Ειδήσεις

ΑΔΜΗΕ: Θα βγούμε από την ενεργειακή κρίση το… 2022-Ρεύμα στη Ρόδο το 2028

Η οικονομική κρίση της τελευταίας 8ετίας αποτυπώθηκε ανάγλυφα στα στοιχεία για τη ζήτηση ενέργειας και ειδικότερα στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Λόγω κρίσης καταναλώσαμε λιγότερη ενέργεια σε τέτοιο βαθμό, ώστε η χώρα να έχει επιτύχει πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο όριο του 2020 και χωρίς ουσιαστικά να λάβει κανένα άλλο μέτρο ή μέριμνα, τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από το 2007 έως το 2017 η συνολική ζήτηση από τις 56TWh μειώθηκε πάνω από 7% στις 52TWh (το νούμερο αυτό περιλαμβάνει και την ζήτηση που καλύφθηκε από τα φωτοβολταϊκά). Πότε εκτιμάται ότι θα επανέλθει η ζήτηση ηλεκτρισμού στα προ κρίσης επίπεδα;

Σύμφωνα με την πρόβλεψη που κάνει ο ΑΔΜΗΕ, η συνολική καθαρή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 2008 (56TWh) περί το 2021 – 2022  ή εάν επιβεβαιωθεί το δυσμενέστερο σενάριο το 2023.

Επιπρόσθετα θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ δε θα προέλθει τόσο από την αύξηση της κατανάλωσης, αλλά από την ένταξη στο διασυνδεδεμένο σύστημα των νησιών, στα οποία θα κατασκευαστούν νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις.

Ρεύμα στη Ρόδο το 2028 

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 10ετές πρόγραμμα επενδύσεων του ΑΔΜΗΕ, που περιλαμβάνει τις συγκεκριμένες προβλέψεις και έχει τεθεί προς διαβούλευση, για πρώτη φορά εντάσσει επίσημα στο σχεδιασμό του με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται κατασκευαστεί μέχρι το 2027 η διασύνδεση μήκους 380 χλμ που θα ξεκινά από την Κόρινθο και θα καταλήγει στην Κω με ισχύ 900MW και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι διασυνδέσεις της Κω με τη Ρόδο (400MW 155 χλμ), της Ρόδου με την Κάρπαθο (200MW 90 χλμ) με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.

Σαντορίνη

Ένα ακόμη έργο που προβλέπεται να υλοποιηθεί μετά το 2022 είναι η Δ᾽ φάση των Κυκλάδων που θα συνδέσει τη Σαντορίνη, τη Μήλο, τη Φολέγανδρο και τη Σέριφο. Συγκεκριμένα, η Σαντορίνη θα συνδεθεί με τη Νάξο με καλώδιο μήκους 100 χλμ και ισχύος 200MW, η Σαντορίνη με τη Φολέγανδρο (200MW 50 χλμ), η Φολέγανδρος με τη Μήλο (200MW 40 χλμ) η Μήλος με τη Σέριφο (200MW 50 χλμ) και η Σέριφος με το Λαύριο (200MW 100 χλμ)

Νωρίτερα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δύο διασυνδέσεις της Κρήτης η μικρή (Κρήτη Πελοπόννησος με ορίζονται το 2020) και Αττική Πελοπόννησος (2022) καθώς και η Β φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (Πάρος – Νάξος και Νάξος – Μύκονος, 2019) και Γ φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (2ο καλώδιο Λαύριο – Σύρος, 2020).

Μια ακόμη διασύνδεση νησιού που θα ολοκληρωθεί το 2020 είναι αυτή της Σκιάθου με τον υποσταθμό στο Μαντούδι.

Συνολικά οι επενδύσεις που προβλέπει ο φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ μέχρι το 2029 φτάνουν τα 3,68 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν επίσης 100 εκατ. ευρώ επενδύσεις εκσυγχρονισμού των παγίων.

πηγή capital.gr

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου