την οποία από τους 193.000 αρίστους το 2019, οι προϊστάμενοι τους όρισαν σε 54.000 το 2023 ενώ μετά από επεξεργασία από ΑΙ πέσαμε στους 15.000.

Παρόμοια εικόνα και στους προϊσταμένους, καθώς το 2019 το 90% ήταν άριστοι και πλέον αριθμούν περίπου 8.400

Όπως είπε, επίσης, 19.517 υπάλληλοι το 2023 πήραν μπόνους παραγωγικότητας 29 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός των υπαλλήλων χαμηλής παραγωγικότητας που έχουν εντοπιστεί.

Πηγή: protothema.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου