• Πάμε σε μία νέα σεζόν με αισιοδοξία και θετικά στοιχεία • Η ακρίβεια, το τέλος ανθεκτικότητας και οι αυξήσεις επιβαρύνουν το τουριστικό “πακέτο” • Σημειώνεται ζήτηση από την τεράστια αγορά της Ινδίας • Παρουσία της Ρόδου στις εκθέσεις στο Νέο Δελχί και στο Μουμπάι
«Η σεζόν του 2025 επιβεβαίωσε ότι η Ρόδος βρίσκεται στην κορυφή». Αυτό υπογράμμισε με δηλώσεις του προς τη “δ” o γενικός διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ, κ. Διονύσης Τσιλιγκίρης.
Αναλυτικότερα, είπε τα εξής: «Το 2025 ήταν μία εξίσου καλή χρονιά για τον τουρισμό, στη Ρόδο. Βρίσκεται πλέον στην κορυφή των προτιμήσεων των ξένων επισκεπτών μας. Κι αυτό επιβεαιώθηκε, διότι μετράμε πλέον –μετά την πανδημία του κορωνοϊού- τέσσερις συνεχόμενες σεζόν (από το 2022 μέχρι και φέτος) οι οποίες δείχνουν αφενός μια σταθερότητα, αφετέρου έχουν ανοδικές τάσεις. Συνεπώς, η Ρόδος συνεχίζει να πρωτοπορεί, να είναι ισχυρό brand name και να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον!»
Όπως ανέφερε, παρά το πρόβλημα που σημειώθηκε κατά τον μήνα Ιούνιο από την αγορά του Ισραήλ (λόγω των πολεμικών επιχειρήσεων στη Γάζα κ.λπ.) η Ρόδος κατάφερε να το ξεπεράσει χωρίς μεγάλες δυσκολίες και προβλήματα:
«Καταφέραμε και ξεπεράσαμε το πρόβλημα με την αγορά του Ισραήλ αφού καλύφθηκαν τα νούμερα και οι απώλειες –με κάποιες εξαιρέσεις σε ξενοδοχεία και επιχειρήσεις που είχαν αποκλειστική συνεργασία με αυτή την αγορά. Ωστόσο, καλύφθηκαν οι πληρότητες, ισοσκελίστηκαν τα νούμερα και φτάσαμε στην εκπνοή μιας πολύ καλής σεζόν. Αυτή την περίοδο δεν έχει κλείσει οριστικά –αφού υπάρχουν ακόμη τουρίστες στο νησί, έστω και λίγοι. Με αυτά τα δεδομένα, οδεύουμε για το 2026 με θετικές προοπτικές και καλά μηνύματα. Το είδαμε από την Έκθεση του Λονδίνου (World Travel Market) πριν από μερικές εβδομάδες, όπου η εικόνα ήταν εξαιρετική και η Ρόδος είχε μια σημαντική παρουσία, ως κορωνίδα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος (με περίπτερο δίπλα στον ΕΟΤ). Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο ό,τι και του χρόνου, θα έχουμε μια εξίσου καλή σεζόν».
Σύμφωνα με τον κ. Τσιλιγκίρη, το Πάσχα των Καθολικών είναι τον Μάρτιο του 2026, ενώ των Ορθοδόξων θα είναι τον Απρίλιο: «Επειδή σημειώνεται πάρα πολύ μεγάλη αύξηση κατά τη χαμηλή περίοδο (Low Season) από την αγορά της μεγάλης Βρετανίας, ο Απρίλιος και ο Μάιος θα είναι ο καλοί μήνες, ενώ αναμένεται μια ομαλή πορεία έως και τον επόμενο Νοέμβριο. Μόνον η Jet2 έχει προγραμματίσει 278.000 αεροπορικές θέσεις για το 2026 προς τη Ρόδο, ενώ έχει προγραμματίσει αύξηση της τάξης του 20% στις θέσεις της, για τον επόμενο Απρίλιο. Αυτό σημαίνει ότι αυτό που προσπαθούμε συνεχώς για την επιμήκυνση της σεζόν κάθε χρόνο, έστω και σιγά σιγά, αποδίδει καρπούς. Αυτό το είδαμε στην πράξη, καθώς ο Οκτώβριος, τα τελευταία χρόνια, είναι ένας γεμάτος μήνας. Οι προσπάθειές μας προσανατολίζονται στο να κάνουμε το ίδιο και με τον Απρίλιο…»
Όπως έγραψε η “δ” η έναρξη της νέας σεζόν αναμένεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις να γίνει στα μέσα του Μαρτίου του 2026. Με δεδομένο ότι το Πάσχα (των Ορθοδόξων) πέφτει τον Απρίλιο οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται νωρίς, ενώ αναμένεται και το επόμενο έτος να υπάρχει κίνηση και μέχρι τον Νοέμβριο. Επιπρόσθετα, τόσο η αγγλική όσο και η σκανδιναβική αγορά ξεκινούν νωρίς.
Η ακρίβεια και οι αυξήσεις ανεβάζουν τις τιμές στο τουριστικό πακέτο
Την ίδια ώρα, παρά τα ρεκόρ, τις αυξήσεις στην κίνηση των τουριστών και τη ζήτηση του προορισμού, η ακρίβεια και οι συνεχείς αυξήσεις στις υπηρεσίες και στους φόρους (π.χ. το τέλος ανθεκτικότητας, ο ΦΠΑ κ.λπ.) ανεβάζουν τις τιμές στο τουριστικό πακέτο. Όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ:
«Όλα αυτά επιβαρύνουν το τουριστικό πακέτο, αλλά ευτυχώς (ή δυστυχώς) το τουριστικό προϊόν της Ρόδου και κατ’ επέκταση της χώρας μας, έχει τη δυνατότητα να απορροφά τους κραδασμούς –με τον ένα ή τον άλλον τρόπο. Το δυνατό σημείο μας είναι ότι διαθέτει τα πάντα (σε φυσικές ομορφιές, σε προσφερόμενες υπηρεσίες, σε ξενοδοχειακές μονάδες κ.ο.κ.) και πολλά από αυτά δεν τα βρίσκουν όλα μαζί σε άλλους τουριστικούς προορισμούς».
Σημειώνεται ζήτηση από την τεράστια αγορά της Ινδίας
Όπως έγραψε η “δ” η παρουσία μιας μεγάλης κινηματογραφικής παραγωγής του ινδικού κινηματογράφου που γυρίστηκε στη Ρόδο κι έφτασε τα 65 εκ. ευρώ, περίπου, έδωσε μια μεγάλη ώθηση στην προσπάθεια, να γίνει γνωστός ο τουριστικός μας προορισμός στην τεράστια αγορά της Ινδίας.
Όπως αναφέρει ο κ. Τσιλιγκίρης προς τη “δ”:
«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα επόμενα βήματα. Βρισκόμαστε ήδη σε επαφές με τουριστικούς πράκτορες που μας βεβαιώνουν ότι υπάρχει ζήτηση για το καλοκαίρι του 2026 από την Ινδία. Σοβαρή παράμετρος σε αυτό, είναι το γεγονός πως του χρόνου θα ξεκινήσουν απ’ ευθείας αεροπορικές πτήσεις από την Αθήνα προς το Νέο Δελχί. Επιπλέον, τόσο η εταιρεία Indigo όσο και η Aegean Airlines θα συμβάλλουν σε αυτό με αεροπορικές πτήσεις από την Αθήνα. Μέχρι πρότινος, οι τουρ οπερέιτορς προσπαθούσαν να φέρουν τους Ινδούς επισκέπτες, με συνδυασμούς πτήσεων. Συνεπώς, ανοίγουν νέοι δρόμοι για τον τουρισμό από εκεί. Επιπρόσθετα, στις 19 Δεκεμβρίου, σχεδιάζουμε να έχουμε παρουσία στις εκθέσεις στο Νέο Δελχί και τον Φεβρουάριο του 2026 στο Μουμπάι –όπου θα γίνει παρουσίαση από την Indigo. Εάν προχωρήσουν αυτά τα σχέδια θα μπορέσουμε να έχουμε τουρισμό και κατά τη χαμηλή περίοδο –τους χειμερινούς μήνες» -κατέληξε ο κ. Τσιλιγκίρης.
















