Ειδήσεις

Μεγάλο πλήγμα για τη Ρόδο η πτώχευση του ρωσικού πρακτορείου

Αγώνα δρόμου έχουν ξεκινήσει από το περασμένο Σάββατο, 2 Αυγούστου, οι τοπικοί τουριστικοί παράγοντες προκειμένου να αναζητηθεί τρόπος επιστροφής για τους περίπου 5.000 Ρώσους τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία της Ρόδου και βρέθηκαν “ξεκρέμαστοι” μετά την κατάρρευση του μεγάλου ρωσικού τουριστικού πρακτορείου Labirint.
Ακόμη είναι άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι με όσους ήδη είχαν προγραμματίσει να επισκεφθούν τη Ρόδο και γενικώς τη χώρα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, για όσους ήδη βρίσκονται στην Ελλάδα τα έξοδα θα καλυφθούν από τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία και τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να επιστρέψουν στη χώρα τους. Tο Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, σε ανακοίνωσή τους, υπογραμμίζουν ότι παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις σχετικά με το θέμα της πτώχευσης του ρωσικού τουριστικού πρακτορείου Labirint και ότι υπάρχει στενή συνεργασία από κοινού με το υπουργείο Εξωτερικών, με τις ρωσικές αρχές και τους φορείς του κλάδου.
Υπενθυμίζεται ότι, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με ανακοίνωσή του προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των Ρώσων επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά (βλέπε αναλυτικό ρεπορτάζ στη σελ. 29).
Η είδηση της κατάρρευσης του μεγάλου ρωσικού τουριστικού οργανισμού σήμανε συναγερμό στην Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου. Στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε και στον τιτάνιο αγώνα που ξεκίνησε για να δοθεί λύση, αναφέρθηκε, ομιλώντας στη «δ», ο αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος τύπου της ΕΞΡ κ. Γιάννης Παπαβασιλείου.
«Με τον τουριστικό οργανισμό Labirint μεταφέρονταν 90.000 επισκέπτες από τη Ρωσία. Τώρα κατέρρευσε και αναζητούμε τρόπους προκειμένου οι επισκέπτες να επιστρέψουν στη χώρα τους χωρίς προβλήματα. Σε ξενοδοχεία της Ρόδου διαμένουν 5.000 Ρώσοι τουρίστες», δήλωσε ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου.
Σε ερώτηση αν έχουν πληρωθεί οι ξενοδόχοι της Ρόδου για τη διαμονή των Ρώσων επισκεπτών, ο κ. Γιάννης Παπαβασιλείου δήλωσε:
«Θα πληρωθούν οι ξενοδόχοι από τον εκπρόσωπο του τουριστικού οργανισμού στη Ρόδο για τη διαμονή των τουριστών μέχρι τις 2 Αυγούστου. Για τα υπόλοιπα δεν έχει ξεκαθαριστεί πλήρως τι θα γίνει. Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το μέγεθος της ζημίας. Δεν θα πρέπει όμως να εστιάσουμε την προσοχή μας στην πτώχευση του συγκεκριμένου πρακτορείου αλλά στο γεγονός ότι κινδυνεύει η τουριστική αγορά της Ρωσίας. Θα πρέπει να την προστατεύσουμε και να τη διατηρήσουμε ενεργή».
Ο Α’ αντιπρόεδρος της ΄Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου εξέφρασε το φόβο ότι μπορεί να ακυρωθούν πτήσεις τσάρτερ, που είχαν προγραμματιστεί για να πραγματοποιηθούν με τη συμβολή του συγκεκριμένου πρακτορείου.
«Το υπουργείο Τουρισμού, τα προξενεία μας και η πρεσβεία στη Ρωσία θα πρέπει να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο θέμα που ανέκυψε. Διαφορετικά η ζημιά που θα υποστεί ο ελληνικός τουρισμός θα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που τώρα υπολογίζουμε. Οι επόμενες ημέρες είναι κρίσιμες. Λαμβάνουμε διαβεβαιώσεις πάντως ότι θα ασχοληθούν εντατικά με το θέμα τα υπουργεία τουρισμού της Ελλάδας και της Ρωσίας», τόνισε ο κ. Γ. Παπαβασιλείου.
«Το πρακτορείο Le Grand ασχολείται με τις αναχωρήσεις των Ρώσων από τη Ρόδο . Οι αναχωρήσεις των πελατών θα πραγματοποιηθούν χωρίς προβλήματα. Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για τις πληρωμές των ξενοδόχων. Η εταιρεία που εμείς εκπροσωπούμε δεν ζητά χρήματα από τους τουρίστες. Κυκλοφόρησαν όμως φήμες που θέλουν κάποιους να ζητούν χρήματα από τους Ρώσους που θέλουν να αναχωρήσουν από τη Ρόδο», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος και διευκρίνισε πως η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί.
«Έχουν ακυρωθεί αρκετές πτήσεις τσάρτερ που είχαν προγραμματιστεί για να πραγματοποιηθούν με τη συμβολή του συγκεκριμένου τουριστικού οργανισμού. Εκτιμώ πως θα μειωθούν οι αφίξεις επισκεπτών από τη συγκεκριμένη αγορά. Με το τουριστικό οργανισμό Labirint θα αφικνούντο ακόμη 25.000 Ρώσοι τουρίστες στη Ρόδο. Από αυτούς λίγοι θα κάνουν καινούργια προσπάθεια για να έρθουν στο νησί μέσω άλλου τουριστικού οργανισμού», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.
«Το 38% των επισκεπτών από τη Ρωσία αφίχθησαν στη Ρόδο το 2013 μέσω του τουριστικού οργανισμού Labirint. Η κατάρρευση του ήταν πολύ κακή είδηση για την αγορά. Ως ΠΡΟΤΟΥΡ μας ενδιαφέρει το κομμάτι που σχετίζεται με την φιλοξενία των Ρώσων επισκεπτών. Είναι υποχρέωσή μας να μείνουν όσο χρειαστεί μέχρι να επαναπατριστούν με μέριμνα του ρωσικού οργανισμού που έχει αναλάβει το θέμα. Η Ρόδος έδειξε τον επαγγελματισμό της. Τα προβλήματα διαμονής αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία. Οι επιπτώσεις που θα έχει η δυσμενής εξέλιξη στα ξενοδοχεία και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις δεν μας απασχολούν τόσο πολύ. Έχει εστιάσει την προσοχή της σε αυτά η διοίκηση της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου. Πιστεύω πως θα βρεθούν οι καλύτερες λύσεις. Για μας έχει σημασία να καλυφθεί το κενό που έχει προκύψει από την κατάρρευση του μεγάλου τουριστικού οργανισμού. Για αυτό θα εργαστούμε. Στόχος μας είναι να μην παρουσιάσει μεγάλα κενά η ρωσική τουριστική αγορά», δήλωσε ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Μπάμπης Παλογιαννίδης και πρόσθεσε πως η Ρόδος πήρε άριστα από τους αρμόδιους φορείς για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε το όλο πρόβλημα.
Ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ εξήγησε πως το πρακτορείο Labirint έφερε στη Ρόδο πέρσι 80.000-90.000 τουρίστες από τη Ρωσία.
«Η κατάρρευση του συγκεκριμένου πρακτορείου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τον τουρισμό μας. Θα καταφέρουμε να καλύψουμε το κενό που θα δημιουργηθεί εφόσον η πτώχευση είναι μια καθαρά οικονομική πράξη και δεν υποκρύπτει κάτι άλλο», δήλωσε ο κ. Παλογιαννίδης.
Να μην δημιουργηθεί μαύρη κηλίδα στις σχέσεις με τη Ρωσία

Την άποψη ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθεί κηλίδα στις σχέσεις με τη Ρωσία εξέφρασε χθες ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης.
«Το πρακτορείο Labirint ήταν από τα πρώτα που δραστηριοποιήθηκαν στη Ρόδο. Οι συνθήκες όμως άλλαξαν δραματικά στη Ρωσία εξαιτίας πολλών παραγόντων και κυρίως λόγω της διένεξης με την Ουκρανία. Όλοι μας πρέπει να καταλάβουμε πως η κρίση είναι προσωρινή. Η ρωσική αγορά είναι μεγάλη και πρέπει πάντα να μας ενδιαφέρει. Τα προβλήματα από το εμπάργκο που επιβλήθηκε στη Ρωσία θα ξεπεραστούν. Εμείς δεν θα πρέπει πάψουμε να εμπιστευόμαστε τη συγκεκριμένη αγορά. Η συμπεριφορά μας απέναντι στους τουρίστες που βρίσκονται στη Ρόδο πρέπει να είναι άριστη. Είναι επιτακτική ανάγκη, να χειριστούν το θέμα με πολλή προσοχή όσοι ασχολούνται με τη συγκεκριμένη τουριστική αγορά. Να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να μην υπάρχει μαύρη κηλίδα στη συμπεριφορά μας έναντι των συγκεκριμένων τουριστών. Η αγορά της Ρωσίας είναι μεγάλη και δεν πρέπει να τη χάσουμε.Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί χωρίς να αφήσει σκιά. Να στείλουμε μήνυμα πως συνεχίζουμε να είμαστε εδώ. Άλλωστε έχουμε συνεργασία με τη Ρωσία σε πολλά επίπεδα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε μαύρη κηλίδα στις σχέσεις μας με τη Ρωσία», δήλωσε ο περιφερειάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης.
ΔΗΛΩΣΗ ΓΑΚΗ
Ο βουλευτής Δωδ/σου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημ. Γάκης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η πτώχευση ενός από τα μεγαλύτερα τουριστικά πρακτορεία της Ρωσίας, του Labirint travel προκαλεί μεγάλη αναστάτωση στον ελληνικό τουρισμό. Η Ρόδος και η Κως πλήττονται ιδιαίτερα από αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, με απρόσμενες συνέπειες για το μέλλον πολλών τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής μας. Στη Ρόδο και στην Κω βρίσκονται περίπου 5 χιλιάδες ρώσοι τουρίστες και τα οφειλόμενα στα τοπικά ξενοδοχεία από το πρακτορείο που κατέρρευσε φτάνουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ως το τέλος της τουριστικής σεζόν εκκρεμούν 25.000 αφίξεις.
Ο συνολικός τρόπος χειρισμού της συγκυβέρνησης στον τουρισμό, με την καθαρά επικοινωνιακή τακτική του περίφημου πια «success story», σε συνδυασμό με την υποστήριξη της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου της πολιτικής της ΕΕ στο ζήτημα της Ουκρανίας, φέρνουν αυτά τα αποτελέσματα. Το είχαμε επισημάνει από την ημέρα που ξεκίνησαν τα γεγονότα στην Ουκρανία, ότι η Ελλάδα κυρίως θα δεχτεί τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης γιατί δέχεται πολλούς ρώσους τουρίστες.
Επιπλέον η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των συνεπειών, αποδεικνύει την προχειρότητα και την αναποτελεσματικότητα στο σχεδιασμό, την προβολή και τη στήριξη του τουρισμού από το κυβερνητικό επιτελείο. Αποδεικνύεται περίτρανα πώς καμία πολιτική στον τουρισμό δεν μπορεί να στηρίζεται μονομερώς στο μοντέλο του μαζικού τουρισμού σε συνδυασμό με το all inclusive, πόσο μάλλον σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης και πολέμων. Γίνεται σήμερα κατανοητό, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ότι η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και η ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα, πρέπει να γίνουν οι βασικές παράμετροι για την αναστροφή του οικονομικού τέλματος στο οποίο έχουν οδηγήσει οι μνημονιακές υποταγμένες πολιτικές της δικομματικής κυβέρνησης τη χώρα μας. Όλα αυτά, πρέπει να συνδυαστούν με ένα στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότηση, με στόχο, να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε και «έκτακτες καταστάσεις» όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα με τους ρώσους τουρίστες στη Ρόδο και να προβάλουμε την ιδιαίτερη νησιωτική ταυτότητα σε μια τουριστική περίοδο που να διαρκεί παραπάνω από τους καλοκαιρινούς μήνες».

ΤΑ ΡΩΣΙΚΑ ΜΜΕ
«Δεν μπορούν όλοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση»
O τουρ οπερέιτορ ‘Λαβύρινθος’ άρχισε να δέχεται αιτήσεις από πελάτες του που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, σύμφωνα με τη ρωσική ιστοσελίδα της ασφαλιστικής εταιρείας FAC, η οποία προβλέπει την καταβολή χρηματικής εγγύησης έως και 120 εκατομμύρια ρούβλια.
Άλλος ταξιδιωτικός πράκτορας ήταν ασφαλισμένος για 40 εκατομμύρια ευρώ.
Ο πρώτος αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Tour Operators της Ρωσίας Vladimir Kantorovich απάντησε σε ερωτήσεις Ρώσων δημοσιογράφων.
Την περασμένη εβδομάδα, η ρωσική κεντρική τράπεζα ανέστειλε την πρόσβαση του ρωσικού τουρ οπερέιτορ Neva. Η ασφαλιστική εταιρεία ‘Ανάβαση’ δήλωσε ότι θα παράσχει εγγυήσεις για το ποσό ρεκόρ – πάνω από 450 εκατομμύρια ρούβλια.
Ο ταξιδιωτικός πράκτορας “Λαβύρινθος” ανέστειλε την λειτουργία του στις 2 Αυγούστου. Ήταν ένας από τους κυριότερους πελάτες της “Ideal Tour” που δεν έχει πληρώσει την αεροπορική εταιρεία με την οποία εκτελεί πτήσεις τσάρτερ, με αποτέλεσμα να έχουν ακυρωθεί ήδη 36 πτήσεις.
