«Είναι πολύ επικίνδυνο να είμαστε αισιόδοξοι»

«Η αισιοδοξία για την επόμενη τουριστική σεζόν μπορεί να αποβεί εξαιρετικά επικίνδυνη για όσους ασχολούνται με τον τουρισμό».

Αυτό δήλωσε χθες, ομιλώντας στη «δ», ο πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Αντώνης Καμπουράκης με αφορμή το κλείσιμο της φετινής τουριστικής σεζόν και τις εκτιμήσεις που γίνονται για την επόμενη.
Ο κ. Καμπουράκης αναφέρθηκε και στην διεθνή τουριστική έκθεση “World Travel Market” που διεξήχθη στο Λονδίνο, στο διάστημα από τις 4 έως τις 7 Νοεμβρίου.
«Η φετινή τουριστική σεζόν διέπρεψε σε αφίξεις και δημιούργησε προσδοκίες για σταθερότητα ή και για βελτίωση. Η φετινή θερινή περίοδος σε κανένα σημείο της δεν εγγυάται καλύτερες χρονιές διότι προϋπόθεση για να έρθουν καλύτερες και βιώσιμες σεζόν είναι η ηρεμία, η τάξη και η ευπρεπής εικόνα της χώρας, της πόλης και γενικά του τόπου μας», δήλωσε ο κ. Α. Καμπουράκης και πρόσθεσε, πως, η αισιοδοξία εγκυμονεί κινδύνους.
«Η δική μου θέση είμαι πάγια. Εγώ δεν είναι εδώ για να κάνω κριτική σε αυτά που αισθάνομαι αλλά για να προσπαθώ και να απολογούμαι για αυτά που πέρασαν. Δεν είμαι εδώ για να προδικάζω αυτά που θα έρθουν. Η αισιοδοξία για αυτά που θα έρθουν συνιστά κίνδυνο. Στην περίπτωσης μας η αισιοδοξία είναι άκρως επικίνδυνη. Το να προδικάζουμε πως η επόμενη χρονιά θα είναι πολύ καλή δημιουργεί μύρια τόσα επικίνδυνα. Αναφέρομαι σε επενδύσεις που δεν θα αποδώσουν, ρίσκα που επιβάλλεται να μην αναληφθούν, εφησυχασμό ο οποίος δεν μας ταιριάζει και συμπεριφορές σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, που μπορεί να ανατρέψουν τη βεβαιότητα. Είναι πολύ επικίνδυνο να είμαστε αισιόδοξοι. Δεν είναι δουλειά μας να διαβάζουμε τον καφέ ή να εξηγούμε τους χρησμούς και τους οιωνούς. Πρέπει να καλύπτουμε τις υποχρεώσεις μας και να προσπαθήσουμε να κάνουμε τη Ρόδο μια περιοχή που αποδίδει τουριστικά», δήλωσε ο κ. Καμπουράκης και πρόσθεσε πως τα οι αριθμοί δημιούργησαν καλά αποτελέσματα αφίξεων καθώς και άλλα θέματα.
«Κάθε ξενοδοχείο παρουσιάζει και φθορές. Σε τρία τέσσερα χρόνια που θα περάσουν από την εφαρμογή των επενδυτικών νόμων δεν μπορώ να φανταστώ που θα βρεθούν χρήματα για να εξοφλήσουμε τις υποχρεώσεις μας προς τους εργαζόμενους, τις ΔΕΚΟ, την Εφορία, τους προμηθευτές και τις τράπεζες και να έχουμε κάνει αποθεματικά για να βελτιώσουμε το προϊόν μας. Από το 2006 έως το 2014 είναι οκτώ χρόνια. Οι πελάτες δεν ανέχονται να μην έχουν γίνει ανακαινίσεις στα ξενοδοχεία. Οφείλουμε να προσφέρουμε ποιότητα τέτοια που να δικαιολογεί την προτίμηση των ξένων επισκεπτών μας . Ο τουρισμός δεν έχει να κάνει με το παρελθόν αλλά με το παρόν και το μέλλον», τόνισε ο κ. Α. Καμπουράκης
Για την τουριστική έκθεση που διεξήχθη στο Λονδίνο, ο κ. Καμπουράκης δήλωσε:
«Εμείς ευχαριστημένοι μπορεί να είμαστε μόνο όταν το ταμείο της σεζόν που πέρασε έχει πάει καλά και όταν οι υποχρεώσεις έχουν καλυφθεί και έχουν δημιουργηθεί και τα αναγκαία αποθεματικά. Δεν ταιριάζει να είμαι αισιόδοξος τη στιγμή που το καθήκον με διατάζει να εστιάζω στο πως εξελίχθηκε η φετινή θερινή σεζόν και όχι να εικάζω το πως θα πάει το επόμενο καλοκαίρι».

