Ειδήσεις

Οι αεροπορικές περιμένουν το ελληνικό καλοκαίρι – Θα τις απογειώσει;

Οι Βρετανοί ονειρεύονται εδώ και μήνες διακοπές στα ελληνικά νησιά. Οι Γερμανοί έχουν τη χώρα μας σταθερά στις πρώτες θέσεις των επιλογών τους. Οι Αμερικανοί σχεδιάζουν γάμους αλά Mama Mia και πάρτι γενεθλίων σε Σποράδες και Κυκλάδες και τα αφιερώματα στον διεθνή Τύπο αποθεώνουν το ελληνικό καλοκαίρι. Σε αυτό το καλοκαίρι ποντάρουν και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, που αν και πληγωμένες βαθύτατα από την πανδημία, αυξάνουν συνεχώς τις πτήσεις σε ελληνικούς προορισμούς ελπίζοντας ότι ο ιός δεν θα ανατρέψει τα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης για άνοιγμα του τουρισμού.

Η χώρα μας έχει ήδη κλείσει τουριστικές συμφωνίες με το Ισραήλ και τη Σερβία και διαπραγματεύεται και με άλλες χώρες, όπου οι εμβολιασμοί προχωρούν. Έχουμε αναγνωρίζει το ψηφιακό πιστοποιητικό των Ισραηλινών και περιμένουμε να υποδεχθούμε έως και 10.000 εμβολιασμένους Ισραηλινούς τουρίστες την εβδομάδα. Αμφίδρομη αναγνώριση των πιστοποιητικών γνωστών και ως «διαβατηρίων υγείας» συμφωνήθηκε και με τη Σερβία, που είναι επίσης μεταξύ των χωρών, όπου οι εμβολιασμοί έχουν προχωρήσει σε υψηλές ταχύτητες. Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη είναι η εισήγηση του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) να επιτραπεί σε Αμερικάνοι που έχουν εμβολιαστεί να ταξιδεύουν στο εξωτερικό με χαμηλό ρίσκο για τους ίδιους και χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να τίθενται σε καραντίνα κατά την επιστροφή τους.

Στόχος είναι να ανοίξει ο τουρισμός στις 14 Μαΐου (ή και ακόμη νωρίτερα σε πολιτική φάση) και να προσελκύσουμε περίπου 15 εκατομμύρια τουρίστες και το ήμισυ των εισπράξεων που είχαμε το 2019. Μία τέτοια επίδοση θα ήταν αισθητά καλύτερη από την περσινή, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Οι αργοί ρυθμοί των εμβολιασμών στην Ε.Ε. και τα ερωτήματα που παραμένουν ανοιχτά για το πώς ακριβώς θα αξιοποιηθεί το ψηφιακό διαβατήριο υγείας θέτουν σε κίνδυνο και αυτή την τουριστική σεζόν.

Οι αερομεταφορείς φαίνεται πάντως να εστιάζουν στην πρόοδο που έχει γίνει και όχι στις ανησυχίες, να ποντάρουν στο καλό σενάριο. Ας δούμε λοιπόν τα σχέδιά τους.

Ryanair

Σε δυναμικό rebound του ελληνικού τουρισμού, αν όχι νωρίς, τουλάχιστον από τον Ιούλιο, ποντάρει η Ryanair. Στις 24 Μαρτίου είχε ανακοινώσει τρεις νέες θερινές βάσεις σε Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο και 46 νέα δρομολόγια. Προ ημερών αποφάσισε να λανσάρει ακόμη δύο νέα δρομολόγια (τα Βαρσοβία – Ζάκυνθος και Βρυξέλλες- Σαντορίνη) και επιπλέον 16 πτήσεις την εβδομάδα προς Ελλάδα από Βέλγιο, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία και Πολωνία.

 

Air France – KLM

Έξι προορισμούς εκτός αυτού της Αθήνας έχει εντάξει στο θερινό της πρόγραμμα η Air France: Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Ρόδο και Ηράκλειο. Όλοι θα συνδέονται με το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι.

Όλα τα δρομολόγια θα εξυπηρετούνται από 2 έως και 4 φορές την εβδομάδα.  Η γαλλo-ολλανδική αεροπορική σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω το πρόγραμμά της σε ελληνικούς προορισμούς ειδικά το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση. Ειδικά η σύνδεση της Αθήνας με το Παρίσι αναμένεται να φτάσει και στις έξι πτήσεις σε καθημερινή βάση.

Ο περιφερειακός διευθυντής του ομίλου Air France-KLM στην Αθήνα Γιάννης Πανταζόπουλος δήλωσε: «Έπειτα από μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά για τον αεροπορικό και ταξιδιωτικό κλάδο ευρύτερα, λόγω της πανδημίας COVID-19, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς των επιβατών μας και αυτό κάνει όλους εμάς στην Air France-KLM Ελλάδας ιδιαίτερα χαρούμενους και περήφανους» έχει επισημάνει ο περιφερειακός διευθυντής του ομίλου Air France-KLM στην Αθήνα Γιάννης Πανταζόπουλος.

British Airways

Τα μεγάλα «όπλα» της ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει για την Ελλάδα και η British Airways. Ο βρετανικός αερομεταφορέας εξετάζει την χρήση των μεγαλύτερων αεροσκαφών του στους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, ποντάροντας στο πόσο δημοφιλής είναι η χώρας μας στους Βρετανούς τουρίστες.

Το ερώτημα βέβαια είναι πότε θα επιτρέψουν τα διεθνή ταξίδια οι Βρετανοί, αφού παρά το γεγονός ότι το εμβολιαστικό πρόγραμμα στη χώρα προχωράει ταχύτατα, ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον φαίνεται να δέχεται πιέσεις για να κρατήσει κλειστά τα σύνορα σε ταξίδια αναψυχής και τον Μάιο.

Ακόμη και έτσι η BA εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρατεύσει τα αεροσκάφη τύπου Boeing 787, 777 και A350, τα οποία έχουν δυνατότητα μεταφοράς διπλάσιων επιβατών σε σχέση με τα συνηθισμένα αεροπλάνα που χρησιμοποιούνται για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΜR»- αναμένεται να χρησιμοποιηθούν σε Αθήνα, Χανιά, Ηράκλειο, Ρόδο, Κω και Θεσσαλονίκη.

Qatar Airways

Με το βλέμμα στη 14η Μαΐου βρίσκεται και η Qatar Airways. Από εκείνη την ημέρα αρχίζει απευθείας πτήσεις από την Ντόχα προς τη Μύκονο.

Η πτήση θα πραγματοποιείται τρεις φορές την εβδομάδα, συνδέοντας το ελληνικό νησί με περισσότερες από 35 πόλεις σε Ασία και Μέση Ανατολή.

Wizz Air

Νέα δρομολόγια από το Τελ Αβίβ προς τα ελληνικά νησιά προσθέτει η Wizz Air, για να καλύψει τη ζήτηση μετά και τη διμερή συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ.

Τα νέα δρομολόγια, που θα αρχίσουν από τον Ιούνιο, ενώνουν το Τελ Αβίβ με την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο και έρχονται να προστεθούν  σε εκείνα που ήδη έχει ανακοινώσει η ουγγρική αεροπορική εταιρεία προς Ρόδο, Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη.

Πηγή: moneyreview.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου