Η Ελλάδα αναδεικνύεται διαχρονικά ως ένας από τους κορυφαίους και πιο αγαπητούς προορισμούς παγκοσμίως για ναυλώσεις yachts, συνδυάζοντας την πλούσια ναυτική της παράδοση, τη φυσική ομορφιά και τη μοναδική φιλοξενία της.
Με περισσότερα από 6.000 νησιά και νησίδες, κρυστάλλινα νερά και έναν ήλιο που λάμπει για περισσότερες από 250 ημέρες τον χρόνο, η Ελλάδα προσφέρει ένα ιδανικό σκηνικό για θαλάσσιες αποδράσεις με σκάφος. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις των διεθνών στατιστικών ναυλώσεων.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Την αλματώδη ανάπτυξη του κλάδου του yachting στην Ελλάδα καταδεικνύουν τα στοιχεία της εταιρείας Riginos με πολυετή πείρα στον χώρο. Έτσι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η Ελλάδα είναι ο κορυφαίος παγκόσμιος προορισμός στις ναυλώσεις πολυτελών σκαφών αναψυχής για το 2024, ενώ η χώρα μας ηγείται της διεθνούς αγοράς σε κρατήσεις για μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής άνω των 20 μέτρων, διατηρώντας ένα ισχυρό μερίδιο αγοράς 26%, ποσοστό που συνάδει με το 2023 και βιώνει σημαντική αύξηση της ζήτησης. Ήδη όπως αναφέρουν τα στοιχεία η Ελλάδα συνεχίζει την ανοδική της πορεία στον κλάδο των πολυτελών σκαφών αναψυχής.
Μέχρι στιγμής, η χώρα αντιπροσωπεύει ήδη το 40% όλων των παγκόσμιων προκρατήσεων για μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής άνω των 20 μέτρων, ενισχύοντας τον ηγετικό της ρόλο στη διεθνή αγορά ναυλώσεων.
Ωστόσο όπως εξηγεί στο iefimerida ο διευθύνων σύμβουλος της Riginos, Γιώργος Ριγινός «η εκτίμησή μας παρόλο που η σεζόν δεν έχει ολοκληρωθεί είναι ότι μπορεί να είμαστε λίγο χαμηλότερα από το 2024 και αυτό γιατί υπάρχει η κατάσταση με τις εμπόλεμες περιοχές. Αν δεν είχαμε τους πολέμους σε Ουκρανία, Γάζα, Ιράν, Ισραήλ θα είμασταν πολύ καλύτερα. Συγκριτικά τώρα με την περίοδο πριν από την πανδημία να πούμε ότι μετά την πανδημία είχαμε μια εκρηκτική άνοδο και στη συνέχεια μια πτώση, αλλά θεωρώ ότι η αγορά βρίσκεται πλέον εκεί που πρέπει να είναι και είμαστε πιο ψηλά από την περίοδο πριν από την πανδημία. Χρόνο με το χρόνο θεωρώ ότι θα έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο σαν χώρα και θα πηγαίνουμε καλύτερα. Γιατί αν δούμε τους ανταγωνιστές μας που ουσιαστικά είναι η Τουρκία και η Κροατία, στην ανατολική Μεσόγειο έχουμε μεγάλη ακτογραμμή χιλιάδες νησιά και φυσικά ο Αμερικανός που θεωρείται καλύτερης ποιότητας πελάτης προτιμά να έρθει Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά για παράδειγμα από το να πάει στην Κροατία ή Τουρκία».
Σύμφωνα με τα στοιχεία η συνολική κατανομή κρατήσεων για το 2024 παρέμεινε σταθερή σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με την Ανατολική Μεσόγειο να διατηρεί την κορυφαία θέση της παγκοσμίως. Η περιοχή κατέγραψε το 45% όλων των ετήσιων κρατήσεων για ναύλωση σκαφών αναψυχής -χειμερινές και καλοκαιρινές μαζί- και το 51% των καλοκαιρινών κρατήσεων.
