• Μερική αναστολή λειτουργίας την εβδομάδα από τον προσεχή Νοέμβριο • Καινούργιος χώρος Lounge σε νέο κτήριο για ιδιωτικά αεροσκάφη -Ποιες άλλες εργασίες θα εκτελεστούν
• Τι γίνεται με τα μηχανήματα αναγνώρισης προσώπου για τον διαβατηριακό έλεγχο
Σε μερική αναστολή λειτουργίας θα προχωρήσει ο διεθνής αερολιμένας «Διαγόρας» της Ρόδου, μετά το πέρας της τουριστικής σεζόν. Σύμφωνα με πληροφορίες της ‘δ’ έχουν προγραμματιστεί να εκτελεστούν εργασίες στις ζώνες ασφαλείας εκατέρωθεν του διαδρόμου (πίστας) ενώ θα προχωρήσουν εκτεταμένες εργασίας μόνωσης σε πολλά σημεία του αερολιμένα.
Επιπρόσθετα, θα γίνει ένας καινούργιος χώρος Lounge για ιδιωτικά αεροσκάφη (για τα τέρμιναλ γενικής αεροπλοΐας). Αυτό το νέο πολυτελές και σύγχρονο Lounge, θα στεγαστεί σε καινούργιο κτήριο δίπλα από τον αερολιμένα. Να σημειωθεί πάντως ότι δεν προβλέπονται επεκτάσεις του υφιστάμενου κτηρίου.
Η λειτουργία του αεροδρομίου Ρόδου, θα σταματάει για 24 ώρες την εβδομάδα από τον προσεχή Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο του 2026 και σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, αυτό θα γίνεται κάθε Τρίτη από τις 6μ.μ. και θα διαρκεί έως τις 6μ.μ.της επόμενης μέρας, για το διάστημα από 18 Νοεμβρίου 2025 έως και 24 Μαρτίου 2026.
Επειδή μέσα σε αυτό το διάστημα περιλαμβάνονται και εορταστικές ημέρες, θα υπάρχουν και εξαιρέσεις, δηλαδή δεν θα υπάρχει αναστολή λειτουργίας του αεροδρομίου στις 23, 24, 30 και 31 Δεκεμβρίου, καθώς επίσης στις 6 και 7 Ιανουαρίου, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες που θα ταξιδέψουν τις γιορτές προς και από τη Ρόδο για να κάνουν διακοπές τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια των περιόδων αναστολής λειτουργίας, θα πραγματοποιούνται από ελικόπτερα, πτήσεις επείγοντος χαρακτήρα (αεροδιακομιδές, πτήσεις έρευνας και διάσωσης, πυρόσβεσης, ανθρωπιστικές, κρατικές και λοιπές πτήσεις εθνικού χαρακτήρα), εφόσον απαιτηθεί, ενώ όλες οι υπηρεσίες του αεροδρομίου, θα λειτουργούν κανονικά, για το ενδιαφερόμενο κοινό.
Θυμίζουμε ότι η Fraport Greece υλοποιεί στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, έργα προϋπολογισμού 134 εκατ. ευρώ, τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τα οποία αφορούν στην ενίσχυση του παρεχόμενου επιπέδου ασφαλείας των εξυπηρετούμενων πτήσεων. Τα συγκεκριμένα έργα αφορούν κυρίως σε εργασίες αναμόρφωσης των πλευρικών ζωνών ασφαλείας διαδρόμου (Runway Strips), των περιοχών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA) και λοιπά συνοδά έργα.
Το γεγονός πως η κίνηση κατά το 2024, στον Διεθνή Αερολιμένα «Διαγόρας» Ρόδου άγγιξε τα 7 εκατομμύρια επιβάτες και έφερε το αεροδρόμιο του νησιού, στην τρίτη, πανελλαδικά θέση (μετά την Αθήνα και το Ηράκλειο Κρήτης) καθιστά απαραίτητες τις εργασίες συντήρησης αλλά και ανακαίνισης.
ΝΕΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα ακόμη έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η δημιουργία νέου σημείου συγκέντρωσης των απορριμμάτων. Είναι κάτι αναγκαίο, καθώς, με την ‘εκτόξευση’ της επιβατικής κίνησης και κατ’ επέκταση του όγκου των απορριμμάτων, κρίθηκε απαραίτητο να γίνει ένα νέο ‘Waste Collection Point’ (σημείο συγκέντρωσης και διαλογής απορριμμάτων) που θα είναι υπερσύγχρονο, θα τηρεί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και δεν θα είναι μπροστά στο αεροδρόμιο. Θυμίζουμε ότι την αποκομιδή έχουν αναλάβει με σχετική σύμβαση, δύο ιδιωτικές εταιρίες.
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Παράλληλα, στον χώρο των αφίξεων και αναχωρήσεων (για χώρες εκτός ζώνης Σένκγεν -Schengen Zone) έχουν τοποθετηθεί από τον Οκτώβριο του 2024, τα μηχανήματα για διαβατηριακό έλεγχο με αναγνώριση προσώπου. Όπως είναι γνωστό, ο Αερολιμένας Ρόδου, δέχεται τεράστιο όγκο επιβατών κάθε τουριστική σεζόν, από χώρες εκτός Σέγκεν όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ κ.λπ.
Προς το παρόν, ο έλεγχος διαβατηρίων γίνεται μέσω της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά τα νέα συστήματα θα ενισχύσουν το έργο των αστυνομικών, οι οποίοι, όμως, θα συνεχίσουν να είναι παρόντες αφού είναι απαραίτητη η παρουσία τους, τόσο λόγω του όγκου των επιβατών, όσο και για λόγους ασφαλείας.
Διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν στην ‘δ’ ότι για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία τα νέα συστήματα, αναμένεται η σχετική οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση που όμως έχει αναβληθεί μέχρι νεωτέρας. Με την λειτουργία αυτών των μηχανημάτων, εκτιμάται ότι θα διευκολυνθεί σε μεγάλο βαθμό η διακίνηση των επιβατών, αφού, θα αποσυμφορούνται οι ‘ουρές’ και θα γίνεται ταυτόχρονα πιο εύκολα ο διαβατηριακός έλεγχος.
Σε κάθε περίπτωση, οι υπηρεσίες στον Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» συνεχίζουν να λειτουργούν μέχρι και το τέλος της φετινής τουριστικής περιόδου, η οποία καταγράφει κίνηση στα ίδια περίπου επίπεδα με τα περσινά.