Έχετε κάποια πληροφορία πόσοι πελάτες του “Λαβύρινθος” είναι ακόμα στο εξωτερικό;
Από τις 25 χιλιάδες τουρίστες οι οποίοι ήταν στο εξωτερικό, πέντε χιλιάδες έπρεπε να γυρίσουν πίσω το σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα. Θεωρητικά, αυτοί που βρίσκονται ακόμη εκτός, θα πρέπει να είναι λιγότεροι από 20 χιλιάδες.
Και τι θα κάνουν τώρα;
Δεν θέλουν όλοι οι άνθρωποι να γυρίσουν άμεσα, πολλοί θέλουν να τελειώσουν πρώτα τις διακοπές τους και μετά να γυρίσουν στην χώρα. Όσοι θέλουν να ενημερωθούν, μπορούν να συνδέονται με ένα δίκτυο το οποίο δέχεται πέντε κλήσεις ανά λεπτό και να δηλώνουν εάν θέλουν να επιστρέψουν άμεσα ή αργότερα.
Ποιες υπηρεσίες θα πρέπει να πληρώσουν οι τουρίστες και ποιες όχι;
Οι άνθρωποι εδώ δεν έχουν άλλη επιλογή: είτε θα παραμείνουν στο ξενοδοχείο, είτε θα πρέπει να πληρώσουν έξτρα για ένα ξενοδοχείο με την ελπίδα στην συνέχεια να λάβουν την ασφαλιστική αποζημίωση της εταιρείας. Όσον αφορά τις επιστροφές δεν θα επιβαρυνθούν οι τουρίστες με έξτρα αεροπορικά εισιτήρια αφού υπάρχει διαθέσιμη υπηρεσία που θα τους διευκολύνει.
Δηλαδή, αν μείνουν, το ξενοδοχείο τους ζητά να πληρώσουν και πάλι, για παράδειγμα, μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα, αλλά πρέπει να απαιτήσουν αποζημίωση, σωστά; Πείτε μας πώς λειτουργεί ο μηχανισμός εδώ;
Θα πρέπει να προμηθευτούν τα έγγραφα και τις αιτήσεις από τον “Λαβύρινθο” και να τα δώσουν στην ασφαλιστική εταιρεία που συλλέγει τις εγγυήσεις από τους τουρίστες. Πολλοί από αυτούς δεν έχουν απευθυνθεί πουθενά ακόμη. Στη συνέχεια θα συγκεντρωθούν τα χρήματα από τις οικονομικές εγγυήσεις που δόθηκαν, τα οποία θα διαιρεθούν με το συνολικό ποσό των ζημιών που προκλήθηκαν και θα πληρωθούν αναλογικά.
Φοβάμαι ότι η περίπτωση όμως του ‘Λαβύρινθου’ είναι χειρότερη επειδή ο αριθμός των τουριστών είναι πολύ υψηλότερος από εκείνο του Neva.
Οι χρηματοοικονομικές εγγυήσεις όμως, είναι πολύ μικρότερες από ό, τι του “Neva” δηλαδή 160 εκατομμύρια, εκ των οποίων 40 ανήκουν στην ασφαλιστική εταιρεία «Ανάβαση» που –για μένα- είναι αμφίβολο αν θα πληρώσει τα χρήματα ή όχι.
Πιστεύετε ότι θα συνεχιστεί αυτή η τάση;
Προαιρετικά είναι πολύ μεγάλη η πιθανότητα, αλλά φοβάμαι ότι θα συνεχιστεί, γιατί η ιστορία με την “Ideal-tour” και “Orenburg Airlines” επηρεάζει με κάποιο τρόπο ένα μεγάλο αριθμό των tour operators. Ελπίζω ότι η πλειοψηφία θα αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση, αλλά όχι όλοι.
Μπορείτε να μας μιλήσετε για τα προβλήματα της ασφαλιστικής αγοράς στον τομέα του τουρισμού, αν αληθεύει η άποψη ότι τα χρήματα για την πληρωμή όλων των πελατών “Neva” και “Λαβύρινθος” δεν είναι αρκετά; Εσείς ο ίδιος μιλήσατε γι ‘αυτό πρόσφατα.

Η ασφαλιστική αγορά είναι ένα πρόβλημα. Έχουμε ήδη δει ότι η ασφαλιστική εταιρεία δεν πληρώνει τίποτα όπως για παράδειγμα η
πτωχεύσασα εταιρεία Capital City.
Όταν χρεοκόπησε και η εταιρεία Innogarant οι πολίτες δεν έλαβαν αποζημίωση ούτε μια δεκάρα.
Και το πιο προσβλητικό, είναι ότι η εταιρεία είπε:
«Μην ανησυχείτε, τα χρήματα είναι εκεί θα πληρωθείτε».
Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πρόβλημα το έχει η ασφαλιστική αγορά.
kommersant.ru

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου