Τέλος στις «γουρούνες» βάζει η κυβέρνηση. Με σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών «οι τετράτροχες μοτοσικλέτες (ATV) με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς». Θα έχουν όμως τη δυνατότητα να τις διασχίζουν κάθετα.

Η σωρεία ατυχημάτων και δυστυχημάτων από την άναρχη χρήση τους οδήγησε το υπουργείο στον περιορισμό τους, δημιουργώντας νέα δεδομένα ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Συγκεκριμένα με άρθρο στο σχέδιο νόμου απαγορεύονται οι μέχρι 125cc, ενώ επιτρέπονται οι μεγαλύτερου κυβισμού. Κάτι που σημαίνει ότι η απαγόρευση ουσιαστικά βγάζει εκτός το σχεδόν 80% του στόλου των ATV που κυκλοφορούν στη χώρα μας και κυρίως στα νησιά.

Στο άρθρο ξεκαθαρίζεται πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση του οχήματος.

Πλέον χιλιάδες εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων, για να μπορούν να ικανοποιούν τους πελάτες που είναι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτων (και όχι μοτοσικλέτας) θα πρέπει να προμηθευτούν ATV μεγαλύτερων των 125cc.

Δήμαρχος Ζακύνθου: Οι τουρίστες έρχονται διακοπές, όχι να σκοτωθούν

«Είναι ένα θετικό μέτρο. Είναι σοβαρό το θέμα. Εμείς υποδεχόμαστε 1.000.000 τουρίστες το χρόνο που έρχονται να κάνουν διακοπές και όχι να σκοτωθούν. Έχουμε υποφέρει. Είχαμε δεκάδες ατυχήματα τα τελευταία χρόνια. Έβλεπες μεθυσμένους τουρίστες να κυκλοφορούν μεθυσμένοι τη νύχτα, χωρίς κράνος, να πέφτουν και να τραυματίζονται» υποστήριξε στο newpost.gr ο δήμαρχος Ζακύνθου, Παύλος Κολοκοτσάς και συνέχισε τονίζοντας πως «ήταν μια άναρχη, ανεξέλεγκτη κατάσταση. Αυτό το μέτρο θα περιορίσει τα ατυχήματα».

 

«Κοινό μυστικό» είναι άλλωστε ότι πολλοί επιχειρηματίας ενοικίαζαν τις γουρούνες σε τουρίστες χωρίς καν να διαθέτουν δίπλωμα. Κάτι που επισήμανε και ο δήμαρχος Ζακύνθου: «Πολλές φορές ενοικίαζαν χωρίς να διαθέτουν δίπλωμα και κυκλοφορούσαν νύχτα, μεθυσμένοι. Δεν έχουμε και το κατάλληλο οδικό δίκτυο στην επαρχία. Δεν πρέπει να κυκλοφορούν, ειδικά μετά τις 12 τη νύχτα».

Ο κ. Κολοκοτσάς είναι υπέρ της κατάργησής τους, ωστόσο ζητά να υπάρξει μια πρόνοια για τους επιχειρηματίες, που είχαν μεγάλα κέρδη και επένδυσαν σε αυτά τα τετράτροχα. «Πρέπει να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, γιατί οι επιχειρηματίες επένδυσαν, χωρίς να γνωρίζουν ότι αυτό θα σταματήσει απότομα. Πρέπει να ληφθεί ένα μέτρο απόσυρσης ή μια αποζημίωση».

Ο δήμος Μυκόνου έχει λάβει ήδη μια απόφαση για τις «γουρούνες» την οποία απέστειλε στο υπουργείο, με την οποία ζητά «περίοδο χάριτος» ή το μέτρο της απόσυρσης για τους επιχειρηματίες, με τον δήμαρχο κ. Κωνσταντίνος Κουκά να λέει στο newpost.gr, «Έχουμε ήδη λάβει απόφαση. Είμαστε αρνητικοί στο πως εισάγεται και πως γίνεται βίαια».

Σημειώνεται ότι τα θανατηφόρα δυστυχήματα για όλες τις τετράτροχες μοτοσικλέτες ήταν 47 το 2013, 11 το 2015, δύο το 2016 και δύο για το πρώτο εξάμηνο του 2017. Πολλά περισσότερα βεβαίως ήταν τα ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς. Στις Κυκλάδες είχε γίνει Περιφερειακό συνέδριο γιατί ήταν τόσα τα ατυχήματα από τις γουρούνες που «πλημμύριζαν» τα νοσοκομεία και δεν υπήρχαν περιθώρια νοσηλείας για πολίτες που ήθελαν να κάνουν εξετάσεις ή είχαν τραυματισμούς.

newpost.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