ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο μειώνεται φέτος ο ΕΝΦΙΑ και πόσο έως το 2021 – Πότε θα αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια

Το σχέ­διο της στα­δια­κής μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ ενερ­γο­ποιεί­ται από τα τέλη Αυ­γού­στου με μεί­ω­ση του φόρου 10% με­σο­σταθ­μι­κά, η οποία θα αγ­γί­ξει πε­ρισ­σό­τε­ρο τους έχο­ντες μικρή ακί­νη­τη πε­ριου­σία. Το 2020 ο φόρος ακι­νή­των, ο οποί­ος λύ­γι­σε κυ­ρί­ως τη με­σαία τάξη θα μειω­θεί κατά 20%, μεί­ω­ση η οποία θα ισχύ­σει για όλους τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των ανε­ξάρ­τη­τα από το ύψος της ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας τους. Άλλη μια μεί­ω­ση 10% θα ξε­κλει­δώ­σει το 2021.

Η μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός της ερ­χό­με­νης διε­τί­ας που υπο­σχέ­θη­κε προ­ε­κλο­γι­κά η ΝΔ ανα­μέ­νε­ται να συ­μπε­ρι­λη­φθεί στο πρώτο φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο της κυ­βέρ­νη­σης Μη­τσο­τά­κη, το οποίο θα έρθει στη Βουλή έως τις αρχές Αυ­γού­στου. Η ελά­φρυν­ση του ΕΝΦΙΑ, θα συ­νο­δευ­τεί με ακόμη τρία μέτρα που θα στη­ρί­ξουν την οι­κο­δο­μή και θα δώ­σουν ώθηση στην οι­κο­νο­μία.- Πά­γω­μα για μια τριε­τία του ΦΠΑ κατά τις με­τα­βι­βά­σεις νε­ό­δμη­των ακι­νή­των

– Ανα­στο­λή για μια ακόμη τριε­τία του φόρου υπε­ρα­ξί­ας στις αγο­ρα­πω­λη­σί­ες ακι­νή­των

– Έκ­πτω­ση φόρου ίση με το 40%-50% της δα­πά­νης για ενερ­γεια­κή, λει­τουρ­γι­κή ή αι­σθη­τι­κή ανα­βάθ­μι­ση των κτι­ρί­ων.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που έχουν στην κα­το­χή τους ακί­νη­τη πε­ριου­σία θα δουν στα τέλη Αυ­γού­στου τον λο­γα­ρια­σμό του φε­τι­νού φόρου. Έως τις 30 Αυ­γού­στου θα έχουν αναρ­τη­θεί στο Taxisnet τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά του ΕΝΦΙΑ 2019. Το ρα­βα­σά­κι θα είναι ελα­φρύ­τε­ρο και συ­γκε­κρι­μέ­να κατά 30% για τους έχο­ντες πολύ μικρή ακί­νη­τη πε­ριου­σία έως 60.000 ευρώ και κατά 10% με­σο­σταθ­μι­κά για όσους δια­θέ­τουν ακί­νη­τα αξίας έως 200.000 ευρώ. Οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των με ακί­νη­τη πε­ριου­σία που υπερ­βαί­νει τα 200.000 ευρώ δεν έχουν να πε­ρι­μέ­νουν τί­πο­τα καθώς για φέτος δεν προ­βλέ­πε­ται καμία μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ.

Οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των θα δουν τον λο­γα­ρια­σμό να ξε­φου­σκώ­νει από το 2020. Σύμ­φω­να με το σχέ­διο της κυ­βέρ­νη­σης, ο φόρος ακι­νή­των το επό­με­νο έτος θα μειω­θεί κατά 20% και το 2021 κατά 10%. Αυτό για έναν φο­ρο­λο­γού­με­νο ο οποί­ος σή­με­ρα πλη­ρώ­νει για τα ακί­νη­τά του 1.000 ευρώ, το 2020 θα δει τη φο­ρο­λο­γι­κή του επι­βά­ρυν­ση να μειώ­νε­ται στα 800 ευρώ και το 2020 στα 720 ευρώ. Βέ­βαια ρόλο- κλει­δί στη δια­μόρ­φω­ση της τε­λι­κής φο­ρο­λο­γι­κής ελά­φρυν­σης για τα 7 εκατ. ιδιο­κτή­τες θα δια­δρα­μα­τί­σουν οι αντι­κει­με­νι­κές αξίες των ακι­νή­των.

Με πλη­ρο­φο­ρί­ες από εφη­με­ρί­δα ΤΑ ΝΕΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.