Συνεντεύξεις

«Η Ρόδος δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό»

Συνέντευξη
στον Δημ. Γκαρτζώνη

Ο τουριστικός οργανισμός «Apollo» είναι ένας από τους μεγαλύτερους της Σκανδιναβίας. Εστιάζει στην ελληνική αγορά και στη Ρόδο, όπου φιλοδοξεί να ενισχύσει την παρουσία του. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλος του Apollo Travel Group, Leif Vase Larsen, δηλώνει ότι η Ρόδος αποτελεί διαχρονικά ένα δημοφιλή προορισμό στη σκανδιναβική τουριστική αγορά, όχι μόνο για τον καλό καιρό και τις ομορφιές της, αλλά κυρίως επειδή είναι ένας ασφαλής και φιλικός προορισμός.
Σύμφωνα με τον CEO του Apollo, η Ρόδος δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως είναι η Μαγιόρκα. Έχει πολλές δυνατότητες να επεκτείνει τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, χρειάζεται όμως υποδομές και εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες και δη επισκέπτες με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα.
• Οι Σκανδιναβοί είναι πιστοί φίλοι της Ρόδου… Τι είναι αυτό που τους ελκύει στον προορισμό;
Η Ρόδος είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός στην σκανδιναβική αγορά. Η Ελλάδα και η Ρόδος έχουν πολλά να προσφέρουν στον επισκέπτη. Το κλίμα είναι ιδανικό, το φαγητό τέλειο και πάνω απ’ όλα οι άνθρωποι είναι ζεστοί και φιλόξενοι. Πάνω απ’ όλα όμως, είναι ένας ασφαλής προορισμός. Σε σύγκριση με την Τουρκία και την Αίγυπτο, η Ρόδος, όπως και όλοι οι ελληνικοί προορισμοί, εμπνέουν σιγουριά.
Για όλους αυτούς τους λόγους, Σκανδιναβοί επισκέπτονται τη Ρόδο ξανά και ξανά. Υπάρχουν τουρίστες που έρχονταν ως παιδιά με τις οικογένειές τους και τώρα φέρνουν τα παιδιά τους… Είναι βέβαια και αρκετά άτομα τρίτης ηλικίας που συνεχίζουν να έρχονται στο νησί εδώ και δεκαετίες.
• Η Τουρκία πιστεύετε ότι θα ανακάμψει την επόμενη σεζόν;
Η Τουρκία θα αργήσει να ανακάμψει ως προορισμός για τη σκανδιναβική αγορά. Αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα, το ίδιο και η Αίγυπτος. Αυτό βέβαια μας ωφελεί σημαντικά, καθώς είμαστε επικεντρωμένοι στην Ελλάδα. Εδώ είναι η βάση μας και αυτή την επιφυλακτικότητα απέναντι στην Τουρκία και στην Αίγυπτο, την αντιμετωπίζουμε ως ευκαιρία.
• Πώς θα χαρακτηρίζατε τη φετινή τουριστική περίοδο; Πετύχατε τους στόχους που είχατε θέσει;
Το Apollo είναι το νούμερο ένα πρακτορείο για τη σκανδιναβική αγορά στην Ελλάδα. Στη Ρόδο είμαστε στην τρίτη θέση και θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας. Αυτό θα γίνει εάν καταφέρουμε να συνάψουμε νέες συνεργασίες. Αναζητούμε καλά, οικογενειακά ξενοδοχεία κατηγορίας τεσσάρων αστέρων και άνω με τουλάχιστον 200-250 δωμάτια για να επεκταθούμε στη Ρόδο. Υπάρχει ένα καλό ξενοδοχειακό δυναμικό και πιστεύω ότι θα βρούμε νέους συνεργάτες. Έχουμε συνεργασίες, όπως με την Aquasol που διαχειρίζεται τα ξενοδοχεία για εμάς σε μακροχρόνια βάση. Επενδύουμε στις συνεργασίες με τοπικούς πράκτορες και ξενοδόχους, αντίθετα με άλλους τουριστικούς οργανισμούς. Πιστεύουμε ότι πρέπει να αναπτύσσουμε προϊόντα μαζί, πιστεύουμε ότι είναι δική σας και δική μας ευθύνη να είναι ικανοποιημένοι οι πελάτες. Νιώθουμε σαν στο σπίτι μας εδώ. Το 2017 φθάσαμε στους 85.000 επισκέπτες και το 2018 σκοπεύουμε να φέρουμε στη Ρόδο 90.000 Σκανδιναβούς τουρίστες. Στην Κρήτη είχαμε 200.000 τουρίστες αυτή τη σεζόν. Γιατί να μη μπορούμε να αυξήσουμε τους αριθμούς…. και στη Ρόδο; Δεν βλέπω όμως το λόγο γιατί να μη μπορούμε να φτάσουμε στους 150.000 επισκέπτες. Αρκεί βέβαια μόνο να έχουμε το απαιτούμενο προϊόν.
• Το Apollo έχει λανσάρει διάφορα εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα, τα οποία έχουν μεγάλη απήχηση, όπως τα αθλητικά πακέτα. Η Ρόδος μπορεί να υποστηρίξει τέτοια εναλλακτικά προϊόντα κατά την άποψή σας;
Ως τουριστικός οργανισμός είμαστε η ηγέτιδα δύναμη στον αθλητικό τουρισμό. Διαθέτουμε τουριστικά αθλητικά πακέτα που έχουν μεγάλη ζήτηση. Είμαστε γνωστοί γι’ αυτό. Είμαστε προσηλωμένοι σε αυτό το στόχο και τα καταφέρνουμε πολύ καλά μέχρι στιγμής. Το επόμενο καλοκαίρι θα έχουμε τρία αθλητικά προγράμματα στην Ελλάδα, το ένα στην Κρήτη, το δεύτερο στη Ρόδο και το τρίτο στα Σύβοτα.
Η Ρόδος έχει πολλές δυνατότητες. Θα μπορούσε να έχει μία μεγαλύτερη σεζόν. Αυτό όμως απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις. Αν υπήρχε π.χ. ένα γκολφ, θα ήταν ευκολότερο να προσελκύσει ο προορισμός επισκέπτες και τη χαμηλή τουριστική σεζόν. Οι τουρίστες που προτιμούν το προϊόν ήλιος και θάλασσα προγραμματίζουν τις διακοπές τους κυρίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Είναι κρίμα να υπάρχει στο Γκολφ Αφάντου πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων και να μην αξιοποιείται. Αν υπήρχε μία πισίνα 50.000 λίτρων, θα υπήρχαν πολλά αθλητικά γκρουπ που θα έρχονταν στη Ρόδο τη χαμηλή σεζόν, να είστε βέβαιοι γι’ αυτό. Ήδη το κάνουμε στην Ισπανία.
• Πόσο πιθανή είναι η προοπτική της επέκτασης της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο; Θα επιχειρούσε το Apollo να επιμηκύνει τη διάρκεια των προγραμμάτων του στον προορισμό;
Στο Apollo είμαστε έτοιμοι να επιμηκύνουμε τη διάρκεια των προγραμμάτων μας στη Ρόδο. Ο προορισμός πρέπει να παρέχει όμως τις υποδομές. Χρειαζόμαστε τις πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων, χρειαζόμαστε τα γκολφ, χρειαζόμαστε πολλά πράγματα για να προσελκύσουμε επισκέπτες. Δεν μπορούμε έτσι απλά να παρατείνουμε την περίοδο των προγραμμάτων μας, αυτό θα ήταν κοστοβόρο. Δεν υπάρχει πάντα ζήτηση για το προϊόν ήλιος και θάλασσα. Γιατί να μην μπορεί να τα καταφέρει η Ρόδος, όταν η Πάλμα ντε Μαγιόρκα το έχει πετύχει; Δεν έχει τίποτε να ζηλέψει η Ρόδος από τη Μαγιόρκα. Η επιτυχία όμως δεν έρχεται έτσι απλά, χρειάζεται προσπάθεια. Πρέπει να το πιστέψει η Ρόδος…

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • tradejane    01.10.2017 11:20

    O logos einai kirios i asfalia kai dimokratiki kivernisi. Tis omorfies mas oute tis frontizoume opos i Mallorca oute ependoume skeftontas to perivalon. Alla i Mallorca einai gemati metanastiftiki enklimatikotita kai stin Tourkia den pane giati exi dikatoria. Allios tha eixame megalo problima antagonistikotitas.

Σχολιασμός άρθρου