Στα θετικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την τουριστική έκθεση “World Travel Market” αναφέρθηκε και η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη, υπογραμμίζοντας πως η αισιοδοξία δεν σημαίνει και εφησυχασμό.
«Είμαι ικανοποιημένη από την παρουσία όλων των νησιών μας στην τουριστική έκθεση “World Travel Market”. Η Ρόδος πήγε καλά. Συγχαίρω την ΕΞΡ και τον ΠΡΟΤΟΥΡ για το καλό αποτέλεσμα που είχαμε. Όμως θα πρέπει να διατηρήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον και να μην υπάρχουν προβλήματα που θα παγώσουν το χαμόγελο μας», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης κ. Λίτσα Φτακλάκη.
Η αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο Λονδίνο.
«Διοργανώσαμε εκδήλωση για τη γαστρονομία που έτυχε πολύ μεγάλης αποδοχής. Παρουσιάσαμε τον διαδικτυακό μας τόπο. Σε γενικές γραμμές όλοι έφυγαν από το Λονδίνο με χαμόγελα», τόνισε η κ Φτακλάκη.
Η αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στην υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας με τη διοίκηση της Περιφέρειας Khmlnytsk της Ουκρανίας.
«Θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση, το εμπόριο, τις νέες τεχνολογίες, την εκπαίδευση, τον τουρισμό, τον πολιτισμό, την ενέργεια και τις ΑΠΕ», εξήγησε η κ. Φτακλάκη.
«Η φετινή σεζόν έκλεισε με πολύ καλά αποτελέσματα,. Πιστεύω πως όλοι είναι ικανοποιημένοι. Μας δημιουργήθηκε η εντύπωση από την έκθεση του Λονδίνου πως και η επόμενη σεζόν θα πάει καλά. Δεν θα αναφερθώ σε ποσοστά. Αν δεν επιμηκύνουμε τη σεζόν δεν μπορούμε να πούμε πως θα είμαστε πολύ καλά», δήλωσε στη «δ», ο γνωστός τουριστικός πράκτορας κ. Γ. Μιχαλάκης και πρόσθεσε πως θα πρέπει να ξεκινά καλά και να τελειώνει εξίσου καλά η τουριστική σεζόν για να είναι θετικά τα αποτελέσματα.
«Είμαστε από τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς και θα πρέπει να το εκμεταλλευθούμε αυτό και να διατηρήσουμε ψηλά το μερίδιο των τουριστών από την Αίγυπτο και τους άλλους προορισμούς που είχαν πρόβλημα φέτος», τόνισε ο κ. Γιώργος Μιχαλάκης.

Στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου αναφέρθηκε, ομιλώντας στη «δ», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.
«Πήγαμε πολύ καλά στην συγκεκριμένη τουριστική έκθεση. Οι τουρ οπερέιτορς που μας επισκέφθηκαν έδειξαν ενδιαφέρον. Το κλίμα είναι θετικό για τη Ρόδο και οι προβλέψεις για τις κρατήσεις είναι καλές. Φαίνεται πως θα γίνει καλύτερος προγραμματισμός σε ό,τι αφορά τις πτήσεις τσάρτερ το επόμενο καλοκαίρι», δήλωσε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος και πρόσθεσε πως η προσπάθεια θα πρέπει να συνεχιστεί.
«Η προσπάθεια μας θα πρέπει τώρα να συνεχιστεί με πιο εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δεν μπορεί να έχουμε αύξηση των αφίξεων αν δεν πετύχουμε το στόχο αυτό στη στιγμή που την περιοχή μας βοηθούν τόσο πολύ και οι κλιματολογικές συνθήκες», τόνισε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων αναφέρθηκε και στις προσπάθειες που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να προβληθεί η Ρόδος και σε άλλες μεγάλες τουριστικές αγορές.
«Θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα στην ηλεκτρονική προβολή και διαφήμιση. Το αναφέρω αυτό γιατί οι πελάτες επηρεάζονται τώρα από τις παρουσιάσεις των ξένων πρακτόρων αλλά και την ηλεκτρονική προβολή των προορισμών», δήλωσε ο κ. Γιώργος Ματσίγκος.
«Στο επόμενο δίμηνο τον πρώτο λόγο θα πρέπει να έχει ηλεκτρονική προβολή και διαφήμιση του προορισμού», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.