Ειδήσεις

Ποσειδώνια 2014: Πώς χρηματοδοτείται η ελληνική ναυτιλία

Θέματα χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και η επέκταση αυτού, συζητήθηκαν σήμερα στο πλαίσιο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2014».

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξεδόθη επρόκειτο για ενδιαφέρουσα συζήτηση, ενώ δόθηκε και η ευκαιρία στους Έλληνες πλοιοκτήτες να συναντηθούν με στελέχη ξένων επενδυτικών και χρηματοπιστωτικών εταιρειών.

Ειδικότερα στη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια έλαβαν μέρος μερικοί από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες όπως ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships Inc, η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, Navios Maritime Holding, Emanuele A. Lauro, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Scorpio Bulkers, Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Capital Product Partners, Αθανάσιος Ι. Μαρτίνος, ο διευθύνων σύμβουλος, Eastern Mediterranean Maritime Limited, Νικόλαος Τσάκος, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Tsakos Energy Navigation.

Οι ομιλητές συζήτησαν θέματα γύρω από τις χρηματοδοτικές πηγές των επενδυτικών τους προγραμμάτων, ενώ υπήρξε και ένας διάλογος για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ο δρόμος προς το Χρηματιστήριο.

Ως εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές εταιρείες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια, ο κ. Αθ. Μαρτίνος είπε ότι ο ανταγωνισμός ωφελείται από την πρόσβαση σε ρευστότητα που προσφέρουν οι αγορές, καθώς επίσης και από το επενδυτικό ενδιαφέρον των διάφορων funds.

Σημείωσε, δε, ότι οι όποιες επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι καλοδεχούμενες αφού συμβάλλουν στην βελτίωση της οικονομίας γενικότερα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μέσω μιας σειράς άλλων οφελών που προορίζονται ειδικότερα στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.

Όπως είπε η είσοδος στο Χρηματιστήριο των μεγάλων εταιρειών διευκολύνει τη μετάβαση της διοίκησής τους από τη μία γενιά στην άλλη.

Σύμφωνα με τον ίδιο διαφαίνεται μία εμφανής τάση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά την μετοχοποίηση των μεγάλων εταιριών του κλάδου και στο μέλλον οι εισηγμένες εταιρίες του χώρου θα υπερτερούν σε αριθμό των μη εισηγμένων, αλλά, όπως είπε, κάτι τέτοιο θα αποβεί προς όφελος της παγκόσμιας ναυτιλίας αφού έτσι η πρόσβαση την ελληνική ναυτιλιακή εμπειρία και τεχνογνωσία θα είναι πιο εύκολη και πιο ευρεία.

Σχετικά με τον κίνδυνο υπερπροσφοράς σε θέματα χωρητικότητας τονάζ, ο κ. Μαρτίνος είπε ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση των επενδυτικών fund στο να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης είπε ότι τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πρέπει να τηρούν αυστηρούς όρους και να ελέγχονται με επαγγελματικό τρόπο ούτως ώστε οι επενδύσεις τους να πραγματοποιούνται με γνώμονα κριτήρια που προσφέρουν υπεραξίες στην αγορά και να μην ωθούνται από υπερεκτιμήσεις που πιθανόν να κάνουν σχετικά με τα ύψη της κερδοφορίας στην οποία αποβλέπουν.

Ο κ. Ν. Τσάκος, η εταιρεία του οποίου ήταν εκ των πρώτων εισηγμένων, υποστήριξε ότι η ρευστότητα που απορρέει μέσω της μετοχοποίησης της εταιρείας προσβλέπει στην ανάπτυξή της.

«Διαθέτουμε έναν υψηλό αριθμό μετόχων και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα, παρά τα αρχικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Το χρηματιστήριο μας δίνει την δυνατότητα να κερδίσουμε το παιγνίδι, ενώ οι εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη» είπε.

Από την πλευρά της η κ. Φράγκου ανέφερε ότι «είναι σημαντική η πρόσβαση στις αγορές, διότι βοηθάει την αλλαγή σκυτάλης στα διοικητικά θέματα με την ανάληψη καθηκόντων από τα στελέχη της νέας γενιάς αλλά και επειδή η ρευστότητα δίνει τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη επενδυτικών στόχων. Ιδιαίτερα εάν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις οικονομίες κλίμακας, τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά».

Προλογίζοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε: «Επιθυμούμε μια στενότερη σύνδεση μεταξύ της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας μας και θα εισαγάγουμε μέτρα τα οποία θα ενθαρρύνουν την είσοδο στην ελληνική αγορά περισσότερων εταιρειών του ναυτιλιακού χώρου, δίχως να κινδυνεύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιρειών.

Τόνισε δε ότι επιθυμεί να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες σε εταιρείες και ανθρώπους να πάνε στη θάλασσα είτε ως επιχειρηματίες, είτε ως απλοί ναυτικοί.

«Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα κονδύλια των δομικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου» ανέφερε.

Σημειώνεται ότι τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Η ναυτιλιακή συνεργασία Ελλάδος – ΗΠΑ

Η ενδυνάμωση της ναυτιλιακής συνεργασίας της Ελλάδας με τις ΗΠΑ, καθώς και θέματα αμοιβαίου ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, ήταν το αντικείμενο της συζήτησης του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με τον διευθυντή της Αμερικανικής Ναυτιλιακής Διοίκησης (Acting Maritime Adminitrator), Paul Jaenichen, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν το απόγευμα της Τρίτης στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων», στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στη σημασία που έχει η Ναυτιλία για τη χώρα μας, τονίζοντας ότι αποτελεί μία από τις κύριες πλουτοπαραγωγικές πηγές της και γι’ αυτό τον λόγο, όπως είπε, μία από τις τέσσερις βασικές προτεραιότητες κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο πυλώνας θάλασσα και η προσέγγιση όλων των θεμάτων που έχουν να κάνουν με την περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Jaenichen έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον συνεχή εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας το τελευταίο χρονικό διάστημα και ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι δόθηκε έμφαση από την αρχή στην ανάπτυξη των λιμανιών.

«Ο στρατηγικός στόχος που έχει θέσει η σημερινή κυβέρνηση είναι να καταστήσει τα λιμάνια της Ελλάδας διεθνείς κόμβους που να εξυπηρετήσουν το διεθνές εμπόριο και η χώρα να εκμεταλλευτεί το γεωστρατηγικό της πλεονέκτημα», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εξάλλου, οι κ.κ. Βαρβιτσιώτης και Jaenichen είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και για το έργο που επιτελεί καθημερινά το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή στα θαλάσσια σύνορα.

«Αυτό το οποίο γίνεται στο Αιγαίο είναι πρωτοφανές σε μέγεθος και όγκο. Σκεφτείτε ότι ένα περιπολικό σκάφος της Ελλάδας στο Αιγαίο γυρνάει οκτώ φορές ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη ακτοφυλακή του κόσμου. Έχοντας διασώσει πάνω από 4.500 παράνομους μετανάστες τους τελευταίους μήνες, το Λιμενικό Σώμα περιφρουρεί αυτή τη στιγμή όχι μόνο τα σύνορα της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε στη συνέχεια στον Αμερικανό συνομιλητή του ότι υπάρχει το παράδοξο πως ενώ τα περιστατικά απόπειρας εισόδου παράνομων μεταναστών από τα θαλάσσια σύνορα αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, η χρηματοδότηση από τον FRONTEX μειώνεται διαρκώς, και επανέφερε για ακόμη μία φορά το αίτημά του προς την αμερικανική πλευρά προκειμένου αυτή να συνδράμει την Ελληνική Ακτοφυλακή, παρέχοντας επιχειρησιακά μέσα και επιπρόσθετη τεχνογνωσία.

Τέλος, ο κ. Βαρβιτσιώτης ενημέρωσε τον κ. Jaenichen αναφορικά με τις προτεραιότητες και τα επιτεύγματα της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ε.Ε. , υπογραμμίζοντας την ιδιαίτερη σημασία που αποδίδεται στην ομόφωνη υιοθέτηση της «Διακήρυξης των Αθηνών» που θέτει μια και καλή τις βάσεις για μία καλύτερη συνεργασία της Ευρώπης με τον ΙΜΟ, ώστε να μην υιοθετούνται περιφερειακές πολιτικές που δεν βοηθούν τον ανταγωνισμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου