Ειδήσεις

Απογείωση κερδών της Fraport με πιλότο τα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια

Σημαντική συμβολή στο ρεκόρ εσόδων και κερδών που η Fraport παρουσίασε το 2018, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να διανείμει το μεγαλύτερο μέρισμα στην ιστορία της, είχαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.  Μάλιστα, όπως αποφασίσθηκε στην ετήσια γενική συνέλευση της γερμανικής εταιρείας διαχείρισης αεροδρομίων, πριν από λίγες ημέρες, η Ελλάδα μαζί με τη Βραζιλία και το Περού ανήκουν στις χώρες όπου ο γερμανικός όμιλος σχεδιάζει να εντείνει τις επενδύσεις του. Κατά τη γενική συνέλευση στη Φραγκφούρτη αποφασίσθηκε η Fraport να διανείμει μέρισμα 2 ευρώ ανά μετοχή, ποσό που είναι αυξημένο κατά 50 λεπτά του ευρώ ή κατά 1/3 σε σχέση με το 2017.

Τα αποτελέσματα
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, για πρώτη φορά στην ιστορία της Fraport, ο κλάδος των διεθνών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών αντιστοιχεί στο 36% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Ebitda), ύψους 1,1 δισ. ευρώ (12,5%). Όπως έγινε γνωστό, κατά τη Γ.Σ., οι διεθνείς δραστηριότητες προβλέπεται να αγγίξουν το 50% των λειτουργικών κερδών. Είναι ακόμη αξιοσημείωτο ότι στα λειτουργικά κέρδη τη δεύτερη μεγαλύτερη συνεισφορά (35%) έχει ο τομέας των ακινήτων και των εμπορικών δραστηριοτήτων, ενώ οι αεροναυτιλιακές δραστηριότητες καταλαμβάνουν μερίδιο 25%. Τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν τη μεγαλύτερη επένδυση της Fraport εκτός Γερμανίας, με την κατασκευή πέντε νέων τερματικών σταθμών να βρίσκεται σε εξέλιξη. Στη Βραζιλία μέχρι το τέλος της χρονιάς η εταιρεία ολοκληρώνει τις εργασίες επέκτασης εκεί αεροδρομίων και στο Περού η κατασκευή ενός δεύτερου διαδρόμου προσαπογείωσης όπως και ενός καινούργιου τερματικού σταθμού θα ξεκινήσει το 2020.

Προβλέψεις
Για το 2019 η Fraport εκτιμά ότι, σε επίπεδο ομίλου, θα ενισχυθούν τα ενοποιημένα έσοδα σε 3,2 δισ. ευρώ (από 3,1 δισ.) και τα EBITDA σε περίπου 1,2 δισ., ενώ το μέρισμα προβλέπεται ότι θα παραμείνει σταθερό. Για τη χώρα μας, η Fraport εκτιμά ότι η αύξηση του τουρισμού θα συνεχιστεί, προσβλέποντας σε περαιτέρω οφέλη από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων. Το 2018 η ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 9%, ενώ το πρώτο φετινό τετράμηνο οι επιβάτες στα 14 αεροδρόμια έφτασαν τα 3,35 εκατ., υπερβαίνοντας το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 7,8%. Αύξηση που συνδέεται και με την πολιτική κινήτρων της εταιρείας, με έκπτωση 50% στις χρεώσεις αεροδρομίων, προς τις αεροπορικές που θα βάλουν νέα δρομολόγια τα οποία θα διατηρηθούν και τη χειμερινή περίοδο.

Τα οφέλη για τη χώρα από την επένδυση είναι πολλαπλά, καθώς περιλαμβάνουν πέρα από το εφάπαξ τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ την ετήσια αμοιβή παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ., την ετήσια μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης 28,5% επί των λειτουργικών κερδών με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος, απόδοση 1 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρηματοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και των αεροδρομίων που διαχειρίζεται το κράτος (έφτασαν τα 14 εκατ. ευρώ το 2018), ετήσιες καταβολές περίπου 13 εκατ. για παροχή υπηρεσιών από το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολεμική Αεροπορία. Παράλληλα, η Fraport Greece έχει αποδώσει ασφαλιστικές εισφορές και φόρους μισθωτών υπηρεσιών ύψους 21,2 εκατ. ευρώ, φόρο εισοδήματος και λοιπούς φόρους ύψους 21,34 εκατ. ευρώ, ενώ 15,3 εκατ. θα καταβληθούν εντός του 2019.

Έργα έως το 2021
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει έργα 415 εκατ. ευρώ, τα οποία έχει αναλάβει και εκτελεί η Intrakat, ΙΝΚΑΤ με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2021. Σε αυτό περιλαμβάνονται πέντε νέοι αεροσταθμοί σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κω και Μυτιλήνη, 5 επεκτάσεις σε Άκτιο, Μύκονο, Σάμο, Σαντορίνη και Σκιάθο και 4 αναδιαμορφώσεις σε Ζάκυνθο, Καβάλα, Ρόδο και Χανιά. Έτσι, από τα 200.000 τ.μ. που ήταν οι εγκαταστάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες οι εκτάσεις των αεροσταθμών θα αυξηθούν κατά 120.000 τ.μ., με έμφαση στους εμπορικούς χώρους, που διπλασιάζονται. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Καβάλας και Χανίων και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ολοκληρώνονται σταδιακά τα έργα στα αεροδρόμια Σάμου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σκιάθου, Ακτίου και Κεφαλονιάς. Το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών θα συμπληρωθεί μέχρι το 2021, με την παράδοση των νέων αεροδρομίων σε Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Κέρκυρα και φυσικά στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενος στο θέμα ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport, δρ Στέφαν Σούλτε, κατά τη Γ.Σ., υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση των αερολιμένων, που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021, θα επιτρέψει την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους επιβάτες, επιπρόσθετης χωρητικότητας, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας ως τουριστικού και επιχειρηματικού προορισμού.

πηγή naftemporiki.gr

Του Φάνη Ζώη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου