ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιοι µπορούν να λάβουν επιστροφή φόρου πριν από το Πάσχα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορία
Μέγεθος γραμμάτων
Οι πέντε κα­τη­γο­ρί­ες φο­ρο­λο­γουµένων που έχουν κάθε λόγο να υπο­βά­λουν άµεσα δή­λω­ση

Πέντε µεγά­λες κα­τη­γο­ρί­ες φο­ρο­λο­γουµένων έχουν σο­βα­ρό λόγο να υπο­βά­λουν αµέσως τη φο­ρο­λο­γι­κή τους δή­λω­ση. Πρό­κει­ται για φο­ρο­λο­γούµενους οι οποί­οι δι­καιού­νται µετά την εκ­κα­θά­ρι­ση επι­στρο­φή φόρου ει­σο­δήµατος, την οποία και θα ει­σπρά­ξουν ακόµη και πριν από το Πάσχα.

Ο αριθµός των φο­ρο­λο­γουµένων που δι­καιού­νται επι­στρο­φή φόρου υπο­λο­γί­ζε­ται ότι θα ξε­πε­ρά­σει φέτος το ένα εκατοµµύριο και στον αριθµό αυτόν πε­ρι­λαµβά­νο­νται και πολ­λές γυ­ναί­κες φο­ρο­λο­γούµενοι-σύ­ζυ­γοι, που φέτος για πρώτη φορά θα λά­βουν το δικό τους, ξε­χω­ρι­στό, εκ­κα­θα­ρι­στι­κό. Για πρώτη φορά τα τε­λευ­ταία του­λά­χι­στον δέκα χρό­νια η εφαρµογή για την υπο­βο­λή των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων άνοι­ξε πριν εκ­πνεύ­σει ο Μάρ­τιος, ενώ πέ­ρυ­σι είχε ανοί­ξει τον Απρί­λιο και τα προη­γούµενα χρό­νια άνοι­γε αρ­γό­τε­ρα, δη­λα­δή τον Μάιο.

Συµφέρον να υπο­βά­λουν αµέσως τη φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση έχουν οι φο­ρο­λο­γούµενοι που ανή­κουν στις πα­ρα­κά­τω κα­τη­γο­ρί­ες:

  1. Οι φο­ρο­λο­γούµενοι που έχουν ει­σό­δηµα από έκτα­κτη και πε­ρι­στα­σια­κή απα­σχό­λη­ση και αµεί­φθη­καν το 2018 µε τον λεγόµενο τίτλο κτή­σης (πρώην από­δει­ξη δα­πά­νης). Με δεδοµένο ότι στην αµοιβή από τίτλο κτή­σης γί­νε­ται πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου ει­σο­δήµατος ύψους 20% και η εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης γί­νε­ται µε βάση την κλίµακα µισθω­τών και συ­ντα­ξιού­χων, δη­λα­δή µε αφο­ρο­λό­γη­το όριο, προ­κύ­πτει επι­στρο­φή σχε­δόν του συ­νό­λου του ποσού φόρου ει­σο­δήµατος που πα­ρα­κρα­τή­θη­κε από τον φο­ρο­λο­γούµενο. Εφό­σον ο φο­ρο­λο­γούµενος έχει ετή­σιο ει­σό­δηµα από µισθω­τές υπη­ρε­σί­ες από άλλες πηγές, τότε το ποσό που θα του επι­στρα­φεί από τον φόρο του τί­τλου κτή­σης εξαρ­τά­ται από το ύψος του συ­νο­λι­κού του ει­σο­δήµατος. Για πα­ρά­δειγµα, ένας άνερ­γος πα­ρεί­χε εκτά­κτως υπη­ρε­σί­ες το 2018 σε µια επι­χεί­ρη­ση και έλαβε συ­νο­λι­κή αµοιβή ύψους 3.000 ευρώ. Πλη­ρώ­θη­κε µε τίτλο κτή­σης και του πα­ρα­κρα­τή­θη­κε φόρος ει­σο­δήµατος 20%, δη­λα­δή 600 ευρώ. Με δεδοµένο ότι δι­καιού­ται έκ­πτω­ση φόρου 1.950 ευρώ ως φο­ρο­λο­γούµενος µε ει­σό­δηµα από µισθω­τές υπη­ρε­σί­ες, το σύ­νο­λο των 600 ευρώ που του πα­ρα­κρα­τή­θη­κε θα του επι­στρα­φεί λίγες εβδοµάδες µετά την εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής του δή­λω­σης.
  2. Οι µισθω­τοί που αµεί­βο­νται µε δελ­τίο πα­ρο­χής υπη­ρε­σιών, το λεγόµενο και µπλο­κά­κι. Πρό­κει­ται για «ελεύ­θε­ρους επαγ­γελµατίες» µε έως και τρεις πε­λά­τες ή που του­λά­χι­στον το 75% των ακα­θά­ρι­στων εσό­δων τους προ­έρ­χε­ται από έναν πε­λά­τη µε τον οποίο δια­θέ­τουν και έγ­γρα­φη σύµβαση και δεν έχουν άλλο ει­σό­δηµα από µισθω­τές υπη­ρε­σί­ες. Επί­σης προ­ϋ­πό­θε­ση για να φο­ρο­λο­γη­θεί ως µισθω­τός ο πα­ρα­πά­νω φο­ρο­λο­γούµενος, είναι να έχει ως επαγ­γελµατική έδρα την κα­τοι­κία του. Στους φο­ρο­λο­γούµενους που ερ­γά­ζο­νται ως µισθω­τοί µε µπλο­κά­κι γί­νε­ται από τους ερ­γο­δό­τες τους πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου 20% από το πρώτο ευρώ ει­σο­δήµατος. Επει­δή όµως φο­ρο­λο­γού­νται ως µισθω­τοί, δη­λα­δή δι­καιού­νται την έκ­πτω­ση φόρου των µισθω­τών που οδη­γεί στο αφο­ρο­λό­γη­το όριο, κατά την εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής τους δή­λω­σης τους επι­στρέ­φε­ται µέρος ή και το σύ­νο­λο του φόρου που τους πα­ρα­κρα­τή­θη­κε. Συ­γκε­κριµένα για ετή­σιο κα­θα­ρό ει­σό­δηµα (µε αφαι­ρεµένες τις ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές) έως πε­ρί­που 8.500 ευρώ, τους επι­στρέ­φε­ται το σύ­νο­λο του φόρου που τους πα­ρα­κρα­τή­θη­κε. Το ποσό που τους επι­στρέ­φε­ται πε­ριο­ρί­ζε­ται όσο αυ­ξά­νε­ται το ει­σό­δηµα από το µπλο­κά­κι και µηδε­νί­ζε­ται πε­ρί­που στα 31.000 ευρώ ει­σό­δηµα.
  3. Οι φο­ρο­λο­γούµενοι που εµφα­νί­ζουν ανα­πη­ρία άνω του 67%. Οι φο­ρο­λο­γούµενοι της συ­γκε­κριµένης κα­τη­γο­ρί­ας δι­καιού­νται έκ­πτω­ση φόρου 200 ευρώ. Ετσι εφό­σον τους έχει πα­ρα­κρα­τη­θεί φόρος ει­σο­δήµατος µισθω­τών υπη­ρε­σιών ή είναι συ­ντα­ξιού­χοι που τους πα­ρα­κρα­τή­θη­κε φόρος, τότε λαµβά­νουν επι­στρο­φή φόρου ύψους 200 ευρώ.
  4. Οι γυ­ναί­κες σύ­ζυ­γοι που είναι µισθω­τές και στις οποί­ες µε την εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης προ­κύ­πτει συ­νή­θως επι­στρε­φόµενο ποσό µερι­κών δε­κά­δων ευρώ λόγω τε­χνι­κής δια­φο­ράς µεταξύ του ποσού του φόρου ει­σο­δήµατος που τους πα­ρα­κρα­τή­θη­κε και του φόρου ει­σο­δήµατος που τους ανα­λο­γεί. Με δεδοµένο ότι από φέτος κάθε σύ­ζυ­γος θα λάβει το δικό του εκ­κα­θα­ρι­στι­κό, το επι­στρε­φόµενο ποσό θα φανεί στον τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ριασµό που θα δη­λώ­σει κάθε σύ­ζυ­γος στη φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση. Μά­λι­στα, συµφέρει αυτή την κα­τη­γο­ρία φο­ρο­λο­γουµένων η υπο­βο­λή της φο­ρο­λο­γι­κής νωρίς, καθώς ακόµη και στην πε­ρί­πτω­ση που για τον σύ­ζυ­γο προ­κύ­πτει οφει­λή φόρου, αυτή ούτως ή άλλως θα εξο­φλη­θεί σε τρεις διµηνιαί­ες δό­σεις, τους µήνες Ιού­λιο, Σεπτέµβριο και Νοέµβριο.
  5. Οσοι φο­ρο­λο­γούµενοι έχουν πραγµατο­ποι­ή­σει δα­πά­νες που εκ­πί­πτουν από τον φόρο, όπως είναι οι δω­ρε­ές και χο­ρη­γί­ες προς το ∆ηµόσιο. Προ­σφέ­ρει έκ­πτω­ση φόρου 10% επί της δα­πά­νης.

πηγή ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.