Διεκδικεί αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας

Ορισμένες από τις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας επιδιώκει να ασκεί σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ ο Δήμος Ρόδου.

Κρίνεται απαραίτητο δηλαδή ο Δήμος Ρόδου με το προσωπικό του να μπορεί να διεξάγει ελέγχους για τη στάθμευση των οχημάτων στο κέντρο της πόλεως, για την τήρηση του κανονισμού καθαριότητας ακόμη και για τους κοινόχρηστους χώρους.
Ενόψει της συζήτησης του θέματος στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, ο γραμματέας του Δήμου κ. Τσίπρας είχε συνεργασία χθες με τον προϊστάμενο του νομικού τμήματος κ. Θεόδωρο Παπαγεωργίου.
«Σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ θα ασκούμε ορισμένες από τις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας. Στόχος μας είναι να μην χαθούν έσοδα του Δήμου και να βελτιωθεί η εικόνα της πόλεως», δήλωσε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε πως την ευθύνη για την άσκηση ορισμένων αρμοδιοτήτων της συγκεκριμένης υπηρεσίας θα έχουν υπάλληλοι του Δήμου.
Ο γραμματέας του Δήμου Ρόδου αναφέρθηκε και στις διαπιστωτικές πράξεις που θα εκδοθούν για να μην τεθούν σε διαθεσιμότητα 13 δημοτικοί αστυνόμοι που πληρούν τις προϋποθέσεις.
«Με εγκύκλιο ζητήθηκε να στείλουμε στο υπουργείο Εσωτερικών την κατάσταση με τα ονόματα των Δημοτικών Αστυνόμων που θα εξαιρεθούν από το μέτρο της διαθεσιμότητας. Θα μείνουν, όπως διαπιστώσαμε, 13 άτομα επί συνόλου 106 ατόμων. Μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις», δήλωσε ο κ. Τσίπρας.
Σύμφωνα με την εισήγηση που ετοίμασε ο κ. Παπαγεωργίου προτείνεται σε ερφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 81 του Ν. 4172/2013, το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει την παράλληλη με την Ελληνική Αστυνομία άσκηση από το Δήμο Ρόδου των ως ακολούθως αρμοδιοτήτων του άρθρου 1 του Ν. 3731/08:
1) Όλης της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. 1 εδαφ. 2 που έχει ως εξής:
Ελέγχει την τήρηση των όρων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και στις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδουν οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές, για τη χρήση των αλσών και των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων, ρητά διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι στην παραπάνω αρμοδιότητα περιλαμβάνονται και αυτές τόσον των διατάξεων όσον και των κανονιστικών αποφάσεων για τους κοινόχρηστους χώρους, περιλαμβανομένων σαφώς και των παραβάσεων που αφορούν αυθαίρετες καταλήψεις και αυθαίρετες επεκτάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, (τραπεζοκαθίσματα, προθήκες, και κάθε άλλη αυθαίρετη κατάληψη και χρήση).
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.
2)Όλης της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. εδαφ.6 που έχει ως εξής: Ελέγχει την τήρηση της καθαριότητας σε κοινόχρηστους υπαίθριους χώρους της εδαφικής περιφέρειας του οικείου δήμου ή κοινότητας και γενικότερα την τήρηση των κανόνων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και τις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδουν οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές για την αναβάθμιση της αισθητικής των πόλεων και των οικισμών.
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.
3) Μερικώς της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. 1 εδαφ.8, δηλαδή ως εξής: Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν, τη στάση και στάθμευση των οχημάτων, στην επιβολή των διοικητικών μέτρων του άρθρου 103 του ν. 2696/1999, όπως ισχύει, αποκλειστικά και μόνο ως προς την παράβαση της πινακίδας Ρ-69 (Χώρος Ελεγχόμενης Στάθμευσης).
Αριθμός υπαλλήλων Δώδεκα (12), ήτοι 4 ΔΕ Εισπρακτόρων, 1 ΥΕ Φυλάκων, 2 ΥΕ Εργατών, 1 ΤΕ Διοικητικού, 3 ΔΕ Διοικητικού και 1 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Οικονομικών, Τμήμα Προσόδων, για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων, για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.
4) Όλης της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. 1 εδαφ.10 που έχει ως εξής: Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων, που αφορούν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα.
Αριθμός υπαλλήλων δύο (2), ήτοι 1 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 1 ΔΕ Οδηγός Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.
5) Όλης της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. 1 εδαφ. 25 που έχει ως εξής: Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τις κάθε είδους κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδει ο Δήμος Ρόδου, καθώς και την επιβολή των πάσης φύσεως διοικητικών μέτρων που προβλέπονται από αυτές. Και γι’ αυτήν την αρμοδιότητα ως συναφής με την πρώτη, ρητά διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι στην παραπάνω αρμοδιότητα περιλαμβάνονται και αυτές τόσον των διατάξεων όσον και των κανονιστικών αποφάσεων για τους κοινόχρηστους χώρους, περιλαμβανομένων σαφώς και των παραβάσεων που αφορούν αυθαίρετες καταλήψεις και αυθαίρετες επεκτάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, (τραπεζοκαθίσματα, προθήκες, και κάθε άλλη αυθαίρετη κατάληψη και χρήση).
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.
6) Μερικώς της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ. 1 εδαφ. 27, δηλαδή ως εξής: Διενεργεί αυτοψία και συντάσσει έκθεση για την έκδοση πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής από κάθε είδους ακίνητα του Δήμου Ρόδου.
Αριθμός υπαλλήλων πέντε (5), ήτοι 1 ΠΕ Οικονομολόγων, 1 ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών, 1 ΔΕ Διοικητικού, 1 ΔΕ Εισπρακτόρων ΟΤΑ και 1 ΔΕ Δομικών Έργων, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Οικονομικών Υπηρεσιών, Τμήμα Αξιοποίησης – Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας και Κτηματολογίου.
7) Μερικώς της αρμοδιότητας του άρθρου 1 παρ.1 εδαφ. 28, δηλαδή ως εξής : Επιδίδει τα πάσης φύσεως έγγραφα του Δήμου Ρόδου εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρόδου.
Αριθμός υπαλλήλων είκοσι έξι (26), ήτοι 12 ΥΕ Κλητήρων, 8 ΥΕ Φυλάκων, 1 ΥΕ Φυλάκων (Εφίππων) και 5 ΥΕ Κλητήρων-Θυρωρών, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Διοικητικών Υπηρεσιών, Τμήμα Διοίκησης, για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.