Η Ελλάδα βρέθηκε στην πρώτη θέση προτίμησης εξασφαλίζοντας το 30% όλων των καλοκαιρινών κρατήσεων για σκάφη αναψυχής. Η χώρα μας σημείωσε επίσης αύξηση 8% σε ετήσια βάση στον αριθμό των ναυλωμένων σκαφών αναψυχής, με πάνω από 500 μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής να επιλεγούν την Ελλάδα για ιδιωτικές κρουαζιέρες κατά τη διάρκεια του 2024.
Παρά μια μικρή παγκόσμια επιβράδυνση στις κρατήσεις σε σύγκριση με το 2023, η καλοκαιρινή σεζόν ναύλωσης σκαφών αναψυχής του 2024 παρέμεινε ισχυρή. Η δραστηριότητα ναύλωσης από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο του 2024 έφτασε το 87% των επιπέδων του 2023, σηματοδοτώντας την επιστροφή στην σταθερότητα της αγοράς πριν από την πανδημία.
Όπως αναφέρει η έρευνα της Riginos η Ελλάδα και η Γαλλία αναδείχθηκαν ως οι δύο κορυφαίοι προορισμοί, για το 2024 αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 50% όλων των καλοκαιρινών ναυλώσεων σκαφών αναψυχής.
Τα πρώτα στοιχεία ναύλωσης για το 2025 δείχνουν μια ακόμη ισχυρότερη απόδοση για την Ελλάδα. Η χώρα κατέχει πλέον κυρίαρχο μερίδιο 40% σε όλες τις παγκόσμιες καλοκαιρινές κρατήσεις για μηχανοκίνητα σκάφη άνω των 20 μέτρων, από 30% που ήταν το προηγούμενο έτος.
Η Ανατολική Μεσόγειος παραμένει στην καρδιά του παγκόσμιου yachting, με την Ελλάδα (40%), την Κροατία (22%) και την Τουρκία (7%) να κατέχουν συλλογικά μερίδιο 69% στο σύνολο των καλοκαιρινών κρατήσεων για το 2025.
Το κόστος ενοικίασης
Η μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη, ο μοναδικός πολυνησιακός χαρακτήρας και τα καθαρότερα νερά στον κόσμο καθιστούν δικαιωματικά την Ελλάδα κορυφαίο προορισμό για θαλάσσιες περιηγήσεις αναψυχής. Άλλωστε κάθε χρόνο, αθλητές, επιχειρηματίες, influencers αλλά και σταρ του Χόλιγουντ έρχονται στην Ελλάδα, έχοντας ναυλώσει κάποια θαλαμηγό, από τη στιγμή που δεν διαθέτουν δικό τους σκαρί. Άνθρωποι της αγοράς μιλώντας στο iefimerida εξήγησαν ότι οι τιμές ναύλωσης ενός μηχανοκίνητου σκάφους ποικίλουν ανάλογα το μέγεθος.
Για κάποια μικρά σκάφη ή ιστιοπλοϊκά που είναι κάτω από 25 μέτρα το κόστος μπορεί να κυμανθεί από 30 με 40 ευρώ το άτομο την ημέρα, ανάλογα όμως αν το σκάφος που θα επιλεχθεί έχει πλήρωμα. Από εκεί και πέρα για σκάφη με μέγεθος από 25 έως 30 μέτρα το κόστος είναι από 30.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ την εβδομάδα. Από 30 μέτρα μέχρι 60 μέτρα το κόστος κυμαίνεται από 80.000 ευρώ έως 400.000 ευρώ την εβδομάδα.
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει το 70% των ναύλων στη χώρα μας, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς. Και φυσικά υπάρχουν και τα θηριώδη σκάφη άνω των 60 μέτρων όπου εκεί το κόστος μπορεί να φθάσει ακόμη και το 1 εκατομμύριο την εβδομάδα, ειδικά αν το σκάφος είναι άνω των 85 μέτρων.
Πηγή: iefimerida.gr