Τιμάμε σήμερα την 71η επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα (10 Φεβρουαρίου 1947), την επέτειο της απελευθέρωσης των Δωδεκανησίων μετά από 638 χρόνια σκλαβιάς.

Η ιστορική αναδρομή και η σωστή αποτίμηση του χτες δίνει ουσιαστικά συμπεράσματα για το σήμερα, ειδικά σήμερα που τα Δωδεκάνησα είναι στο επίκεντρο της κλιμάκωσης της επιθετικότητας της Τουρκίας στο πλαίσιο των ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστικών κρατών για το μοίρασμα του ενεργειακού πλούτου, των αγορών και σφαιρών επιρροής, των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων.

Από το 1309 μετά την Ιπποτοκρατία (1309-1522), την Τουρκοκρατία (1522-1912), την Ιταλοκρατία (1912-1943), τη Ναζιστική Γερμανοκρατία (1943-1945), και την Αγγλοκρατία (1945-1947), το 1947, μετά τον ηρωικό αγώνα, μαζί με το Δωδεκανησιακό λαό, του ΕΜΠΑΕθνικό Μέτωπο Πανδωδεκανησιακής Απελευθέρωσης, που δημιουργήθηκε με απόφαση του ΚΚΕ, με τη Συνθήκη των Παρισίων του 1947 η Ιταλία εκχώρησε  στην Ελλάδα “εν πλήρει  κυριαρχίαν”, τα νησιά της Δωδεκανήσου, και συγκεκριμένα Αστυπάλαια, Ρόδο, Χάλκη, Κάρπαθο, Κάσο, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο, Λειψούς, Σύμη, Κω και Καστελλόριζο, ως και «τας παρακείμενας νησίδας».

Σήμερα το Αιγαίο και τα νησιά βρίσκονται στην φονική αγκαλιά του ΝΑΤΟ. Η σύμμαχος χώρα μέλος του ΝΑΤΟ, η Τουρκία, έχει αναβαθμίσει τις απαιτήσεις της έναντι της Ελλάδας, ειδικά μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Ερντογάν στη χώρα μας. Τόσο το επεισόδιο στα Ιμια, όσο και οι δηλώσεις Ερντογάν και αξιωματούχων τουρκικής κυβέρνησης και αντιπολίτευσης συνιστούν κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, διαψεύδοντας το κλίμα εφησυχασμού που καλλιέργησε η κυβέρνηση κατά την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου στην Ελλάδα.

Οι απειλές σε βάρος της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας είναι καθημερινές Γινόμαστε  μάρτυρες προκλητικών δηλώσεων, απαιτήσεων που φτάνουν μέχρι του σημείου να μιλούν για κατάληψη  18 ελληνικών νησιών  στο  Αιγαίο. Κλιμακώνονται  οι  παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου και θαλάσσιου χώρου, και οι παραβάσεις κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας, του FIR. Μόνο μέσα στο Γενάρη του  2018 έχουν γίνει περίπου 353 παραβιάσεις του Ελληνικού Ενάεριου χώρου

Το «γκριζάρισμα» του Αιγαίου γίνεται εδώ και χρόνια με τη σφραγίδα του ΝΑΤΟ που δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ συμμάχων.Η μετατροπή του Αιγαίου σε «ΝΑΤΟική θάλασσα», με τις περιπολίες των νατοϊκών πλοίων κατά μήκος των τουρκικών ακτών- με πρόσχημα τις προσφυγικές ροές στα νησιά-, τα περί «συνόρων της ΕΕ» δεν άμβλυναν τις πάγιες αξιώσεις της τουρκικής αστικής τάξης. Αποδεικνύεται επίσης και από το  γεγονός ότι το πλοίο του Λιμενικού που χτυπήθηκε, συμμετείχε σε επιχείρηση της ΕΕ, χωρίς αυτό να αποτρέψει το επεισόδιο με την τουρκική ακταιωρό.

Η εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και δράσεις, και ο ρόλος «σημαιοφόρου» στα σχέδια ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ, που διεκδικεί η κυβέρνηση για τα συμφέροντα της αστικής τάξης, δεν μπορούν  να διασφαλίσουν την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα για τους λαούς, ή να εγγυηθούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Το μόνο που έρχεται να «διασφαλίσει» η τέτοια εμπλοκή είναι τις επιδιώξεις της αστικής τάξης της Ελλάδας για τη «γεωστρατηγική αναβάθμισή» της στην περιοχή.

Αυτήν την πολιτική και τους στόχους υπηρετούν με ζήλο η κυβέρνηση και όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις, ανεξάρτητα από τις μεταξύ τους διαφωνίες και αντιπαραθέσεις.

Ο ίδιος στρατηγικός στόχος, της θωράκισης της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων εξυπηρετείται και από την πολιτική που εφαρμόζεται στο εσωτερικό της χώρας.

Στα νησιά καταργήθηκαν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ, καταργήθηκε το αφορολόγητο για τα νησιά κάτω από 3100 κατοίκους. Οι προστατευόμενες περιοχές NATURA εντάχθηκαν σε Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, για να δοθούν βορά στους μονοπωλιακούς ομίλους.

Τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα δεν κάνουν εξαίρεση στους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους αυτοαπασχολούμενους των νησιών. Όσα ρεκόρ και να σπάσει ο τουρισμός σε αφίξεις και σε κέρδη, τα ωφέλη τα καρπώνονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι στο τουρισμό.

Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να σταθεί το αφήγημα της «δίκαιης ανάπτυξης» όπως τη λέει ΣΥΡΙΖΑ, ή της «βιώσιμης» όπως τη λέει η ΝΔ. Έχει ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο. Είναι πέρα για πέρα αντιλαϊκή, στηρίζεται στην φοροληστεία του λαού, στο τσάκισμα των δικαιωμάτων των εργαζομένων, παρ’ όλες τις κορώνες για ευαισθησία και αγάπη για το τόπο μας. Η ίδια η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και οι τεράστιες δυσκολίες στις πανάκριβες συγκοινωνίες των νησιών, γίνονται κίνητρο για περισσότερες επιδοτήσεις σε εφοπλιστές. Το διαφημιζόμενο μεταφορικό ισοδύναμο, δεν κάνει τίποτα άλλο από το να μεταφέρει τους πόρους από τον καταργούμενο μειωμένο ΦΠΑ στους εφοπλιστές.

Οι υποδομές υγείας, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας κλπ, σε πολλές περιοχές είναι ανύπαρκτες και εκεί που υπάρχουν βρίσκονται σε πλήρη υποβάθμιση. Οι ιδιωτικοποιήσεις στο νερό, στα απορρίμματα, στη δημόσια περιουσία, φορτώνουν τους νησιώτες με αβάσταχτα τέλη.

Ο καταστροφικός σεισμός στην Κω, επανέφερε στο προσκήνιο τις συνέπειες της εγκληματικής πολιτικής των ελληνικών Κυβερνήσεων διαχρονικά αλλά και της ΕΕ, που  αδιαφορώντας για τις ενδεχόμενες καταστροφές που μπορεί να προκύψουν από τα φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές.  Τα έργα που αφορούν την προστασία του λαού αντιμετωπίζονται ως κόστος, καθώς αυτά δεν λειτουργούν «ανταποδοτικά» για το κεφάλαιο και δεν του εξασφαλίζουν την επιθυμητή κερδοφορία.

Όσον αφορά τους σεισμόπληκτους της Κω, 7 και μήνες μετά το σεισμό της 21-7-2017:

  • Δεν έχουν πάρει ακόμα το βοήθημα των 586 ευρώ τα 91 άτομα που το δικαιούνται. Το βοήθημα αυτό θα έπρεπε να είχε δοθεί αμέσως μετά το σεισμό.
  • Δεν έχουν δοθεί αποζημιώσεις στους επαγγελματίες και τα λαϊκά νοικοκυριά, παρά την υποβολή αιτήματος για την ενεργοποίηση του Ταμείου Αλληλεγγύης της ΕΕ.
  • Δεν έχουν γίνει ακόμα οι μελέτες, αφού μόλις σήμερα 1-3-2018 υπογράφηκε η προκήρυξή τους, και πολύ περισσότερο η αποκατάσταση του 1ου και 2ου ΓΕΛ καθώς και του 1ου Γυμνασίου της Κω, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αναγκάζονται να πηγαίνουν στο σχολείο με καθεστώς διπλοβάρδιας. Παράλληλα δεν προχωρά το χτίσιμο νέου κτηρίου  για το  ΓΕΛ  Ζηπαρίου.
  • Το λιμάνι παραμένει ακόμη σε άσχημη κατάσταση, και οι εργασίες αποκατάστασής του δεν έχουν αρχίσει ακόμα.

Άμεσα ζητάμε:

  • Να διατηρηθεί ο μειωμένος κατά 30% ΦΠΑ, και να καταργηθεί στα είδη λαϊκής κατανάλωσης.
  • Αφορολόγητο ατομικό όριο για όλους 20.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Να εκπίπτουν από τη φορολόγηση οι δαπάνες Υγείας, ΔΕΗ, θέρμανσης, νερού, τηλεφώνου.
  • Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών.
  • Απαγόρευση πλειστηριασμών για την εργατική – λαϊκή οικογένεια.
  • Καταβολή των αποζημιώσεων στους σεισμόπληκτους, και αποκατάσταση ζημιών σε σχολεία, κτίρια και υποδομές.
  • Να φορολογούνται με 45% τα κέρδη και τα περιουσιακά στοιχεία του μεγάλου κεφαλαίου.

Η ικανοποίηση των αναγκών του κεφαλαίου, που με περισσό ζήλο προωθεί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, γιαυτό και τα εύσημα και τα μπράβο από την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, και τις ΗΠΑ, αλλά και τα άλλα αστικά κόμματα, είναι μονόδρομος γιαυτούς.

Στο δικό τους μονόδρομο, εμείς, το ΚΚΕ, αντιτάσσουμε το δικό μας μονόδρομο που είναι η ανάγκη οργάνωσης της πάλης όλων των ανθρώπων του μόχθου μέσα από μια δυνατή κοινωνική συμμαχία, για να μη συμβιβαστούν με τη λογική της ελεημοσύνης, της λογικής μειωμένων απαιτήσεων, αλλά αντίθετα να αντιπαλέψουν την αντιλαϊκή πολιτική.

Να απαιτήσουν αυτά που έχασαν κατά την περίοδο των μνημονίων, και να ανοίξουν το δρόμο για να πάρει ο λαός την εξουσία στα χέρια του με κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό και εργατικό-λαϊκό έλεγχο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